Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hvilken klasse er det da? De fleste som løfter i -93kg er langt over 300kg. Vet ikke helt om det føres noen statstikk over raw-løfting.

Det var IPF's statistikk fra 01.01.12. Det er ikke sikkert tallene er svært representative, siden det ikke har vært så stor fokus på RAW-løfting uansett.

http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/Championships/RAW_WORLD_RECORDS_01_01_2012.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg tar alt for korte pauser, eller evt. trener med for lav vekt siden jeg klarer å ta alt for korte pauser :p . Men jeg er generelt pinglete med vektene mine da, ett eksempel er skulderpress hvor jeg trente med 7kg og 10 reps, tenkte jeg skulle prøve 8kg. Den var ikke der, så jeg tenkte jeg kunne jo ta 9kg og bare mye færre reps. Så ble det tre sett med 10 reps og 9kg. Mental pingle :p .

Lenke til kommentar

30-40 sekund, varierer litt. Så tar jeg 2-3min fra siste oppvarmingsett til jeg starter arbeidssettene. Gjelder i hovedsak bøy.

 

Ok, så jeg er ikke alene om det, altså. Jeg pleier ha omtrent det selv, men har begynt å lure på om det er for lite, selv om jeg ikke ser en grunn til det - det er jo ikke så tungt..

Lenke til kommentar

Hvis det er for lite så merker du vel det når du begynner på neste set?

 

Siden vi snakker om det, hvorfor klarer jeg meg fint med pauser på ett minutt mellom skulderpress-setene mine, mens jeg er nesten helt avhengig av 3+ minutter på knebøy?

Fordi knebøy involverer mange flere muskler og høyere belastning.

Lenke til kommentar

Tror jeg tar alt for korte pauser, eller evt. trener med for lav vekt siden jeg klarer å ta alt for korte pauser :p . Men jeg er generelt pinglete med vektene mine da, ett eksempel er skulderpress hvor jeg trente med 7kg og 10 reps, tenkte jeg skulle prøve 8kg. Den var ikke der, så jeg tenkte jeg kunne jo ta 9kg og bare mye færre reps. Så ble det tre sett med 10 reps og 9kg. Mental pingle :p .

Hvordan er det mulig å ta under 10kg når frivektsstanga veier 20 kg?

Lenke til kommentar

Oja, det glemte jeg. Gir det samme effekt å bruke manualer som olympiske stenger?

Det er noen små forskjeller. Blant annet bruker man støttemuskulatur mer når man løfter manualer, fordi man må stabilisere/balansere mer. Man kan som regel løfte tyngre med stenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...