Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Håper alle forsto at jeg ikke egentlig synes det var fantastisk.

Men kjellergym ja, trener jo på en lokal kjellergym, og det er egentlig ikke så fryktelig greit. Kun et knebøyrack, med kø lang som et vondt år på ettermiddagen. Men det som er mest negativt er at det nettopp er en kjellar, uten vindu, det blir bare dystert og trist - for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor viktig er det å strekke ut muskulaturen etter styrketrening egentlig? Noen sier at det da tar lenger tid før den blir "definert", men at man vi få en sterkere muskel ved å tøye ut hver gang

Du vil hverken få en sterkere muskel, eller er en mer definert muskel. Det vil derimot være skadeforebyggende dersom du har mangler ved din mobilitet (det har nok langt over 80% av den Norske befolkning, tallene tatt ut av lufta). Så ja, du gjør ikke dumt i å tøye målrettet.

Blir stolt av lokalbefolkningen. For øvrig var Elixia Porsgrunn noe dritt. Stengene de hadde var alle mye tjukkere enn vanlige stenger og helt ubrukelige. Dårlig med skiver og kun et knebøy-rack. Anbefales IKKE.

Hadde vært nice å starte en fabrikkgym med masse olympiastenger og power racks, tau og slegger og dekk

Business-idé! Crossfit 2.0. Jeg er med.

Lenke til kommentar

Dere som går opp i vekt uten å tenke noe mer på det:

Hvordan ser matdagen deres ut?

Og sånn ca hvor mye øker dere i uken?

Mye pistasje-is, taco, pizza og et par snickers er det det går om i dagen. Har 5 økter ukentlig på ca. 90 minutter i tillegg til moderat-høy aktivitetsnivå. For øvrig er jeg 175cm høy og er vektstabil på ca. 3600kcal, så har nå akkurat nylig gått opp til 3800-4000kcal for å kompensere for aktivitetsnivået. Dette grunnet at den siste tiden har jeg gått ned takket være veldig mye hektisk skolearbeid som så og si fungerer "apetitt-nedsettende".

For øvrig gikk jeg opp i snitt kanskje 0,5 kg per uke fra høst ifjor til denne våren.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det et problem at menn trener alene? Altså, at de trener alene som ikke i en gruppetime ledet av en instruktør, for menn har jo ikke noe imot å trene selvstendig i samme rom som andre mennesker.

Jeg synes forresten at det er rart at den artikkelen ikke vurderer muligheten for at menn rett og slett er mer interessert i å bygge muskler og løfte tunge ting enn det kvinner er.

Du tok poenget. At menn ikke er interessert i 40 reps-sett markløft på "styrke"gruppetimene er ikke så rart.

Lenke til kommentar

Takk til Diskutant, Wingeer og joakimz. Jeg har blitt elendig til å tøye både etter styrke- og løpetrening, så da får jeg skjerpe meg.

Hvis du løper mye burde du passe på å få med deg de grufulle hjørnene av hofteleddsbøyerene og anklene/leggene dine.

Lenke til kommentar

Trondheim! :)

Langt unna meg. Kunne tenkt meg å prøve vektløfting etter jeg er ferdig med SS/har bedre utviklet styrkeløftene mine, da hadde det vært kjekt med et sted hvor folk kanskje veit hva dem holder på med. Eleiko-stenger og vektskiver har de der jeg trener, men hadde ikke turt å slippe de ned på gulvet.

Lenke til kommentar

Langt unna meg. Kunne tenkt meg å prøve vektløfting etter jeg er ferdig med SS/har bedre utviklet styrkeløftene mine, da hadde det vært kjekt med et sted hvor folk kanskje veit hva dem holder på med. Eleiko-stenger og vektskiver har de der jeg trener, men hadde ikke turt å slippe de ned på gulvet.

Anbefaler deg å prøve før du blir for sterk. Da blir du nødt til å lære deg teknikken med en gang og du kan ikke jukse med mye basestyrke. Det er, tro det eller ei, en fordel i vektløfting å starte med lite styrke. Styrke kan man alltid bygge senere uansett. Har de platting, da?

Tønsberg blir nok nærmeste aktive klubb.

Lenke til kommentar

Wingeer: Bare vanlig gulv. Tønsberg blir for langt, og siden jeg ikke vet helt om jeg engang er i landet lenger etter sommeren, tror jeg ikke jeg gjør noe før det uansett, men skjønner hva du mener med at det kanskje kan være greit å starte med en gang. Det hadde uansett vært greit å ha noen som veit hva de driver med i nærheten av meg da.

herr Brun: Dårlige. Det finnes en klubb, men de ser ikke ut til å være noe særlig aktive. Har hørt noe om noe toppidrettsgreier, men det er visstnok ikke bare-bare å komme seg inn der.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...