Herr Brun Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Siving. studier på ntnu er ganske motsatt, det blir regnet å være ca. en karakter vanskeligere enn f.eks. i USA, selv på topp universiteter. Alle studier i Norge er sånn ifht. USA. Google grade inflation. 2 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) "DST" - Diger Student-Tråd Endret 26. mai 2013 av Bjarnemann 7 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Da lager jeg en ny treningstråd, siden den forrige tydeligvis ble stengt pga for stor avsporing. Lager da heller en uavhengig tråd uten spesiell topic, sånn at avsporing ikke er mulig Her skal vi da fortsette diskusjonen for alt rundt trening, kost(tilskudd), etc. Se forresten innom PF sine tre øverste kolonner for juletidbuda ! Jeg trodde denne tråden var om trening ja... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Av hva? Enhver bodybuilder vet at form er ALT. Du er ignorant om du påstår noe annet. CT Fletcher er uenig. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Egentlig treffer det ganske greit, sitter og kuker med en større oppgave selv. Får se hvordan det går i dag. I går gjorde jeg alt mulig annet (som man ofte gjør når man setter av en dag til skole), og endte til slutt opp på en joggetur på 21 km uten en gang å ha spist frokost. Resten av dagen gikk da med til å være død på sofaen. Håper det går bedre i dag. Eller vent, nå sitter jeg jo i DST. Fuark.. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Nå kommer Wingeer til å le av deg. Matriser og sånn er jo barneskolematte. Letteste A'en jeg har fått når det var med i pensum Hihi. Spørs hvor dypt du går i det. http://en.wikipedia.org/wiki/Spectral_theorem On another note, så tok jeg 70kgs clean i dag sånn for the luls. Tror jeg må lære meg teknikk der, virker morsomt. Mottaket var horribelt dårlig ofc. Lær deg teknikk, da! Øvelsen er A) Supermorsom, B) Supergod og C) Superkul! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Finnes det noen tall på hvor stor treningsklærindustrien er? Med de prisene på enkelte plagg så burde dette være en særdeles lukrativ industri. Svindyre plagg som i mange tilfeller har ganske unødvendige egenskaper. Og hvorfor i svarte er en langermet skjorte ofte dobbelt så dyr som en kortermet skjorte?! Og hvorfor går shortsene opp i pris med 150 kroner bare du får en lomme på den?! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det er dyrt fordi folk er villige til å betale for mote og merkevarer. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hvorfor skal jeg lide fordi alle andre er dumme? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Spring i Adams drakt. Den er gratis. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Du har rett! Og det er noe alle tjener på at jeg gjør! 4 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Du har rett! Og det er noe alle tjener på at jeg gjør! Ja, fengselsdirektøren også Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Wingeer: Har du noen tips dersom jeg vil begynne med vektløfting? Finnes det noen gode bøker man kan lese dersom man må trene alene, for eksempel? Jeg har ikke anledning til å begynne med det før på høsten, fordi jeg ikke har et egnet treningssenter igjen før det, men vil gjerne begynne å undersøke det så tidlig som mulig. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Er det ingen andre enn wingeer her som kunne svart på det? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Er vel ingen andre som driver med (olympisk) vektløfting? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Er vel ingen andre som driver med (olympisk) vektløfting? Spurte han om olympisk vektløfting? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Spurte han om olympisk vektløfting? Ja. Bare ikke rett ut Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Spurte han om olympisk vektløfting? Tja, når han spør wingeer, og bruker begrepet "vektløfting" (som altså er en olympisk gren) så vil jeg anta det var snakk om idretten vektløfting, og ikke bare det å løfte vekter. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Snakka om olympisk vektløfting, jeg regna med at det var selvfølgelig når vi er i denne tråden. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Wingeer: Har du noen tips dersom jeg vil begynne med vektløfting? Finnes det noen gode bøker man kan lese dersom man må trene alene, for eksempel? Jeg har ikke anledning til å begynne med det før på høsten, fordi jeg ikke har et egnet treningssenter igjen før det, men vil gjerne begynne å undersøke det så tidlig som mulig. Altså. Det finnes selvfølgelig bøker. Spørsmålet er hvor mye du vil få ut av det. Skal du lære deg det helt selv må du regne med å legge ned ganske mye arbeid. En mulighet vil være at du til stadighet filmer løftene dine for så å vise de til noen som kan teknikken (legg det ut i loggboka di her, så skal jeg se på det). Et annet godt tips vil være å SE mye på vektløfting. F.eks. legger Frank Rothwell (@youtube) ut videoer fra de fleste største stevnene fra nyere tid, så der ligger det masse. Da vil man se hvordan de gode løfterne løfter og det er automatisk god trening i å se hvordan det skal se ut. I tillegg vil man se enkelte individuelle tilpasninger og ikke bare "picture perfect" teknikk som i en bok. Skal jeg anbefale bøker vil jeg anbefale Dreschlers "Weightlifting Encyclopedia" + Kelly Starretts "How to become a supple leopard" (en ganske stor seksjon er dedikert til riktig teknikk i de fleste (nødvendige) øvelser). Det er begge to flotte bøker, selv om den første er langt mer større og har MER om vektløfting. Den er likevel ikke like illustrativ som den andre. Altså: 1. Frekvent filming med tilbakemelding. 2. Se mye på vektløfting. 3. Bøker som supplementering. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå