Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Miks 2 målebeger ca 10 gram Kreatin i 3 dl juice. Innta dette på morgen før frokost, 30 minutter før trening og 5-10 gram Kreatin i protein drikken etter trening kombinert med 70g målebeger Carbo Fuel.

 

Dette skriver proteinfabrikken på sine sider, under kreatinproduktet dems (som jeg bruker). I tillegg mener de at jeg bør ta 2x 5gram under dager jeg ikke trener.

 

Slik jeg gjør det nå er at jeg tar 2x5gram under dager jeg trener og ikke trener. Hva skal jeg følge?

 

edit: På denne siden står det jo at du skal ta 5g om dagen, posjonert på 2x2,5g.

 

Hva skal man forholde seg til?

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og en kamerat var på trening i går, og der var det en kar som var veldig ivrig med å fortelle oss om diverse ting.

Uansett, da vi skiftet i garderoben, kom han inn og spurte om vi hadde tøyd ut, vi så litt rart på han og sa nei. Da svarte han, «dere må tøye ut etter styrketrening, det er den eneste måten å bli skikkelig sterk på». Dette kom fra en ganske svær og markert kar, så han må ha trent en stund.

Jeg har lest om det, og det har jo blitt diskutert her før, og jeg kom fram til at man absolutt ikke tøye ut.

Noen som har noen tips eller lenker?

Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat var på trening i går, og der var det en kar som var veldig ivrig med å fortelle oss om diverse ting.

Uansett, da vi skiftet i garderoben, kom han inn og spurte om vi hadde tøyd ut, vi så litt rart på han og sa nei. Da svarte han, «dere må tøye ut etter styrketrening, det er den eneste måten å bli skikkelig sterk på». Dette kom fra en ganske svær og markert kar, så han må ha trent en stund.

Jeg har lest om det, og det har jo blitt diskutert her før, og jeg kom fram til at man absolutt ikke tøye ut.

Noen som har noen tips eller lenker?

7052511[/snapback]

Tror man tøyer ut på treningsprogrammet: HST. Og har hørt det er smart å tøye ut etter trening tar jo ikke lang tid og det kan jo hende det hjelper :)

Lenke til kommentar
Du har hør det, ja.

Greit at man blir litt mykere i lengden, men at det er den eneste måten å bli skikkelig sterk på. :hmm:

7052543[/snapback]

Det skaper vel litt ekstra "gratis" mikrotrauma, og i tillegg kanskje kengdal kan informere litt om de "posene" rundt musklene og hva som er fordelen med å tøye dem; jeg husker ikke hva han sa forrige gang.

Lenke til kommentar

Om du blir noe sterkere av å strekke\tøye det er jeg ikke sikker på. Men at muskel volum kan øke, det har jeg tro på. Jeg liker også å skille på de to. Tøying mener jeg at er det man gjorde etter gymmen på skolen. Dette er for å opprettholde leddutslaget og bare "strekke" ut litt. Strekking (Stretching) legger du på mer vekt, og holder strekken lenger. Dette skal gjøre at Fascia (posen rundt muskelen) stekker seg og gir mer rom til at muskelen kan vokse. Denne typen strekking kan også gi bedre leddutslag.

 

How To Expand The Fascia for Enhanced Muscular Size and Shape! 

At this stage I am going to have to issue one of my essential warnings.  If you do not have a high pain threshold I would not suggest reading any further.  The methods discussed here are extremely painful, and only an athlete with the mentality of a warrior will have the guts it takes to apply the following principles!  However, when the smoke clears, you will have a greater capacity for growth, a fuller muscle, and greater separation between body parts!   

Again, our goal, as D J Millward puts it is to create a larger bag.  In order to accomplish this feet we will need to stretch the connective tissue beyond its previous limits, cause damage and then allow it to heal in such a way that it grows back larger then it was previously.  There are four factors involved in fascia stretching. 

1.  Heat 

If you are intent on truly mimicking muscle memory, you must not only stretch the fascia, but you must do it in an absolutely perfect environment or you will not reap even near optimal results!  The first factor mentioned above was heat.  You see a cold muscle has a limited range of motion.  Our goal is to stretch the fascia past its previous limits and this cannot take place if range of motion is limited.  Therefore you must adequately warm up before performing the techniques discussed shortly.   

2.  An incredible blood pump 

Everyone here understands the extreme power of fluid!  Whole canyons have been carved from water erosion!  The same principle is applicable here.  A tremendous back flow of fluid in a muscle group will stretch the connective tissue that restricts muscle growth.  In other words the greater the pump, the more direct and effective the stretch in the fascia, epimysium, and perimysium will be!   

3.  Insanely Extreme Stretching  

The third and most painful step in fascia expansion, is to manually stretch it.  This entails stretching the target muscle group with insane intensity!   By doing this you will force the girdle which inhibits enhanced mass, and enable further growth in the myofibrils( the largest aspect of a muscle fiber ). 

4.  Recovery! 

Unfortunately, like every aspect of bodybuilding, we must have enough will power to allow the area worked to recover.  You see, the pump, combined with extreme manual stretching will damage the connective tissue.  In order for it to grow back and be remodeled as Millard puts it, into a larger bag, it must have a significant enough time to recover.  This is not only a painful process, but like any type of extreme training is also stressful, and needs significant time to recover.   

Now that we understand the factors involved in fascia expansion, we must apply them in an organized fashion in order to reap incredible results!  

 

Tatt fra abcbodybuilding.com

Resten av artikklen ligger her

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Endelig har jeg funnet ut et treningstudio hvor de ikke sjekker alder :) Begynner der så fort som mulig. Blir RyP for alle penga :w00t:

7065630[/snapback]

Bare husk at det er en grunn til at de sjekker alder, så går det fint :) Det er ikke så artig å se unger på 14 som begynner å pumpe. Maksløft hver gang, møkkdårlig teknikk -> skader.

Lenke til kommentar
Endelig har jeg funnet ut et treningstudio hvor de ikke sjekker alder :) Begynner der så fort som mulig. Blir RyP for alle penga :w00t:

7065630[/snapback]

Har du ikke trent før så anbefaler jeg deg heller å bruke 1-2 år å komme deg i form før du i det hele tatt begynner å løfte vekter. Kampsport eller lignende er et fint utgangspunkt.

 

Uansett, mange som vil trene men faller ut pga. manglende "resultater" eller bare latskap.

Lenke til kommentar
Endelig har jeg funnet ut et treningstudio hvor de ikke sjekker alder :) Begynner der så fort som mulig. Blir RyP for alle penga :w00t:

7065630[/snapback]

Har du ikke trent før så anbefaler jeg deg heller å bruke 1-2 år å komme deg i form før du i det hele tatt begynner å løfte vekter. Kampsport eller lignende er et fint utgangspunkt.

 

Uansett, mange som vil trene men faller ut pga. manglende "resultater" eller bare latskap.

7067041[/snapback]

Har da trent før jeg, har trent vekter, pushups, situps, flyes osv pga jeg ikke kunne gå på treningsstudio. Går også på kampsport :p Så tror ikke treningsstudio er noe farlig for meg akurat.

 

Og ja skal trene sammen med en kompis som trener der.

 

RyP programmet gjør at jeg slipper å trene feil; har lest igjennom hele programmet ca. 10 ganger og forstår alt. Skal også trene inn teknikkene for markløft, benkpress osv før jeg begynner med programmet og blir ikke for tungt siden på RyP skal man begynne med vekter som er ganske lette og gå oppover.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...