Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Så en fyr på SATS i går som trente biceps i over en time. Tenkte tilbake på da jeg var 13-14 år og trente biceps hver kveld  :innocent: Denne karen var ikke 14, han var 18-19, blir nesten litt teit med så gamle folk som fortsatt tror biceps gjør at armene ser store ut ...

7105066[/snapback]

Det er en oppe i 20 årene der jeg trener, har bare sett han trene biceps, og litt triceps. Han er der når jeg kommer, og han er det når jeg drar.(Trener ca 45 min)

7105420[/snapback]

=/

Hvordan ser han ut etter noen år med trening da mon tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å kjøre alt mellom 6 og 10 reps, vanligvis 3 serier. Jeg husker det fra tidligere også at jeg har hatt problemer med å øke i bryst, så jeg tror jeg skal gi meg med benkpress for en stund og prøve å kjøre oftere med hantler. Så fortsetter jeg å bruke maskin for å spe på, slik jeg gjør nå.

Flyes er lettere å øke i, men der bruker jeg maskin.

7102020[/snapback]

Hvor mange øvelser kjører du på samme dag? Jeg kjører benk, dumbells og skråbenk på brystet på samme dag. Kjører 4 set på hver øvelse.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Da jeg skulle melde meg på i Nimi treningstudio:

 

Meg: Det går vel greit hvis jeg er 15 eller må jeg være 16?

Dama der: Neida du trenger ikke være 16 men vi ser deg ann når du trener 1 gang med instruktør. Fyllte inn masse kiro greier og info om meg selv.

 

Se ann= At de ser om jeg ikke er en liten pingle på 1.50 som må vokse mer.

 

Ganske rar løsning men jaja får ivertfall begynne på mandag :D

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Så en fyr på SATS i går som trente biceps i over en time. Tenkte tilbake på da jeg var 13-14 år og trente biceps hver kveld  :innocent: Denne karen var ikke 14, han var 18-19, blir nesten litt teit med så gamle folk som fortsatt tror biceps gjør at armene ser store ut ...

7105066[/snapback]

Det er en fyr på min sats også som tydeligvis ikke skjønner at han må trene triceps. Han er veldig godt trent, men overarmene hans ser direkte latterlige ut. En diger bul på oversiden, og PADDEFLAT under. :p

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Hvor mange øvelser kjører du på samme dag? Jeg kjører benk, dumbells og skråbenk på brystet på samme dag. Kjører 4 set på hver øvelse.

7106467[/snapback]

Vanligvis benkpress, skråbenk med manualer, bryst-press i maskin samt flyes. 3 sett + oppvarming i hver øvelse, 4 dersom jeg føler at jeg har mer å gi (sjelden). Har jo selvsagt mistet motivasjonen litt i det siste, og kjører derfor bryst sjeldnere enn jeg bør kanskje.

Lenke til kommentar
Så en fyr på SATS i går som trente biceps i over en time. Tenkte tilbake på da jeg var 13-14 år og trente biceps hver kveld  :innocent: Denne karen var ikke 14, han var 18-19, blir nesten litt teit med så gamle folk som fortsatt tror biceps gjør at armene ser store ut ...

7105066[/snapback]

Det er en oppe i 20 årene der jeg trener, har bare sett han trene biceps, og litt triceps. Han er der når jeg kommer, og han er det når jeg drar.(Trener ca 45 min)

7105420[/snapback]

=/

Hvordan ser han ut etter noen år med trening da mon tro?

7105637[/snapback]

 

Ikke så veldig forandret, faktisk. Muskelene rekker ikke å bygge seg opp igjen om man trener de så ofte, og da vokser de heller ikke mye, som jeg har skjønt det.

Lenke til kommentar
Hvordan bør jeg trene magen?

 

Nå har jeg bare 3 ganger i uken : max x 3. Holder det og hvilke andre øvelser er det og andbefale?

7108207[/snapback]

3 ganger i uken er mer enn nok for en muskelgruppe. Kjør tunge øvelser med rundt 10 reps og bruk 3-4 set per øvelse. Er så mange som bruker helt latterlig mange reps på magen.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Hvordan bør jeg trene magen?

 

Nå har jeg bare 3 ganger i uken : max x 3. Holder det og hvilke andre øvelser er det og andbefale?

7108207[/snapback]

Er mange måter å trene magen på, enten ved hjelp av vekter eller ved hjelp av andre.

 

F.eks : Få en person til å stå litt bredbent, så legger du deg imellom føttene på personen, tar tak i føttene for å stabilisere deg og retter føtten rett opp, så skal denne personen skyve føttene dine ned hele tiden mens du forsøker å rette dem opp.

 

Sett føttene ned i bakken slik at den andre personen kan sitte oppå knærne dine. (ikke føttene flatt ut men hælen nært rompa, slik at personen sitter godt) så forsøker du å ta situps, mens den andre personen dytter deg ned. (han venter til du er halvveis oppe, dytter deg ned. osv.)

 

Samme posisjon som på forige, nå skal personen ha hendene på knærne sine, slik at det blir god plass under armene, så skal du gå opp og slå inn der, husk på god vridning inn i slaget. Annenhver side...

 

Fins sikkert ørten andre måter, men dette er noen av de jeg praktiserer.

Lenke til kommentar
Hvordan bør jeg trene magen?

 

Nå har jeg bare 3 ganger i uken : max x 3. Holder det og hvilke andre øvelser er det og andbefale?

7108207[/snapback]

 

Jeg synes det er best å ta ~20 reps på magen. Det er hvertfall viktig at du ikke tar øvelser hvor du belaster nakken, type situps med hendene bak hodet (hvis du skal ta den må du huske at du ikke skal "dra" hodet opp). Ellers er jeg veldig glad i en øvelse hvor jeg ligger på ryggen, startposisjon er med bena rett opp og så slipper jeg bena sakte ned mot gulvet (rette ben) og trekker de opp igjen. Vanskelig å forklare, håper du forstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...