Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Det er ihvertfall ikke noe vits i og bytte til en annen trenings-metode ofte, da vil du ikke oppnå noe. Skal du oppnå noe burde du følge samme Filosofi over tid. og prøve et par uker med det, og så over til noe annet vil aldri følge deg til mål.

PS: Ligger du i underskudd vil du uansett ikke bygge noe, enten det er fullkropp, eller splitt. øk inntaket.

Har jo gått på fullkropp i 1 år nå, så er vel ok og bare prøve noe nytt. Nei vet jeg ikke kan bygge noe da, men dette er bare en spesiell tid i året for studenter, der det er vanskelig å få i seg nok mat, fordi jeg er begravd i ligninger, rekker og matriser. Men det blir bedre etter neste tirsdag.

Luer fortsatt på om jeg kan spise alt, fks junk osv, eller om jeg burde spise "sunt" men mye. siden jeg egentlig aldri har spist så mye for å øke fett %

No excuse, bro. :D

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror uansett det ligger en psykoligsk sperre for meg og mat siden jeg på ungdomsskolen var feit som faen, så begynte jeg å trene på første på vgs, så ble jeg stram, så ja.

Har hatt mareritt om bulking og at jeg ikke får fjernet det igjen.

Men har vel ikke noe valg for å nå de måla mine

Men faen nå må jeg slutte å skrive

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

HVa er det med damer som bruker sånne thights som er basicly gjennomsiktig når den blir dratt ekspandert litt. Klager ikke, men vet ikke om de er klar over det.

Jeg er dog veldig glad for hvor knebøy rackene er plassert på sis.

De fleste av oss kjøper ikke tights og planlegger at den skal være halvveis gjennomsiktig :p . Jeg visste feks ikke at min var såpass gjennomsiktig, og ikke venninna mi sin heller :p (tok bilde av henne også). Hennes er sånn medium dyr og min er skitbillig, hadde kanskje forventet at en litt dyrere ikke var like gjennomsiktig, men.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt om german volume training, hadde en kompis som gikk på det i fjor, en god stund, og han ble svær.

10 sets med 10 reps hørtes jo crazy ut

http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/441/German_Volume_Training.aspx

De fleste av oss kjøper ikke tights og planlegger at den skal være halvveis gjennomsiktig :p . Jeg visste feks ikke at min var såpass gjennomsiktig, og ikke venninna mi sin heller :p (tok bilde av henne også). Hennes er sånn medium dyr og min er skitbillig, hadde kanskje forventet at en litt dyrere ikke var like gjennomsiktig, men.

Var ikke langt nær så ille, som mange jeg har sett, når de tar knebøy bli det basicly hudfarga bak der

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Vanskelig å deffe når det blir servert rykende varm pizza til lunsj på jobb og dama serverte nybakte donuts når jeg kom hjem, men jeg greide å holde meg... Så lenge.

Sett dama på deff også, så er noe av problemet ditt ute av verden. :p Men så var det denne gnålinga da.

"HVA gjør de kjeksene her?? Ut av huset!" Jeg er en solskinnsstråle om dagen, men vekta står stille. :p

Lenke til kommentar

Har disse skoa med tær vært noe tema her enda? Jeg skjønner noen ønsker barfot-feelingen når de springer ute uten å miste all huden under føttene, men når jeg ser nesten alle PT-ene på senteret her også bruke det innendørs så begynner jeg å lure. Hvorfor ikke bare gå barbent/sokkelesten? I tillegg synes nå jeg at det ser rarere ut enn sokker i sandaler.

komodo.jpg

Jeg har vært barfotløper i et år nå. Har bare jogget ute, både på asfalt, grus og i skogen. Er KJEMPEfornøyd! Men alle som skal bruke de må tilvenne seg disse. hvis ikke er det fare for skader!For treningsentusiaster og alle som vi bruke føttene sine riktig er dette løsningen;)

Lenke til kommentar

Kjørte første dagen med nytt program i dag etter fullkropp lenge.

Har 2 spørsmål.

Dumbbell flyes, er det lenge siden jeg har gjort. Her er det jeg gjorde.

10kg hantler. rett benk.Når jeg løfter de opp passer jeg på at de ikke går for langt over brystet, men ca mitt over. Jeg lager en liten knekk i albuene og senker de ned i en sammenhengede bevegelse uten å røre på albueleddet eller andre ting, "aremen står i spenn". Jeg senker de ned til albuene er rett med gulvet/under ryggen, før jeg så løfter de sakte opp. Jeg passer på å "flexe" brystet og presse det ut, så jeg kjenner det jobber/tar der.

Siden jeg aldri har spotter på trening er det vanskelig å se om dette er rett. Grunnen til at jeg spør at jeg fikk litt vondt i armene, kan dette være pga av at det er lenge siden jeg har gjort øvelsen.

2.

Jeg kjørte så cable flyes med 3 stillinger

Over brystet, under brystet, ned med armene til skrittet til hendene møtes.

Dette kjøres sammenhengde med 10 reps på hver uten pause i mellom.

Her tar jeg et skritt frem med en fot, bøyer kneet, mens bakbeinet står litt på tå. Jeg ser mange går veldig langt frem til de nesten ligger vannrett langs gulvet. Men jeg tar altså tar det ene skrittet frem.

Etter å kjørt cable flyes fikk jeg sykt go pump på brystet, men igjen merket jeg det på armene og nå også litt på ryggen. Skal ryggen stå helt rett eller skal jeg lene meg fremover. Sjekket youtube nå, og det er noen som står litt fremover lent, mens andre står rett om på ryggen, som gjør at ryggen går i en bue siden du bøyer det ene kneet

Har vært masse spørsmål fra meg i det siste, men tar imot alle tips fra folk som kan mere enn meg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg trente i et halvt år da jeg var på utveksling i USA og fulgte stronglifts 5x5. Fikk gode resultater, men problemet nå er at jeg har flyttet for meg selv og sliter med å få i meg riktig mat for body building. Det blir ofte bare kjøpt inn det billigste jeg finner eller ferdigmat á la kebab. Jeg har nå gått ned igjen til 64 kg, og jeg er 180 cm. Jeg går på treningssenter nå, men ser ikke den samme effekten uten det riktige inntaket. Jeg vet det sikkert finnes en million tips til hvilke mat man skal få i seg, men kunne noen bare nevnt noe konkret billig og enkel mat som vil gi meg mer utbytte av treningen? Jeg tar også proteinpulver utenom.

Lenke til kommentar

Kjørte første dagen med nytt program i dag etter fullkropp lenge.

Har 2 spørsmål.

Dumbbell flyes, er det lenge siden jeg har gjort. Her er det jeg gjorde.

10kg hantler. rett benk.Når jeg løfter de opp passer jeg på at de ikke går for langt over brystet, men ca mitt over. Jeg lager en liten knekk i albuene og senker de ned i en sammenhengede bevegelse uten å røre på albueleddet eller andre ting, "aremen står i spenn". Jeg senker de ned til albuene er rett med gulvet/under ryggen, før jeg så løfter de sakte opp. Jeg passer på å "flexe" brystet og presse det ut, så jeg kjenner det jobber/tar der.

Siden jeg aldri har spotter på trening er det vanskelig å se om dette er rett. Grunnen til at jeg spør at jeg fikk litt vondt i armene, kan dette være pga av at det er lenge siden jeg har gjort øvelsen.

2.

Jeg kjørte så cable flyes med 3 stillinger

Over brystet, under brystet, ned med armene til skrittet til hendene møtes.

Dette kjøres sammenhengde med 10 reps på hver uten pause i mellom.

Her tar jeg et skritt frem med en fot, bøyer kneet, mens bakbeinet står litt på tå. Jeg ser mange går veldig langt frem til de nesten ligger vannrett langs gulvet. Men jeg tar altså tar det ene skrittet frem.

Etter å kjørt cable flyes fikk jeg sykt go pump på brystet, men igjen merket jeg det på armene og nå også litt på ryggen. Skal ryggen stå helt rett eller skal jeg lene meg fremover. Sjekket youtube nå, og det er noen som står litt fremover lent, mens andre står rett om på ryggen, som gjør at ryggen går i en bue siden du bøyer det ene kneet

Har vært masse spørsmål fra meg i det siste, men tar imot alle tips fra folk som kan mere enn meg

1: Du kan ha en god bøy i albuene uten at det har for mye å si. Poenget er at albueleddet ikke skal bevege seg under hele øvelsen, uavhengig av hvor mye bøy du har. Å ha armene 100% rette setter deg fort i fare for skade, spesielt under tyngre belastning. Prøv å la albuene være på linje med skuldrene dine (slik at armene dine i fugleperspektiv er helt rette) mens du dypper dem så langt ned det lar seg gjøre for en god strekk i brystmuskulaturen, samt litt i innersiden av skuldra.

Det er greit å vite nøyaktig hvor på armen/hvilken muskel som gjør vondt, det gjør det lettere å si hva du gjør feil og eventuelt fortelle deg hvorfor det gjør vondt.

2: Grunnen til at mange lener seg langt frem er for å motvirke vekten de løfter. Det sier seg selv at å stå helt rett når du løfter tungt i cable flyes kommer til å være nærmere umulig. Jeg lener meg ekstremt mye frem når jeg går tungt i flyes.

Edit: se på hvordan han gjør det rundt 6 min.

http://www.youtube.com/watch?v=R2UZIowGUFM

Endret av Eloquent
Lenke til kommentar

1: Du kan ha en god bøy i albuene uten at det har for mye å si. Poenget er at albueleddet ikke skal bevege seg under hele øvelsen, uavhengig av hvor mye bøy du har. Å ha armene 100% rette setter deg fort i fare for skade, spesielt under tyngre belastning. Prøv å la albuene være på linje med skuldrene dine (slik at armene dine i fugleperspektiv er helt rette) mens du dypper dem så langt ned det lar seg gjøre for en god strekk i brystmuskulaturen, samt litt i innersiden av skuldra.

Det er greit å vite nøyaktig hvor på armen/hvilken muskel som gjør vondt, det gjør det lettere å si hva du gjør feil og eventuelt fortelle deg hvorfor det gjør vondt.

2: Grunnen til at mange lener seg langt frem er for å motvirke vekten de løfter. Det sier seg selv at å stå helt rett når du løfter tungt i cable flyes kommer til å være nærmere umulig. Jeg lener meg ekstremt mye frem når jeg går tungt i flyes.

Edit: se på hvordan han gjør det rundt 6 min.

Sånn som han står fra 06:00 til 08:00 er akkurat sånn jeg stod. Litt fram, framover lent men rett rygg. Drar så rett frem over brystet, 10 reps, lavere under brystet, 10 reps, avslutter med å dra de ned mot skrittet så armene møtes.

Løfter jo bare 10kg, siden jeg kjører 3 stillinger (30 reps), der jeg fikk litt vondt var øverste delen i ryggen, og øverste delen av armen, nesten mot skulderen, det med armen var samme sted jeg fikk vondt under dumbbell flyers. Siden det er mye av det samme, men ryggen merket jeg bare under stående cable flyes.

Eller altså, vondt og vondt, jeg bare merket det dirret der, fikk jo også veldig god pump under cable flyes

Lenke til kommentar

Sånn som han står fra 06:00 til 08:00 er akkurat sånn jeg stod. Litt fram, framover lent men rett rygg. Drar så rett frem over brystet, 10 reps, lavere under brystet, 10 reps, avslutter med å dra de ned mot skrittet så armene møtes.

Løfter jo bare 10kg, siden jeg kjører 3 stillinger (30 reps), der jeg fikk litt vondt var øverste delen i ryggen, og øverste delen av armen, nesten mot skulderen, det med armen var samme sted jeg fikk vondt under dumbbell flyers. Siden det er mye av det samme, men ryggen merket jeg bare under stående cable flyes.

Eller altså, vondt og vondt, jeg bare merket det dirret der, fikk jo også veldig god pump under cable flyes

Dropp den midterste cable flyes. Ta kun nedenfra og opp og oppifra og ned. Den hvor du drar rett fram i er veldig lett å la ryggen hjelpe til for å balansere vektpunktet, og dermed føler du også smerter, fordi ryggen skal ikke være involvert i øvelsen i det hele tatt. Len deg godt fremover og fokuser på brystet ditt. Poenget for deg er at du skal "prøve å lage kløft" som jeg så fint forklarer det til alle jeg hjelper. Ved å lage kløft, får du fokusert på å stimulere brystmuskulaturen, og da fokuserer du ikke lenger på å bevege vekta, som resulterer i bruk av RIKTIGE muskler under øvelsen.

Lenke til kommentar

Dropp den midterste cable flyes. Ta kun nedenfra og opp og oppifra og ned. Den hvor du drar rett fram i er veldig lett å la ryggen hjelpe til for å balansere vektpunktet, og dermed føler du også smerter, fordi ryggen skal ikke være involvert i øvelsen i det hele tatt. Len deg godt fremover og fokuser på brystet ditt. Poenget for deg er at du skal "prøve å lage kløft" som jeg så fint forklarer det til alle jeg hjelper. Ved å lage kløft, får du fokusert på å stimulere brystmuskulaturen, og da fokuserer du ikke lenger på å bevege vekta, som resulterer i bruk av RIKTIGE muskler under øvelsen.

edit, liten misforståelse tror eg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Tror jeg har misforstått noe. "Over brystet"? Ligger du da på en benk og tar cable flies, eller? Den eneste cable flyes jeg gjør, er den som er på 6 min i klippet der. Pleide å gjøre den andre varianten før, den som han i videoen gjør rundt 2:10, men ryggen min ble litt utsatt, så jeg droppa den inntil videre.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg ser etter sunn mat som jeg kan bygge muskler med. Slik det er nå så har jeg mistet det jeg hadde trent opp i fjor selv om jeg fortsatt trener. Jeg har alltid vært tynn og ser etter noen konkrete tips på mat som gjør at jeg legger på meg og som er lettvint og billig. Pizza har det nok gått veldig mye i det siste halvåret.

Lenke til kommentar

@Naiits: Fisk, kjøtt, kylling, egg, melk, nøtter (gode fettsyrer, masse proteiner og masse kalorier, PERFEKT for å bulke). Om du er undervektig, kan du egentlig bare proppe i deg alt du finner av mat, såfremt du får i deg nok proteiner. Får du bittelitt fett på magen, kan du bare ta deg noen uker deffing senere, så er det long gone igjen uansett!

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen :) Da får jeg satse på at jeg klarer å ta meg tid til å lage noen skikkelige fiskemiddager o.l. i blant.

Edit: En ting til. Jeg ser mange som trener kjører nedpå med sjokolademelk. Er det faktisk noe i det eller er det bare tomme, unødvendige kalorier?

Endret av Naiits
Lenke til kommentar

Tror jeg har misforstått noe. "Over brystet"? Ligger du da på en benk og tar cable flies, eller? Den eneste cable flyes jeg gjør, er den som er på 6 min i klippet der. Pleide å gjøre den andre varianten før, den som han i videoen gjør rundt 2:10, men ryggen min ble litt utsatt, så jeg droppa den inntil videre.

Nei stående cable flyes.

sånn som her fks

Over bryst, under bryst, ned. Kan være derfor jeg merka det i ryggen også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...