Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Har lest gjennom tråden til proteinpulveret til Børge Fagerli på myorevolution. Han sender ut gratis smaksprøver. Ser ut som folk er virkelig fornøyde :D Måtte bare be ham sende meg noen smaksprøver, så tror jeg at jeg går for hans pulver.

Børge er veldig flink. Fikk masse tilbakemelding av han da han jobbet for TN i fjor. Er det MyoProtein det er snakk om? Hvor får jeg tak i en eventuell smaksprøve?

 

Var inne på siden hans å leste litt nå.

7091148[/snapback]

http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=250

 

Her kan du bestille smaksprøver. Vet forresten ikke om det er mulig lengre, siden de har fått proteinet inn på lager nå, men det er selvsagt verdt et forsøk.

 

 

Edit: Feil quote.

Endret av BaX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter litt med utførelsen av Militærpress og har i det siste begynt å kjøre med belte for økt "stabilitet(??)". Får allikevel en bøy bakover i øvre delen av ryggen når jeg presser vekta opp. Har sett på en del beskrivelser osv på nettet, men får allikevel ikke noe klart svar. Er det farlig for ryggen og få denne "buen"..

Får ikke direkte smerter i ryggen, men merker at den er involvert liksom. Ikke lyst til å bytte ut med f.eks skulderpress med manualer da jeg liker militærpress ganske godt.

7082452[/snapback]

 

Skyt brystkassa fram så du får en naturlig svai, og prøv å unngå mer. Ta hodet bakover når stanga går forbi, og den skal sneie nesa, ikke være foran. Noe som er viktig er å hele tida se rett fram, ikke opp mot stanga som de fleste gjør i begynnelsen. Da løfter du dessuten litt mer, det er iallfall min erfaring.

 

Belte er greit når du skal løfte spesielt tungt, men ikke bruk det hele tida, du skal ikke være avhenging av det.

Lenke til kommentar
Da er det antageligvis lurt med oppladningsfase.

7084294[/snapback]

 

Selv når jeg bruker dette? Det jeg lurer mest på er doseringer, ser at noen produkter skal taes 9g fordelt på 3 ganger om dagen på treningsdager, og 6g delt på 2 på ikke-treningsdager.

7084406[/snapback]

Jeg har noen bokser Kre-Alkylan hjemme. Doseringen er 1-2 kapsler og mornigen og 1-2 i forbindelse med trening.

 

Selv liker jeg å ta to om mornigen og en om kevlden på fridager, mens jeg tar 2 før og 2 etter trening på treningsdager.

7094867[/snapback]

 

Ok, takk for svar. :)

Lenke til kommentar
vil gjerne ha noen komentarer om hva dere synes om programmet jeg skrev på forigje side som jeg bruker nå. Mener dere at jeg overtrener? I følge animalpak folket så er det ingenting som heter "overtrening":p..

Men er fornøyd med framgangen på den korte tiden :)

7100353[/snapback]

Jeg synes det såg hardt ut.

Bruker man AAS kan det være fint. :)

Lenke til kommentar

Jupp, da har jeg satt meg et nytt mål; å benke min egen vekt. Benk er gøy og lett å bli bedre i, men jeg har ikke gitt meg selv noen tidsfrist. Jeg trener styrke en par-tre ganger i uka, og veier for øyeblikket 114 kg. Når jeg nærmer meg målet håper jeg imidlertid at nåla stopper i nærheten av 100. Jeg testet meg for første gang på lenge i dag, og fant ut at jeg klarer 50kg med det antall repetisjoner og serier jeg tror jeg kommer til å kjøre (det skal nevnes at jeg hadde pumpet litt på forhånd og dermed var noe trett i musklene). Hvor lang tid tror dere jeg vil bruke før jeg tar omtrent 100 kg?

Dette blir artig! :w00t:

Lenke til kommentar
Benk er gøy og lett å bli bedre i,

7101232[/snapback]

:cry: Ikke for meg. Jeg øker aldri =/ Føler ikke at det går bedre fra trening til trening engang.

 

Markløft derimot: tok 3x6 reps med 60 kg forrige trening, i dag var det 2x10 + 1x8 med samme vekt, nestegang øker jeg.

 

Har blitt glad i markløft, det er en artig og god øvelse.

Lenke til kommentar
Benk er gøy og lett å bli bedre i,

7101232[/snapback]

:cry: Ikke for meg. Jeg øker aldri =/ Føler ikke at det går bedre fra trening til trening engang.

 

Markløft derimot: tok 3x6 reps med 60 kg forrige trening, i dag var det 2x10 + 1x8 med samme vekt, nestegang øker jeg.

 

Har blitt glad i markløft, det er en artig og god øvelse.

7101269[/snapback]

Min erfaring er at man øker veldig ustabilt. Jeg trener for eksempel triceps og skuldre på samme dag. En gang går jeg ikke frem i skuldre i det hele tatt, mens jeg har gjort store fobedringer i tricepsøvelsene. Andre dager er det motsatt. Enkelte ganger skjer det ikke noe på en stund, før jeg pluttselig øker med ganske mye.

 

Men hvis du har hatt problemer med å øke i benkpress i lang tid, burde du kanskje se litt på om du har for mange/få øvelser på bryst, om du kjører for få/mange set, og om teknikken stemmer.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Benk er gøy og lett å bli bedre i,

7101232[/snapback]

:cry: Ikke for meg. Jeg øker aldri =/ Føler ikke at det går bedre fra trening til trening engang.

 

Markløft derimot: tok 3x6 reps med 60 kg forrige trening, i dag var det 2x10 + 1x8 med samme vekt, nestegang øker jeg.

 

Har blitt glad i markløft, det er en artig og god øvelse.

7101269[/snapback]

Har du prøvd å gå litt tilbake på vektene og øke litt på reps ? Jeg stagnerte totalt. Gikk litt ned på vekten, økte med en rep. så tok jeg dette i en mnd. (altså, gikk ned ca 5 kg i løftevekt, så økte jeg med ca 1.5kg pr. uke i en mnd) Når jeg da var ferdig med den mnden hadde jeg for det første økt løftevekten min + at jeg greide å ta en rep ekstra. (fra 4 til 5) så jeg gikk tilbake til det gamle programmet mitt, da fortsatte jeg å øke. :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøvd å kjøre alt mellom 6 og 10 reps, vanligvis 3 serier. Jeg husker det fra tidligere også at jeg har hatt problemer med å øke i bryst, så jeg tror jeg skal gi meg med benkpress for en stund og prøve å kjøre oftere med hantler. Så fortsetter jeg å bruke maskin for å spe på, slik jeg gjør nå.

Flyes er lettere å øke i, men der bruker jeg maskin.

Lenke til kommentar
vil gjerne ha noen komentarer om hva dere synes om programmet jeg skrev på forigje side som jeg bruker nå. Mener dere at jeg overtrener? I følge animalpak folket så er det ingenting som heter "overtrening":p..

Men er fornøyd med framgangen på den korte tiden :)

7100353[/snapback]

Jeg synes det såg hardt ut.

Bruker man AAS kan det være fint. :)

7100684[/snapback]

Det er mange program som er mye hardere. Bare se på program til styrkeløftere. Jeg synes ikke dette her var for hardt, kommer jo litt an på hvor lenge du har trent og hvor god restitusjon du har. Du trenger absolutt ikke gå på AAS for å klare dette programmet her, noe jeg synes var en tåpelig kommentar.

Lenke til kommentar
Anbefales det å ta markløft på samme dag som skuldre + knebøy eller dagen hvor jeg trener rygg/biceps? Kan noen forresten skrive noen råd for å trene markløft, har aldri trent det før.

7103515[/snapback]

Markløft trener hovudsakeleg rygg, så du bør ta det på dei dagane du skal trene rygg. :)

 

Litt nyttig lesestoff frå "Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet": Legg merke til at denne øvelsen i stor grad belaster korsrygg, vær derfor forsiktig med å utføre den samme dag som andre korsrygg-belastende øvelser som Feks knebøy.

 

Eg anbefaler deg og å lese resten av det som står om markløft, og gjerne heile tråden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Så en fyr på SATS i går som trente biceps i over en time. Tenkte tilbake på da jeg var 13-14 år og trente biceps hver kveld :innocent: Denne karen var ikke 14, han var 18-19, blir nesten litt teit med så gamle folk som fortsatt tror biceps gjør at armene ser store ut ...

Lenke til kommentar
Så en fyr på SATS i går som trente biceps i over en time. Tenkte tilbake på da jeg var 13-14 år og trente biceps hver kveld  :innocent: Denne karen var ikke 14, han var 18-19, blir nesten litt teit med så gamle folk som fortsatt tror biceps gjør at armene ser store ut ...

7105066[/snapback]

Det er en oppe i 20 årene der jeg trener, har bare sett han trene biceps, og litt triceps. Han er der når jeg kommer, og han er det når jeg drar.(Trener ca 45 min)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...