Primer4 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Aune vant NSM i 2011 og har ikke deltatt i noen konkuranser etter WSM 2011 hvor han endte ganske lavt. vekta hans på denne tiden var 140ish kg med relativt høy fett% Ellers deffet han han seg ned til sceneform på 100 før han nå har gått opp til 115ish samtidig som han stortsett har lagt strongmankarrieren på hylla og koser seg som bilselger og hobbybygger i trondheim MEN de velger ikke antall kg i strongman mtp kroppsvekten til utøverne utover vektklassene da Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Rompeløft og halve reps! Hæh? Rumpeløft? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Og endatil er det enkle begreper som man får inn på første forelesning Lurer på hvilket statistikkpensum du har hatt hvor hypotesetesting var en del av første forelesning... 4 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) hurrr... Endret 25. mai 2013 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Lurer på hvilket statistikkpensum du har hatt hvor hypotesetesting var en del av første forelesning... Mener å huske at jeg hadde hypotesetesting i første (kanskje andre?) forelesning i statistikk Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Lurer på hvilket statistikkpensum du har hatt hvor hypotesetesting var en del av første forelesning... Mener å huske at jeg hadde hypotesetesting i første (kanskje andre?) forelesning i statistikk Well now.... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Fra dagens trening.. Man skal tydeligvis hverken bli større eller mindre 7 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Fra dagens trening.. Man skal tydeligvis hverken bli større eller mindre Det beste for sånne senter er jo at så mange som mulig (alle) av medlemmene bare plasker fram og tilbake i det pisstempererte barnebassenget av middelmådighet. Endret 25. mai 2013 av Primer4 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Digge pannekaker i treningsloggen min. Fine til søndags morgen. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Lurer på hvilket statistikkpensum du har hatt hvor hypotesetesting var en del av første forelesning... Hadde hypotestetesting jeg etter 2-4 uker, så er vel mulig. første del av pensumet i statistikk på universitet er jo bare mjølet du har fra vgs med sannsynlghet, modeller og intervaller etc. regresjonsanalyse der imot, omg. Endret 25. mai 2013 av henrikrox Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Digge pannekaker i treningsloggen min. Fine til søndags morgen. Pannekaker laget med kakao og sjokoladepulver. Skeptisk. Inneholder det mer enn melk, mel, egg og salt så er det ikke pannekaker :o Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Pannekaker laget med kakao og sjokoladepulver. Skeptisk. Inneholder det mer enn melk, mel, egg og salt så er det ikke pannekaker :o Bacon? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Aldri hørt om noen som har blandet bacon inn i pannekakerøra. Men for all del. Og det er flesk som hører til pannekaker ^^ Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Stekte baconstrips funker fjell i pannekakerøra, eventuelt så går det ann å helle røra oppå baconet i panna. Flesk er forøvrig godt både i røra og som tilbehør på pannekanene Aldri prøvd baconpannekakene i ferskdisken på enkelte coop butikker? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Aldri prøvd baconpannekakene i ferskdisken på enkelte coop butikker? Hoho, jo. Slakteren her har baconpannekaker. Latterlig gode. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Hva slags øvelser gjør du, da? Personlig føler jeg side laterals og skulderpress får skuldrene mine til å svulste opp. Du har sannsynligvis dårlig form hvis trapsene dine er med å skulderpress-løftene. Regner med du løfter tungt? Kan være derfor trapsene kommer inn for å hjelpe deg å få vektene opp. Dropp noen kg og gå for litt ekstra reps, og fokuser på skuldermuskelen mens du løfter, og prøv å pass på at traps er avslappet i best mulig grad. Press vektene opp helt til armene dine er tilnærmet strake og vektene treffer hverandre i toppen av bevegelsen. Når du kommer ned med vektene, stopp når skuldrene dine er parallelle med bakken, så får du mye lettere en god mind-muscle-connection og du får presset ut noen ekstra reps. Trente en del rows tidligere, kjenner det i skyldrene og nakken. Nakkemusklene har blitt større av denne øvelsen. Begynte å ta skulderpress for noen måneder siden, kjenner og denne river i skuldrene og ikke i like stor grad nakke. Jeg passer på og ikke løfte så tungt at jeg involverer "hjelpemuskler". Når jeg gjør dette kjenner jeg det godt i muskelfestet,. Jeg har hatt litt fremgang, muskelfestet begynner å bli\er synlig og når jeg strammer ser jeg bedringer. Men skuldrene har ikke blitt særlig bredere når jeg slapper av... Er overrasket over hvordan nakkemusklene har vokst av rows. Men disse musklene er involvert i andre øvelser, dette har nok noe å si? Oppsumert, begge øvelsene kjennes godt i muskelen jeg ikke har så veldig god fremgang med. Løfter hovedsaklig 8rep på disse 2 øvelsene. Kanksje bedre å løfte færre rep og tyngre vekter istedenfor å øke rep? Skriver sikkert tungvindt, får beklage. Er veldig trøtt.... Kan legge til at mye av tiden går rett og slett på baseøvelser. Fokuserer ikke så mye på isolasjonsøvelser. Kanskje teste side laterals etter skulderpress? Eller blir det overkill? Endret 25. mai 2013 av WaterMarked Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hadde hypotestetesting jeg etter 2-4 uker, så er vel mulig. første del av pensumet i statistikk på universitet er jo bare mjølet du har fra vgs med sannsynlghet, modeller og intervaller etc. regresjonsanalyse der imot, omg. Haha. Så glad jeg driver med ordentlig matte hver gang jeg ser statistikk. Fant for øvrig beste måten å spare tid på trening på! Har man f.eks. 4x4 i benk, så tar man bare 16 reps i ett sett istedenfor, uten pauser. Vips, spart 15-20 minutter. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Haha. Så glad jeg driver med ordentlig matte hver gang jeg ser statistikk. Fant for øvrig beste måten å spare tid på trening på! Har man f.eks. 4x4 i benk, så tar man bare 16 reps i ett sett istedenfor, uten pauser. Vips, spart 15-20 minutter. Bare synd du må droppe 60% av belastningen :> Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Trente en del rows tidligere, kjenner det i skyldrene og nakken. Nakkemusklene har blitt større av denne øvelsen. Begynte å ta skulderpress for noen måneder siden, kjenner og denne river i skuldrene og ikke i like stor grad nakke. Jeg passer på og ikke løfte så tungt at jeg involverer "hjelpemuskler". Når jeg gjør dette kjenner jeg det godt i muskelfestet,. Jeg har hatt litt fremgang, muskelfestet begynner å bli\er synlig og når jeg strammer ser jeg bedringer. Men skuldrene har ikke blitt særlig bredere når jeg slapper av... Er overrasket over hvordan nakkemusklene har vokst av rows. Men disse musklene er involvert i andre øvelser, dette har nok noe å si? Oppsumert, begge øvelsene kjennes godt i muskelen jeg ikke har så veldig god fremgang med. Løfter hovedsaklig 8rep på disse 2 øvelsene. Kanksje bedre å løfte færre rep og tyngre vekter istedenfor å øke rep? Skriver sikkert tungvindt, får beklage. Er veldig trøtt.... Kan legge til at mye av tiden går rett og slett på baseøvelser. Fokuserer ikke så mye på isolasjonsøvelser. Kanskje teste side laterals etter skulderpress? Eller blir det overkill? Traps er involvert i de aller fleste dra-øvelser, og om du gjør markløft, er det nok en av de største bidragsyterne til din fremgang i traps. Skulderbredda kommer med tid. Kanskje er det ikke så lett å se forskjellen fra dag til dag, men om du tar formbilder, vil du merke at hofte-skulder-ratioen din er bedre. Om du vil vokse stor, går du for flere reps heller enn tyngre vekt. Du øker ikke like mye i styrke, men du vil erfare sarkoplasmisk vekst. For maksimal vekst, fra mine egne erfaringer, kjører jeg bare musklene i senk på trening. Når de ikke lenger klarer å løfte halvparten av vekta jeg startet med, føler jeg at jeg har gjort en god jobb og drar hjem med god samvittighet. Så, for å svare på spørsmålet ditt: nei, jeg synes ikke det er overkill. Knus skuldrene med forskjellige øvelser på trening i noen uker, og du kommer til å merke stor forskjell. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Haha. Så glad jeg driver med ordentlig matte hver gang jeg ser statistikk. Fant for øvrig beste måten å spare tid på trening på! Har man f.eks. 4x4 i benk, så tar man bare 16 reps i ett sett istedenfor, uten pauser. Vips, spart 15-20 minutter. Jeg driver også med ordentlig matte Har matte 2 på tirsdag, og matriser, rekker og sånn er faktisk det letteste jeg har vært borti, så håper på ace. Men dette er jo ikke mattetråden, lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå