Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit:

Hadde droppet fotballen

Nah, fin måte å få opp kondisjonen til for kupern neste år.

@Dukien trenger litt råd, hvor lang tid tar det før glykogenlagrene er fulladede igjen? fotball om morgenen, og styrke på kvelden, går det?

Endret av Lackadaisical
Lenke til kommentar

Synes det er småhomo/beta og skulle begynne å krangle/arrestere folk pga. konteksten de bruker enkelte uttrykk, gidd å bli så jævla butthurt på alle sine vegne.

Akkurat som å ha med seg en SOS rasisme berte på nach.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er småhomo/beta og skulle begynne å krangle/arrestere folk pga. konteksten de bruker enkelte uttrykk, gidd å bli så jævla butthurt på alle sine vegne.

Akkurat som å ha med seg en SOS rasisme berte på nach.

Ikke arrestasjon, men å bruke homo nedverdigende synes jeg bare er teit.

Men det er ikke vits å dra dette ut i en lang diskusjon, jeg gir meg her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beta er da et veldig fint og beskrivende ord, selv om det er nedlatende.

Det hender jeg curler, jeg synes det er digg. Apropos var jeg på Fitness Xpress på Bislett da jeg skulle lære kameraten min mark i går. Det var faktisk mer curling i squat racket enn det var squats (eller rows, eller OHP, eller mark, for den sags skyld). Stygg sak.

Lenke til kommentar

Beta er da et veldig fint og beskrivende ord, selv om det er nedlatende.

Det hender jeg curler, jeg synes det er digg. Apropos var jeg på Fitness Xpress på Bislett da jeg skulle lære kameraten min mark i går. Det var faktisk mer curling i squat racket enn det var squats (eller rows, eller OHP, eller mark, for den sags skyld). Stygg sak.

Trener du på Bislett vanligvis? Jeg har bare vært innom på en omvisning der, og så ut som de har mye moro av tau o.l. der :)

Lenke til kommentar

Trener du på Bislett vanligvis? Jeg har bare vært innom på en omvisning der, og så ut som de har mye moro av tau o.l. der :)

Nei, det er der kameraten min trener og jeg hadde fått en gratistime. De har klatrevegg og litt forskjellig, ja. :) Dog en del curl bros, som nevnt, også liker jeg ikke vektskivene deres så godt. Jeg trener på SATS, vanligvis på Kampen eller Sagene.

Lenke til kommentar

Åndssnobberiet med tanke på curls er bare leit. Det er ingenting galt med å trene guns'a en gang i løpet av uken. Ikke bare er det morsomt, det gir faktisk resultater også.

Problemet er de som bare trener curls og benkpress, og gjerne både curler og benker i knebøyracket.

Lenke til kommentar

Åndssnobberiet med tanke på curls er bare leit. Det er ingenting galt med å trene guns'a en gang i løpet av uken. Ikke bare er det morsomt, det gir faktisk resultater også.

Bicepscurls har ingen funksjon når det kommer til å faktisk bli sterkere/prestere osv. derfor synes jeg det er en teit øvelse, mange andre ting jeg heller bruker opp arbeidskapasiteten/treningstimene mine på.

Om noen elsker å supersette standing double biceps cable-curls med assisted ez-preacher curls i timesvis skal de få lov til det for all del, men det betyr heller ikke at jeg må applaudere det.

Edit:

Synes det er småkleint av akkurat samme grunn som at jeg ikke tar neck raises eller iso-øvelser for håndledd. (selv om disse øvelsene sikkert kan virke supre/elementære for enkelte)

0210-yoke-neck-lateral-1.jpg

shoulder_raises_side_lateral1_new.jpg

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Siden vi først er inne på treningsrelatert ting nå, hvor viktig er egentlig muskelkontakt? Ser flere pjatter og pjatter om det på FB "sykt bra kontakt med musklene i dag på trening, omg <3 <3 <3 <3" - men er det virkelig så viktig med denne "kontakten"?

Lenke til kommentar

Siden vi først er inne på treningsrelatert ting nå, hvor viktig er egentlig muskelkontakt? Ser flere pjatter og pjatter om det på FB "sykt bra kontakt med musklene i dag på trening, omg <3 <3 <3 <3" - men er det virkelig så viktig med denne "kontakten"?

Hvis man f.eks trener benk er det jo lurt å trakte etter kontakt med brystmusklene, slik at ikke tricep og skuldre dominerer. Det samme gjelder for mange andre øvelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bicepscurls har ingen funksjon når det kommer til å faktisk bli sterkere/prestere osv. derfor synes jeg det er en teit øvelse, mange andre ting jeg heller bruker opp arbeidskapasiteten/treningstimene mine på.

*snip*

Edit:

Synes det er småkleint av akkurat samme grunn som at jeg ikke tar neck raises eller iso-øvelser for håndledd. (selv om disse øvelsene sikkert kan virke supre/elementære for enkelte)

0210-yoke-neck-lateral-1.jpg

Her er jeg superuenig med deg.

Lenke til kommentar

Ser du ironien i at du blir provosert av å bli "arrestert" for språkbruk i et innlegg der du "arresterer" folk for hvordan de bruker tiden sin på tilleggsøvelser på trening? :)

Arrester ingen, sier bare at min objektive mening er at det finnes bedre ting og bruke energien på enn bicepscurls om målet er og bli en sick cunt.

Her er jeg superuenig med deg.

Skrev jo at disse øvelsene kan være supre for enkelte, f1kjørere må vri på ett ratt og tåle sinnsyk akselerasjon/retardasjon i en god stund samtidig som de skal være så lette som mulig, da vil neckraises, forskjellige håndleddøvelser og bicepscurls være en nødvendig ting.

Og er målet ditt og se ut som en f1-kjører naken så er det som sagt ingen som stopper deg :)

Lenke til kommentar

Hva legger man egentlig i muskelkontakt? Ingen klarer å føle akkurat hvor mye kraft man yter i hver enkelt muskel uansett.

Lenke til kommentar

Det er i det hele ganske oppskrytt. Kontakt er et teit begrep. Det handler om motorisk kontroll over hva du gjør, og det er selvfølgelig noe å ettertrakte. Det går rett og slett under teknikk. F.eks. det bruke mage og rygg til å stive av ryggen under markløft, osv.

Lenke til kommentar

"kontakt med musklene" er et begrep av folk som plutselig etter å ha løfta i flere måneder/år gjør en ting riktig (UTILSIKTET) og kjenner at de har fått en mild gangsperre i musklene slik at de tror de var ekstra flinke den dagen. De er vel forsåvidt det, men det er å avsløre seg selv som en komplett uvitende (om trening)...

Disse folkene er som regel de som drikker proteinkaffe og spiser vaffelkaker av havremel, eggehviter og sukrin. De kan drite å dra hele gjengen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...