Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

veie hver ting før man tar det på tallerkenen :p

Nope. Først legger du tallerkenen/skålen over vekten og legger ingrediensene eller retten over tallerkenen, slik at du ikke får med tallerkenens vekt. Det fikk jeg med meg etter en måneds intens regning med ulike type tallerkener og skåler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller bare spis sånn ca. og juster etter fremgang. Går du ned, spis mer, går du for mye opp, spis mindre.

Stemmer for denna. Et gigantisk stykke biff er cirka 400g, 400-500 kcal, 2 poteter er en maks 200 kcal. 2 tomater er gratis. Cirka 600 kcal til sammen, og for meg som er glad i masse snør, kan en slenge på rundt 400 kcal der. Cirka 1k kcal til sammen :)

Funker fett. Går man ikke raskt nok ned/opp kan man justere dagsmålet for kcal, samt runde mer opp/ned når man beregner energiinnhold sånn "ish".

Ellers er det jo bare å drikke masse melk. 1 liter ekstra lett: 370 kcal, 34g protein. Helmelk: 670 kcal, 32g protein. Da har man jo stålkontroll. :)

Endret av Bjarnemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan vet hvordan jeg unngår at jeg stivner/blir tung i leggene når jeg er ute og jogger? Regner med at det har med kosten å gjøre.

Evt oppvarmingstips, om det kan hjelpe?

Ja, mer trening. Leggene dine er ikke vandt med belastningen den får, og derfor blir de stive/tunge. Forsvinner etterhvert.

Skal jeg spise litt mere? :p

I tillegg til det der spiste jeg HELE ( :mrgreen: ) 5 flak nachips, 2 sukkertøy og en halv boks "Kos" til dessert. Skulle vel borge for 150kcal til?

65kg i dag, har ikke gjort en dritt fysisk arbeide på jobb og blir å gjøre lite utover kvelden.

edit: Det er IKKE tran, men selolje er ikke listet så jeg valgte tran for det er samme verdier...

Lol, du veier mindre enn noen rimelig fit jenter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dæven, nå fikk uttrykket en helt annen betydning!

Fy faen. Jeg er ikke vanligvis en til å ta opp slike ting, men i dag fant jeg ut at den heiteste jailbaiten i evigheten, som jeg gikk på barne- og ungdomsskole med, trener der jeg trener. Farvel, fokus. :(

Dip it.

Lenke til kommentar

PT som lærte bort halvbøy med sissypad og mark med hælene oppe fra bakken under hele løftet på trening i dag :( Sier man fra at det er mongo blir det bare dårlig stemning, og alle går hver til sitt uten å lære noe som helst.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

PT som lærte bort halvbøy med sissypad og mark med hælene oppe fra bakken under hele løftet på trening i dag :( Sier man fra at det er mongo blir det bare dårlig stemning, og alle går hver til sitt uten å lære noe som helst.

Skal vente til jeg er over 30år gammel, 100kg med minst 80kg lbm. samt. klarer gro en skikkelig goatee. så skal jeg begynne å rope og veive med arma hver gang jeg ser sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...