Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Kult, takk skal du ha. Er absolutt villig til å legge inn mye arbeid, og skjønner det er nødvendig når jeg ikke har noen vektløfterklubb tilgjengelig.

Edit: Har du noen gode fora å anbefale, hvor jeg og eventuelt kunne postet filmer når den tid kommer?

Endret av boffeeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har drevet med stronglift 5x5 en god stund nå, men har blitt litt mer av og på enn jeg ønsket i utgangspunktet. Grunnen er jo selvfølgelig latskap kombinert med skole og jobb.

Kjenner at jeg er demotivert og er ute etter et annet treningsprogram, gjerne noe i samme duren men helst ikke knebøy i hver økt. Ikke misforstå, knebøy er viktig og jeg kommer ikke til å droppe øvelsen, men kjenner jeg blir smålei etter tre ganger i uken i en så lang periode.

Har dere noen forslag til et nytt program?

Lenke til kommentar

Kult, takk skal du ha. Er absolutt villig til å legge inn mye arbeid, og skjønner det er nødvendig når jeg ikke har noen vektløfterklubb tilgjengelig.

Edit: Har du noen gode fora å anbefale, hvor jeg og eventuelt kunne postet filmer når den tid kommer?

Veldig usikker på hvor mange vektløftere som frekventerer på norske forum. Jeg vet at det er 3-5 på fitnessbloggen (inklusive meg selv). Hvis du har treningslogg her så vil det være det enkleste. Greit å kun ha en person å henvende seg til også ellers blir det fort mye frem og tilbake. Selvfølgelig burde du også investere noen turer til en vektløfterklubb en gang i mnd. f.eks. Det er mye lettere å hjelpe til der og da + forskjellige meninger kan være fint (klar over at jeg sa det motsatte tidligere!).

I utlandet kjenner jeg ikke til noen.

Lenke til kommentar

Jeg kan starte en treningslogg her når (eller hvis) jeg begynner. Det er mulig jeg befinner meg i Tyskland fra høsten av, så jeg driver å undersøker nå om jeg finner noen vektløfterklubber der. Om jeg blir i Norge så ville det vel ikke være umulig å komme seg til en av klubbene rundt Oslofjorden nå og da, om enn ikke veldig ofte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre du veier veldig lite ser jeg ingen grunn til å bytte til et program som ikke har knebøy hver økt. Selv kjører jeg Starting Strength, og synes det funker veldig bra. Om du kjører det nyeste SS-programmet så inkluderer vel det noen øvelser som ikke er med i Stronglifts også.

Du kan vel kanskje droppe knebøy på dagen du tar mark (og ta mark først), men som sagt, ser ingen grunn til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Skal jeg si dere hva som er idiotisk? Kutte seg med øks to steder på hånden, ett litt dypt og ett som akkurat kom borti senen over 2. mcp-ledd slik at en må gå med bandasje og spjelket hånd i to uker. Fak.

Hvorfor gjorde du det ? :hmm:

Lenke til kommentar

Hva syns dere om hele aesthetics-greia? Selv mener jeg at den mest "noble" treningen er den som er rettet mot resultater av typen høyere, raskere, sterkere og ikke særdeles lav fettprosent, magemuskler, osv.

Jeg ser ikke på det som et "problem" for vanlige folk så lenge de som faller borti sider som "Norwegian aesthetics" vet hva det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sa jeg at det ikke var en idrett?

Folk får selvfølgelig trene sånn som de vil, men betyr det at man ikke kan ha en mening om det? Og når jeg er negativ mot aesthetics-folkene er det hovedsaklig Zyzzene og de som viser fram sixpacken selv i begravelser.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Jeg kan starte en treningslogg her når (eller hvis) jeg begynner. Det er mulig jeg befinner meg i Tyskland fra høsten av, så jeg driver å undersøker nå om jeg finner noen vektløfterklubber der. Om jeg blir i Norge så ville det vel ikke være umulig å komme seg til en av klubbene rundt Oslofjorden nå og da, om enn ikke veldig ofte.

Nå sa jo faktisk karen at han var litt smålei bøy (han om det), og ønsket noe nytt pga motivasjonsvansker. Det synes jeg er en ærlig sak, trening skal ihvertfall være litt gøy. Han har jo også prøvd skikkelig.

Men hvilke andre treningsprogram som er gode og ikke involverer bøy hver dag aner jeg ikke hva skal være da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
http://www.treningkosthold.no/kalkulator/fettprosentkalkulator.aspx Prøvde denne i dag som sa at fettprosenten min er på 27%. Jeg er rundt 185 høy og veier 80 kilo. Jeg er fotballspiller og ønsker å gå ned i fettprosenten, men samtidig bygge litt muskler, for jeg ser på meg selv som ganske høy og slank. Jeg lurte da på om det som er riktig å gjøre er å stramme inn på kostholdet og gå litt i kaloriunderskudd, samtidig som jeg driver med styrketreningen? Eller må jeg ta én ting av gangen?
Lenke til kommentar

Sa jeg at det ikke var en idrett?

Folk får selvfølgelig trene sånn som de vil, men betyr det at man ikke kan ha en mening om det? Og når jeg er negativ mot aesthetics-folkene er det hovedsaklig Zyzzene og de som viser fram sixpacken selv i begravelser.

Niks, men det er halvveis relatert til diskusjonen.

Treningselitisme er dust uansett hvilket hold det kommer fra. Folk trener for forskjellig grunn, og da synes jeg de skal få lov til det uten og dømmes negativt. Om de står og viser seg frem i begravelser er det ikke treningsformen det er noe galt med, men folkene i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...