Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir dere slitne i magen av å kjøre knebøy og markløft? Sånn, virkelig sliten og kanskje til og med støl?

Ja, men verst er det kanskje etter småtunge cleans

Gymmet skal ha benkpresskonkurranse. Er det noen som har erfaring med å øke i antall reps på en konkret vekt innen begrenset tid? Har frem til 19. juni, er maks antall reps det går på :) . Må ta 50% av kroppsvekt, så blir 30kg på meg.

Rompeløft og halve reps!

Lenke til kommentar

Trener du mye mage? Magen må trenes likt som andre muskelgrupper. Har du forresten sjekket fettprosenten din? Kan også være du har 'dårlige' gener for synlig six-pack. Min six-pack vises fremdeles under tensing på rundt 18% kroppsfett, så jeg har vært ekstremt heldig der, men for noen kan six-packen fremdeles være tilsynelatende usynlig på 10%.

Jeg kjenner gode klosser under alt fettet, så tror nok magen for kjørt seg relativt ok på vanlige øvelser. Tar ofte et par minutter med magetrening på slutten av økten, det begynte jeg først med når jeg gikk på deff. Er dritt lei av mangel på resultater, det er så fryktelig demotiverende å holde på mens andre jeg trener med får det til. Derfor går jeg nok over til noe der jeg får merbar fremgang. Spise mer og 5x5. Spesielt siden disse karene jeg trener med knapt gjør knebøy, de går ikke særlig langt ned. Og alle her inne sier jo hvor viktigt det er osv. Det er faktisk som jeg mister litt troen på hva som blir skrevet her inne :p

Men burde nok målt fettprosenten, men magemåla er identiske som før. Trist.

Nå det er sagt er det ikke selve six packen som er tingen, men at jeg satte det som mål siden det er en vanlig ting å jobbe mot nå så der snart er sommer. Jeg trenger å sette mål, og oppnå disse, ellers blir jeg litt lei. Men det er jo bare å jobbe frem mot sommeren 2014!

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Gymmet skal ha benkpresskonkurranse. Er det noen som har erfaring med å øke i antall reps på en konkret vekt innen begrenset tid? Har frem til 19. juni, er maks antall reps det går på :) . Må ta 50% av kroppsvekt, så blir 30kg på meg.

Høres morsomt ut. Det er knebøykonkurranse på gymmet mitt denne søndagen, men da med 150%BW, som gjør at jeg må legge på 120kg, noe som blir noe drøyd å kjøre høyreps på.

Neste gang... ;)

Lenke til kommentar

Høres morsomt ut. Det er knebøykonkurranse på gymmet mitt denne søndagen, men da med 150%BW, som gjør at jeg må legge på 120kg, noe som blir noe drøyd å kjøre høyreps på.

Neste gang... ;)

Urettferdig å gå etter kropsvekt :p

Sånn at en luring på 70kg får løfte 105kg mens jeg måtte ha lesset på 140kg :p synes man skulle ha fått trekke vekk iallefall 70% av kroppsvekt-vekten til overflødig fett, da hadde det blitt litt mer rettferdig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, så lenge shaken har di rette makroene.

Poenget med å forlenge den anabole responsen, er å ha 3 timer på seg til å innta et godt måltid.

Bare tenkte litt mer på det her. Mine treningsøkter varer normalt sett rundt tre timer, mens en average bro trener vel rundt 1-1,5 time. Gjelder det fortsatt om å ta denne shaken innen 30 minutter etter trening, eller må jeg da ta den en time ut i økta?

Et av livets mange store spørsmål.

Lenke til kommentar

Bare tenkte litt mer på det her. Mine treningsøkter varer normalt sett rundt tre timer, mens en average bro trener vel rundt 1-1,5 time. Gjelder det fortsatt om å ta denne shaken innen 30 minutter etter trening, eller må jeg da ta den en time ut i økta?

Et av livets mange store spørsmål.

Uten å henge seg opp i hvor lenge du trener, ser jeg ingen grunn til at det samme prinsippet ikke skal gjelde for deg. 1 økt er vel 1 økt, uansett om du bruker 1, 2 eller 3 timer i mitt hode. Dog, kan det kanskje være lurt å fylle på med rask-karbo midt i økten?!

Lenke til kommentar

Blir dere slitne i magen av å kjøre knebøy og markløft? Sånn, virkelig sliten og kanskje til og med støl?

Bildebidrag:

olympic+lifting.jpg

Jeg blir ikke like sliten som i lår og ræv, men ja, jeg merker det etterpå at magen har jobbet og blir gjerne litt støl.

Lurer på om jeg har synlige magemuskler under den badeballen jeg har mellom pecs og skritt jeg :p

Mon tro om man kan få sjekke dette med røntgen?

Kanskje ikke med røntgen, men det er mulig å scanne musklene dine, ja. Det kan dog bli dyrt hvis du ikke får det på folketrygden av helsemessige årsaker.

Lenke til kommentar

Sist gang kjørte de 1,25BW, noe som hadde passet meg bedre, da jeg sikkert hadde greid 15-16 reps på 100 kg. Det hadde riktignok ført til en plassering blant de to-tre dårligste, men men. :wee:

Hadde kanskje klart 10 reps på 140 (1.5) med nok folk ropende bak meg, og endt opp på en sisteplass eller noe sånt.

Også hadde sikkert en liten luring med 8% fett på 70-75kg vunnet hele driten med 30+ reps på 105-115kg urettferdig ja :p.

Ja burde kanskje vurdere begynne med det. Sånn som hurtigris f.eks?

Tja, selv liker jeg å sippe på noe sukkerskvip gjennom hele økta om jeg har planlagt å trene lenge.

Synes denne funker fjell, kjenner sukkerrush gjennom flere timer http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/energy-booster-new-formula-1500-g-orange_lime

Smaker forøvrig jævlig søtt, så må ha med en vanlig vannflaske itillegg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...