Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Går det ikke an å gå ned i fettprosent samtidig som jeg trener styrke da?

Virker som om det blir så mye fram og tilbake hvis jeg skal trene styrke en stund først, for så å prøve å gå ned i vekt etter at jeg har blitt sterkere / fått mer muskler.

Det er ikke så utrolig mye fett som skal vekk altså, jeg veier vel 73-76kg og er 1.76 høy.

Selvfølgelig kan du gå ned i fettprosent med kun styrketrening. Alt koker ned til kosthold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser liksom ikke for meg at jeg mister fett når jeg tar benk, knebøy, manualer osv.

Hvorfor ikke? All fysisk aktivitet bidrar til dette.

1: Vask grundig i varmt vann.

2: Ha i fryseren 30min-1time

3: Vask på nytt, skyll.

Takk, men denne var beyond altså. Hadde jeg prøvd å vaske den opp hadde jeg nok kasta opp tre fire ganger i prosessen. Men jeg skal huske på frysetipset til en annen (litt mindre alvorlig) gang. :)

Har 5 øvelser på rygg

3 på skuldre

3 på biceps

3 på triceps

4 på bein/legger

6 på bryst

Kjører ikke bare bryst, har lik prioritering på alt.

4 øvelser til beina, 5 til ryggen og 6 (!!!) til bryst? Tydeligvis har du ikke lik prioritering.

Endret av Broseph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går det ikke an å gå ned i fettprosent samtidig som jeg trener styrke da?

Virker som om det blir så mye fram og tilbake hvis jeg skal trene styrke en stund først, for så å prøve å gå ned i vekt etter at jeg har blitt sterkere / fått mer muskler.

Det er ikke så utrolig mye fett som skal vekk altså, jeg veier vel 73-76kg og er 1.76 høy.

Altså, målet når du skal bli sterkere/større er å legge på deg, er det noe som er fram og tilbake er det å slanke seg nå for å definere de musklene du ikke har ennå...

Gå ned i vekt og få større muskler samtidig er oppskrift på å ikke få til noen av delene, og falle pladask mellom to stoler. Det er langt ifra et prosjekt jeg vil anbefale for nybegynnere.

@Durochris: Det samme som jeg tenker om alle fire ukers programmer :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Ikke bra. Du skal jo ikke følge det som det står engang, da er det vel like greit å finne et program du faktisk kan følge?

Det jeg tenker om fire ukers programmer er at det som regel spiller på folks lettlurthet og ønsker om quick fix.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Tenkte ikke å følge det til punkt og prikke. Men trening 1 gang om dagen. Shakes før, etter og på kvelden. Skikkelig mat til frokost, lunsj og middag. Trening mellom lunsj og middag. Også kjøre programmet mer enn 4 uker.

Men det er ikke å anbefale? Føler at mer trening vil gi bedre resultater. Eller liker å tro det hvertfall :p

Lenke til kommentar

Nei, jeg bare lurte siden noen andre spurt om antall øvelser pr. muskelgruppe osv.. Så tenkte jeg på mft-28 som er ganske ekstremt. Siden noen kjører 2-3 øvelser på bryst og på mft-28 er det jo 19 øvelser og 7 sets. Så bare lurte på om det er noe vits, hvis man skal bygge volum/størrelse.

EDIT: Jo mer jeg spør, jo mer lærer jeg :)

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Nei, jeg bare lurte siden noen andre spurt om antall øvelser pr. muskelgruppe osv.. Så tenkte jeg på mft-28 som er ganske ekstremt. Siden noen kjører 2-3 øvelser på bryst og på mft-28 er det jo 19 øvelser og 7 sets. Så bare lurte på om det er noe vits, hvis man skal bygge volum/størrelse.

Jeg er enig med Kevlar. Jeg har ikke lest mft-28, men det volumet jeg ser beskrevet høres rimelig drøyt ut. Jeg ville heller satset på velprøvde begynnerprogrammer som RYP, SS eller SL (disse får deg i gang fort som faen med nok mat), gått over til 5/3/1 eller noe og først når du når skikkelig bra løft gå over til noe så suicidalt som Plitt's greier. :)

EDIT: Jo mer jeg spør, jo mer lærer jeg :)

God holdning! Det er bare å spørre. Det kan dog lønne seg å ta veldig grunnleggende spørsmål i Nybegynnertråden eller i alle fall søke gjennom denne før du spør. Folk her har en tendens til å roid rage når de må svare på de samme spørsmålene flere ganger. :)

Endret av Broseph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://fitnessbloggen.no/sommerkropp-4-uker/

Herre som jeg hater artikler som dette. De fremstilles så feil. En nybegynner som leser dette kan tro at man kan få til alle disse tingene på 4 uker. Sukk.

Ellers er vår gode venn Elander (nå også PT til Riise) ute med. http://www.side3.no/article3630069.ece

Ser at han viser bilde av Norum, vet at de har kranglet litt tidligere offentlig. Så virker som om han prøver å plastre litt. Moro.

Lenke til kommentar

http://www.hegnar.no/sprek/article730284.ece

"- Det kan virke som om dagens unge behandler sin kropp like dårlig som sin økonomi. Uten buffer på bankkontoen, og levende på kreditt. På samme måte som ”Luksusfellen” gir oss en innsikt i hvor dårlig stelt det er med den privatøkonomiske stabiliteten, vil fremtiden gi oss medlemmer av ”Helsefellen” – etter å ha levd på kreditt med kroppens ressurser."

Vel, Hellstrøm er vel Luksusfellen når det gjelder mat og helse. Slå sammen Kari Jaquesson og Hellstrøms programmer, så har vi "helsefellen".

Er det flere enn meg som hater alle de teite "inspirasjonssitatene"? Sånn som: no pain, no gain. The only bad workout, is the one that didnt happen. Sweat is fat crying osv

Er kanskje litt rar der..

Lenke til kommentar

Nja, det finnes videoer på Youtube for eksempel som kan være gode. Hender jeg ser på et par sånne om jeg ikke er så veldig motivert en dag. Likevel, det er noe annet enn de der tåpelige sitatene.

Dersom en flåsete setning er alt som skal til for å gjøre deg sterk, så er du vel egentlig ganske svak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...