wingeer Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Fysion min nevnte at får å få slakkere hams må man trene mer fremside lår, stemmer dette? Det er ikke så helt gærent. Poenget er at musklene er antagonister for kneleddet. Trener du den ene siden mer enn den andre vil den utrente siden bli slappere. Trening + tøying er en god måte å få balanse på. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Sykt ydmyk følelse å faile i knebøy, var heldigvis en utlending som sa "too much weight man, too much weight" til meg idet jeg begynte og racke weightene før jeg skulle prøve på nytt. Svarte bare naaaaah brah, før jeg doset opp vekta på andre forsøk. Også blikkene fra de 5 zyzzbrahene som avbrøt treninga for å se på meg ta andre førsøket. :wow: :wow: Endret 8. mai 2013 av Primer4 3 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 bare 160 Men tydligvis mye for de som aldri har tatt mer enn 60kg med vinglende kvartbøy-teknikk. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Det er ganske morsomt når folk stirrer på løft som for oss er normale. Var noen curlbros som stirra og hviska som fuark når jeg dro oppvarmingssettene i markløft 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Nice! Lower the bar by dropping it down the chest and catching it at the hang position. This means that you do not reverse-upright-row or reverse-curl the bar down to the hang position – you actually drop the bar and catch it. Some people actually let it slip from their grip before they figure this out. Just catch the bar at the hang, with no attempt at all to lower it with the arms.Rippetoe, Mark (2012-01-13). Starting Strength (Kindle Locations 4633-4636). The Aasgaard Company. Kindle Edition. står angående power clean. mener han at man skal slippe vekta på gulvet eller? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Nope. Du skal bare sleppe stanga rett ned, så "fanger" du den når den er nederst. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 ikke bokstavelig talt sleppe vel? man skal vel holde i den? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Neinei, gadd ikke ta med det i parantes da jeg tenkte det sa seg selv Men ja, poenget er at du skal ikke senke stanga sent ned. Er bare å søke på et par power clean filmer YT så er det nok av folk som viser det. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 okei bra mye å huske på med power clean, håper jeg husker alt til treninga Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Jepp, rimelig teknisk øvelse. Selv må jeg trene opp mobilitet i håndledd for i det hele tatt ha sjangs. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) ja lurer på en ting til står hele tiden at man skal holde albuene rett, jeg skjønner at det ikke går når amn skal ende opp sånn her så når skal man bøye albuene? Endret 8. mai 2013 av Bork Laser Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 ja lurer på en ting til står hele tiden at man skal holde albuene rett, jeg skjønner at det ikke går når amn skal ende opp sånn her så når skal man bøye albuene? Du skal ikke konsentrere deg på å holde albuene rett. Albuene rett er bare et cue for å ikke bruke armkraft. Stiv av skuldrene, og bare la armene henge der, så går det av seg selv. Smell albuene hardt opp når du fanger stanga, så blir det bra. Se: Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 aha fikk prøvd meg litt med bare stanga, og jeg syntes det var litt vanskelig å ikke bruke armene, men jeg tror det er fordi jeg ikke hoppet effektivt nok. Får øve meg mer kanskje med litt vekter på også. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Ny pers i dag! Sittende skulderpress med stang (sittende militærpress?) 10x3 @ 60kg. Fy så tungt! Har aldri hatt så mye på stangen i militærpress før faktisk Angrer meg veldig mye for at det tok meg mange år før jeg sluttet å skippe skuldertreningen.. Det som er så utrolig gøy! Endret 8. mai 2013 av Kjetil_90 3 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Prøvde meg på 50 her selv (slitt med en jævlig skulder som hopper ut av ledd/knekker), tenkte det skulle gå bra. Knekker skuldra med et hærlig brak med vekta nesten på topp, unngår med et nødskrik vekta som er på full fart ned mot hodet mitt, og må dra meg i balla etterpå for å ikke bryte sammen i krampegråt. Denne ganga var det ikke bare skulderen som gikk, men noe som også snæppa/røk helt inn mot ryggmargen. Fitte On the bright side: 600g bacon og 5 egg badet i baconfettet som var igjen er en deilig kvelds Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (sittende militærpress?) Militærpress er stående skulderpress med hælene sammen, hvorfor det har blitt fellesbetegnelsen på dytt-over-hodet aner jeg ikke Hissig press da Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Du skal ikke konsentrere deg på å holde albuene rett. Albuene rett er bare et cue for å ikke bruke armkraft. Stiv av skuldrene, og bare la armene henge der, så går det av seg selv. Smell albuene hardt opp når du fanger stanga, så blir det bra. Se: videoavsegselv* Haha, liker at du bruker deg selv som eksempel på bra teknikk Men for all del - det er den jo.... Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Nå har jeg jobb som selger/montør innen kontorrekvisita, så blir mye løfting slik at jeg ikke klarer å yte 100% på trening. Tips? Får vel begynne å kjøre reps på jobben Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Nå har jeg jobb som selger/montør innen kontorrekvisita, så blir mye løfting slik at jeg ikke klarer å yte 100% på trening. Tips? Får vel begynne å kjøre reps på jobben Kjetil_90 gjør også det. Han drar 200 i mark. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå