Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har begynt med stronglifts sammen med en kompis. Personlig synes jeg det er tipp topp med squats, men det jeg lurer litt på er mengden markløft i programmet (1x5 kontra 5x5 på andre øvelser). Mehdi virker å sitte på en del kunnskaper, men hva mener dere andre om dette, og hva sier "treningsmiljøet" ellers?

Lenke til kommentar

Går fint å ta 5*5, 3*8 4*6, 3*6, 3*5, 4*4 osv. I markløft med god framgnag, base-templaten i 5*5 stronglifts, Starting Strength osv er ikke magisk, det er gjevnt arbeid over tid som gir resultater.

Grunnen til at Mehdi anbefaler ett toppsett i mark er fordi markløft taxer ganske heavy på korsryggen, spesielt når man allerede har kjørt 5 toppsett på knebøy så ser ikke noe poeng i å bytte på det.

Sånn sett er jeg enig med Kevlar, Rippetoe og Mehdi tar ikke bare antal sett og reps ut i fra løse luften heller ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Start 3-4mnder før. Spørs selvfølgelig litt hvor mye du har og ta av samt hvor ripped du vil være. Men 12 uker bør som regel være nok.

ah ok, da trenger jeg ikke å kjøre på riktig enda, har ikke så mye å ta av, men vil ha mer markert, så vil ned i fett %

Burde jeg fortsette å trene som før, med mer fokus på mage selvfølgelig eller burde jeg også legge inn cardio etc oftere?

har alltid hatt flat mage, bare ikke veldig markert, så har ikke deffet så mye før

Lenke til kommentar

For å bli ripped må du nedd i fett % og da kan du ikke gå noe særlig opp i størrelse/styrke, for å bli svær må du ligge i kcal overskudd og da går du opp i fett %.

Dette er jo svart på en halv million ganger :p

Jeg har en kompis som trener med den samme, lave vekten hele tiden. Målet hans er å bli ripped. Men er dette en feil måte å trene på?

Lenke til kommentar

Du trenger verken mer fokus på mage eller cardio, men noe cardio vil hjelpe på ja.

Jeg har en kompis som trener med den samme, lave vekten hele tiden. Målet hans er å bli ripped. Men er dette en feil måte å trene på?

Ja.

Lenke til kommentar

Ja, tren masse mage. Det er det som gir SHREDDED ABS BRAHHHHHHH!!!!!!!!!!!!

Hvor høy er du og hvor mye veier du? Tror egentlig du har godt av å bygge litt muskler fremfor å bli tynnis med skinnypack.

Fettprosent reduserer du gjennom kostholdet.

Lenke til kommentar

Du trenger verken mer fokus på mage eller cardio, men noe cardio vil hjelpe på ja.

Ja.

Har prøvd å si det til han, men jeg har ingen konkrete eksempler eller argumenter for å endre hans mening. I tillegg kjører han på et egenprodusert program, der han trener i maks 40 minutter (inkl. oppvarming) hver økt. Hva kan jeg si for å få han til å trene riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...