Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg får en unge (som jeg vet om) skal jeg trene h*n fra den dagen de kan gå til å bli sinnsvake løpere. Jeg tror oppriktig talt at dersom man får inn nok av noe i barndommen vil man automatiskt like det når man blir eldre (barn av naturmennesker får inn mye toppturer og liker topper, musikere får inn mye musikk og liker musikk, katolske skolebarn får inn mye...vel, ehm).

 

De barna mine skal bli kjørt så hardt! Pappa skal leve ut drømmene sine!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler jeg sterkt på at det er koselig.

Har mest erfaring med sl 5*5 og 5/3/1 og i begge disse programmene føler jeg alltid at jeg har litt igjen i tanken hele tiden hva gjelder bøy.

 

Grunner for:

1

Tviler dessuten på at jeg får kjangsen/overskuddet til å trene ben så hardt, så ofte i militæret så de månedene her blir siste mulighet til å prøve noe sånt på tolv måneder.

2

Tror dessuten man bygger syk mental-mass på smolov, etter 13 uker smolov må jo rekrutten bli en søndagstur.

3

Slipper den planlagde cardio/deffingen jeg egentlig hadde tenkt å gjøre framover :p

4

Få sick quads, bitches love sick quads.

 

Grunner mot:

1

Må jo føle seg som ei fitte om man halveis igjennom ser seg nødt til å gulpe opp smolotov cocktailen pga. man har utviklet den kjente tilstanden smolov-flu.

Lenke til kommentar

Måtte lese litt om denne smolov. Store økninger de snakker om over disse 13 ukene. I bunn og grunn 10 kg til 50! kg avhengig av nåværende form/størrelse. Nesten så en får litt TV-shop inntrykk av det. (Lover mye)

Nesten litt lyst å skippe det jeg gjør nå og prøve på en runde :o

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å starte med en 4 day split, etter at jeg nå har trent styrke i et år og føler meg ganske viderekommen. Problemet mitt er at jeg henger etter i mange av øvelsene som innebærer kroppsvekt (bla. chin ups, Push ups og Dips). Hvor stor fremgang vil jeg få med denne rutinen når det gjelder disse øvelsene? Til neste år vil jeg gjerne klare 50 push-ups (35 nå), 16 chin ups (8 nå). Har lenge hatt følelsen at det er vekten som står i veien, men for øyeblikket veier jeg 84 kilo og er ca. 185. Burde da egentlig gå greit og i realiteten synes jeg ikke at jeg har mye fett på kroppen, forutenom underkroppen hvor jeg har ganske massive glutes og lår. Noen innspill? Jeg regner med at det blir vanskelig å oppnå progresjon mens jeg deffer, så jeg får vel vente til høsten. Når er det folk begynner bulkingen?

 

Setter stor pris på svar! Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor jeg skal sette meg selv for å være helt ærlig. I fjor kjørte jeg 5x5 i en 5 måneders periode, og oppnådde flotte resultater. Som kanskje noen husker begynte jeg å oppleve smerte i korsryggen og sluttet derfor med baseøvelsene, noe jeg savner sinnsykt. Jeg postet videoer og bilder overalt for å finne ut hva jeg gjorde galt og hvordan jeg kunne forbedre formen min for å forhindre plagene, men tilbakemeldingene var som oftest bra og de få tipsene jeg fikk hjalp ikke.

 

Jeg skulle elsket å begynne med StrongLifts igjen men er ufattelig redd for ryggen min. Samtidig har jeg problemet med at jeg føler jeg burde deffe samtidig som jeg vil bulke. Har gått ned 7 kg siden jul og burde vel kanskje gå ned litt til, men likevel klarer jeg ikke bestemme meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...