Herr Brun Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Tror ikke noen tar seg nær, poenget er vel mer at det ikke er morsomt når det ikke er noenlunde treffende. Det er vel relativt få som har bedre jobbmuligheter som nyutdannet enn siviløkonomer fra NHH, og da blir spøken bare malplassert 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Tåpelig kommentar. Av alle tåpelige kommentarer som tidvis går igjen i denne tråden, så valgte du å reagere på denne? Tåpelig i seg selv. Håper for din del at dette er sarkasme. Form på curls er jævlig viktig, og du er en idiot om du mener noe annet. For mye vekt eller dårlig form kan føre til tendonitis. Jeg må faktisk si meg enig med Eloquent på denne. Det regjerer en rar stemning i denne tråden som av en eller annen grunn har fått det for seg at man trener nok biceps når den blir aktivert av andre øvelser, men igjen så sier over halvparten (??) at di er bodybuildere? På lik linje blir abz trening uglesett. Jeg trener mye av di samme øvelsene som folk her inne, og dessverre har jeg lyttet til majoriteten om å ikke trene curls, noe som har resultert i at armene mine er skeivt fordelt triceps/biceps. Er du en powerlifter så har ikke biceps noe å si, jeg er 1000% enig i det, men er du en bodybuilder, som meg selv, så har biceps noe å si. Man vil tross alt se astetisk riktig ut! Dette er ihvertfall min mening, og jeg synes derfor det er rart at andre som presenterer seg som bodybuildere mener noe annet. Endret 25. mai 2013 av Corey 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Det blir sånn: Jei ær boddibilder men jei skal bare ta baseøvelser fårr de r de man skal si til fålk at man jør... 3 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Gå heller ned i vekt på sett 4 og 5 og ta flere reps i så fall. Å vedlikeholde perfekt form er det viktigste. Du løfter mer stående fordi man automatisk svinger vekta mer. Sittende blir isolasjonen mye bedre. Så du anbefaler sittende? Weird, føltes ut som jeg løftet mer sittende sist, men men Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Slik som karaktersystemet er utformet i Norge er jo det bare "naturlig". Flere gode studenter -> flere gode besvarelser -> vanskeligere å få en god karakter. Så vidt jeg har forstått er karaktersystemet utformet slik at ikke alle kan få en A, men kun de beste besvarelsene vil få en A, mener jeg har lest et sted at karakterene skal være normalfordelt over tid også. Da blir det jo en avveining om hva som betyr mest senere: 1) Høyere snitt fra en potensielt "dårligere" skole 2) Lavere snitt fra en potensielt "bedre "skole" Det er snakket lenge om at man skal endre på kravene for hva det kreves å få B og A, siden det i norsk skolesystem er for "lett" å få det. Men føler jo karakterer betyr nada uansett, har en kamerat som fullførte bachelor i petroleum med D i snitt, fikk seg jobb i haliburton, jobber nå i houston, og tjener HELT OK Endret 25. mai 2013 av henrikrox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg går på NHH. Foreleser Jan Ubøe hadde visstnok diskutert dette med andre professorer. Alternativene er at NHH legger seg på nivå med andre skoler i landet, så alle studentene her får A-er og B-er, eller at resten av landet legger seg på nivå med NHH og må stryke 30 - 50% av studentene. Han mente at det er bedre at hver skole gjør det beste de kan med de studentene de faktisk har. Aldri forståt det der, pensumet er jo så og si likt på tvers av skolene. Så hvorfor blir da en C, til en enn A et annet sted Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Det er snakket lenge om at man skal endre på kravene for hva det kreves å få B og A, siden det i norsk skolesystem er for "lett" å få det. Men føler jo karakterer betyr nada uansett, har en kamerat som fullførte bachelor i petroleum med D i snitt, fikk seg jobb i haliburton, jobber nå i houston, og tjener HELT OK Sikker på det? Slik jeg har forstått det har det vært snakk om å endre kravet for en A fra typisk 90% rett til 85% for å være på samme nivå med andre land (blant annet USA). Dette er vel ECTS-fordelingen om jeg ikke er helt på jordet: Min erfaring tilsier at det Norske stort sett ligger i underkant av 23% på A. Litt avhengig av eksamen. Ellers er jeg helt enig, karakterer er ikke alt. Det er jo også besynderlig at i teorien så kreves det bare 10% mer rett for å gå fra en B til en A, men det kreves mye mer enn 10% ekstra innsats for å nå en A. Endret 25. mai 2013 av OlafG 1 Lenke til kommentar
alba_eagle Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Fu*k eksamen. Har ikke trent på 1 uke, og kommer ikke til å trene i 1 uke til :/ Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Wut, eksamenstida er jo den tida man har best tid til å trene. Kom deg på senteret! Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Nei, det er da du innser at du har jævla god tid resten av året. 3 Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg nekter å tro du sitter med eksamen fra du kommer hjem fra skolen til du skal legge deg? Må da vel være mulig å ta pause på 1-2 timer om dagen for å trene litt? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Noobs. Spill inn forelesningsnotater på lydbånd eller noe og hør på det under trening. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg trener tidlig om mårran, trøkker i meg mat og starter lesningen. Er som regel på skolen før halv ti, noe som er betydelig bedre enn gjennomsnittet Prioriterer tidlig trening og kutter ned på TV-titting på kvelden så jeg kommer meg i seng. Kommer ann på hvordan man legger opp dagen. De færreste leser fra åtte til åtte hver dag i eksamensperioden. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg trener tidlig om mårran, trøkker i meg mat og starter lesningen. Er som regel på skolen før halv ti, noe som er betydelig bedre enn gjennomsnittet Prioriterer tidlig trening og kutter ned på TV-titting på kvelden så jeg kommer meg i seng. Kommer ann på hvordan man legger opp dagen. De færreste leser fra åtte til åtte hver dag i eksamensperioden. Akkurat sånn jeg gjør det og, står opp tidlig, trener, så sitter jeg med skole til tidlig kveld. Har aldri lest til en eksamen da, og syntes så jævlig synd på de som sitter å måtte lese i flere bøker, da er jeg glad jeg kan regne matteoppgaver Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Kommer ann på hvordan man legger opp dagen. De færreste leser fra åtte til åtte hver dag i eksamensperioden. Hos meg er det mer at jeg vet at jeg ikke klarer å lese så mye uansett, og at om jeg stikker å trener går det som oftest 2-2 1/2 time på det + alt det andre jeg skal finne på Så i dagene før eksamen så må jeg rett og slett bare sitte å "lese" hele dagen. On another note, så tok jeg 70kgs clean i dag sånn for the luls. Tror jeg må lære meg teknikk der, virker morsomt. Mottaket var horribelt dårlig ofc. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Sikker på det? Slik jeg har forstått det har det vært snakk om å endre kravet for en A fra typisk 90% rett til 85% for å være på samme nivå med andre land (blant annet USA). Dette er vel ECTS-fordelingen om jeg ikke er helt på jordet: Min erfaring tilsier at det Norske stort sett ligger i underkant av 23% på A. Litt avhengig av eksamen. Ellers er jeg helt enig, karakterer er ikke alt. Det er jo også besynderlig at i teorien så kreves det bare 10% mer rett for å gå fra en B til en A, men det kreves mye mer enn 10% ekstra innsats for å nå en A. Er lenge sida jeg leste det, og fant ikke artikkelen. Husker kort hva som stod der, handlet om at folk så på C i dag på høyskole/Universitet som en "skuffende" karakter, og at de derfor ville gjøre den mer attraktiv. Men ja, igjen, folk er for opphengt i karakterer. Også, hvis folk drar på forelesninger og gjør de frivillige oppgavene, så skal det minimal innsats til før eksamen for å få C eller bedre. Men er mange som kjører sånn,skippertak. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 For opphengt i karakterer? Ja, for karakterer betyr jo ingenting... vel, bortsett fra om du kommer inn på de masterstudiene du ønsker. Så bortsett fra å bestemme hvor god utdanning du får er de ikke viktige, nei 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg trener tidlig om mårran, trøkker i meg mat og starter lesningen. Er som regel på skolen før halv ti, noe som er betydelig bedre enn gjennomsnittet Det tviler jeg ikke på. Jeg ligger som regel og sover klokka halv 10, hvis det ikke er noe jeg må rekke. Rundt 12 går jeg ut av døra og er på vei til treningssenteret og leser på kvelden. Jeg sitter faktisk midt oppi noen gamle eksamensoppgaver nå. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det er snakket lenge om at man skal endre på kravene for hva det kreves å få B og A, siden det i norsk skolesystem er for "lett" å få det. Siving. studier på ntnu er ganske motsatt, det blir regnet å være ca. en karakter vanskeligere enn f.eks. i USA, selv på topp universiteter. 1 Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg lo. Av hva? Enhver bodybuilder vet at form er ALT. Du er ignorant om du påstår noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå