Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Fysion min nevnte at får å få slakkere hams må man trene mer fremside lår, stemmer dette?

Det er ikke så helt gærent. Poenget er at musklene er antagonister for kneleddet. Trener du den ene siden mer enn den andre vil den utrente siden bli slappere. Trening + tøying er en god måte å få balanse på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sykt ydmyk følelse å faile i knebøy, var heldigvis en utlending som sa "too much weight man, too much weight" til meg idet jeg begynte og racke weightene før jeg skulle prøve på nytt.

 

Svarte bare naaaaah brah, før jeg doset opp vekta på andre forsøk. :cool:

 

Også blikkene fra de 5 zyzzbrahene som avbrøt treninga for å se på meg ta andre førsøket.

:wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

Endret av Primer4
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nice!

 

Lower the bar by dropping it down the chest and catching it at the hang position. This means that you do not reverse-upright-row or reverse-curl the bar down to the hang position – you actually drop the bar and catch it. Some people actually let it slip from their grip before they figure this out. Just catch the bar at the hang, with no attempt at all to lower it with the arms.

Rippetoe, Mark (2012-01-13). Starting Strength (Kindle Locations 4633-4636). The Aasgaard Company. Kindle Edition.

står angående power clean. mener han at man skal slippe vekta på gulvet eller?

Lenke til kommentar

ja

lurer på en ting til

står hele tiden at man skal holde albuene rett, jeg skjønner at det ikke går når amn skal ende opp sånn her

rack-position.jpg

så når skal man bøye albuene?

Du skal ikke konsentrere deg på å holde albuene rett. Albuene rett er bare et cue for å ikke bruke armkraft. Stiv av skuldrene, og bare la armene henge der, så går det av seg selv. Smell albuene hardt opp når du fanger stanga, så blir det bra.

 

Se:

Lenke til kommentar

Ny pers i dag!

 

Sittende skulderpress med stang (sittende militærpress?) 10x3 @ 60kg.

Fy så tungt! Har aldri hatt så mye på stangen i militærpress før faktisk :w00t:

 

Angrer meg veldig mye for at det tok meg mange år før jeg sluttet å skippe skuldertreningen.. Det som er så utrolig gøy!

Endret av Kjetil_90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prøvde meg på 50 her selv (slitt med en jævlig skulder som hopper ut av ledd/knekker), tenkte det skulle gå bra. Knekker skuldra med et hærlig brak med vekta nesten på topp, unngår med et nødskrik vekta som er på full fart ned mot hodet mitt, og må dra meg i balla etterpå for å ikke bryte sammen i krampegråt. Denne ganga var det ikke bare skulderen som gikk, men noe som også snæppa/røk helt inn mot ryggmargen. Fitte :shrug:

 

On the bright side: 600g bacon og 5 egg badet i baconfettet som var igjen er en deilig kvelds :D

Lenke til kommentar

Du skal ikke konsentrere deg på å holde albuene rett. Albuene rett er bare et cue for å ikke bruke armkraft. Stiv av skuldrene, og bare la armene henge der, så går det av seg selv. Smell albuene hardt opp når du fanger stanga, så blir det bra.

 

Se:

videoavsegselv*

 

Haha, liker at du bruker deg selv som eksempel på bra teknikk :laugh:

 

Men for all del - det er den jo....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...