Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tar jeg utgangspunkt i at OlafG ikke kun pekte på dette innlegget som enkeltsakt, men også benyttet muligheten til å uttale seg hvordan du vanligvis formulerer innlegger på forumet her, og vil benytte anledningen til å si meg enig i at det kan bli litt tl;dr og en bruk av faguttrykk på grensen til at det mistenkes for hersketeknikk til tider.

og dette er kun ment som konstruktiv og velment kritikk du kan ta med deg videre i ditt virke :)

Er det noe jeg ikke vil virke som så er det bruken av hersketeknikk, da jeg tidligere har presisert at jeg ønsker å bidra med ting og ikke forvirre. Er også derfor jeg poster mindre og mindre og prøver å svare der hvor det reelt er behov for informasjon. Men har nå startet å bli aktiv på andre forum (fitnesbloggen) enn så lenge for å se åssen andre ernæringsfysiologer (Er en del bekjente av meg der inne) svarer og enn så lenge så føler jeg at jeg utvikler meg uke for uke når det kommer til kommunikasjon. :)
Lenke til kommentar

Jeg skal følge rådene til side2, KG, Hjemmet, Allers, Dagbladet, VG og alle andre renomerte treningsjournaler og slutte med løping og heller begynne med 10 minutters yoga siden det tydeligvis gir like god effekt som "vanlig" kondisjonstrening.

Hvorfor skal jeg kaste bort tiden min med timesvis av to intervalløkter, 2 tempoturer og en langkjøring hver uke når 10 minutter med yoga to ganger i uka gir nøyaktig samme resultat?

Lenke til kommentar

Vel, jeg ser hvorfor folk har lyst til å bruke mindre tid på trening (evnt. minst mulig tid). For min del føles det som dødtid da jeg ikke får brukt den tiden til så mye annet. Ikke like lett å tenke på alt mulig annet når jeg burde fokusere på å utføre øvelsene. Men nå trener jeg mest bare for å komme i bedre form, ikke fordi jeg syns det er morro.

Lenke til kommentar

Jeg tror hele dette bildet på trening som et "nødvendig onde" er delvis skapt av media. Når du konstant ser artikler og saker som kun handler om hvordan du kan gjøre unna treningen på kortest mulig tid kan det muligens være en form for selvoppfyllende profeti.

Dersom alt du ser rundt deg oppfører seg som at trening er noe som må gjøres unna kjapt får du en følelse av at det noe "unormalt" ved å like det. Det er litt som med tannlegen; folk ser rart på deg dersom du sier at du liker å sitte i stolen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke løftet om jeg ikke synes det var gøy, da hadde jeg holdt meg til en annen sport.

THIS!

Jeg blir av og til skuffet når jeg har funnet ut at jeg er ferdig med øvelsene mine for dagen, vil ofte bare trene og trene :p

Lenke til kommentar
Vis innleggWaterMarked skrev 21. mai 2013 - 15:37:

Noen andre som har problemer med å få resultater på den midterste skuldermuskelen?

Av en merkelig grunn har nakkemuskel hatt bedre fremgang av skulderøvelser.

It will not grow, god damn it!...

.

Kanskje du har dårlige forutsetninger for at muskelen skal jobbe grunnet f.eks. dårlig holdning? Mye benk?

Nei, trener ikke mye benk.

Tror ikke jeg har dårlig holdning.

Lenke til kommentar

Jeg blir av og til skuffet når jeg har funnet ut at jeg er ferdig med øvelsene mine for dagen, vil ofte bare trene og trene :p

Når dette skjer med meg fortsetter jeg bare med variasjoner av biceps curls og cable triceps extensions til jeg ikke klarer mer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...