Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er også ikke smart å ta pauser når man er "nede" i en øvelse, right? Altså når stanga er nede ved brystet ved benkpress, når hoften er under kneet ved knebøy etc.?

 

Man kan fint kjøre stopp i benkpress, og knebøy. Men man burde ikke "slappe" av i bunn, og miste spennet. Men stopp går fint.

Lenke til kommentar

Faen ass, kjørte samme teknikk som denne karen som alle her forøvrig kjenner godt til idag.

 

Så sykt jelly, tok 10*120 med relativt lik teknikk bare med belte og smalere grep (tror jeg hadde hatt to til inne men hadde ikke sikring eller spotter å safet liksågreit)

 

Irriterer meg hvordan han går kontrollert flere skritt tilbake før han legger vekta tilbake og puster litt smålettet ut, mens jeg nesten bare lente meg framover for så og legge meg rett ned, helt ødelagt.

 

Forstår ikke hvorfor ikke foreldrene mine ikke tvang meg til å trene flere timer daglig på vektløfting i en alder av 3 år etterfulgt av 14 år med nazitrening og ett år med trøkking sånn at jeg også kanskje også kunne gjort det der da jeg var 17.

Lenke til kommentar

http://www.nettavisen.no/sport/article3620210.ece

 

"– He he, nei det er proteinpulver. Som sagt, det er bare dyrt piss dersom man baserer sitt inntak av mat rundt pulver. De fleste som bruker det trenger overhodet ikke kosttilskudd. Og mange begynner med proteinpulver og kreatin før de begynner å trene. Da blir det bare teit. Jeg bruker det litt selv, men det er først og fremst på grunn av at jeg trener enormt mye og jeg vil unngå å gå for mye ned i vekt."

 

Lol.

Lenke til kommentar

Ser så digg ut å bøye med 15cm ROM. Doof, er det like digg som det ser ut?

Er ikke Doof men dog bygd ganske likt han i videoen med lang rygg, korte bein og 177 på sokkelesten, Når det er sagt vil jeg likevel ha meg frabedt mobbing fra dere stankelbeiner vedrørende ROM på bøy. Dere slipper å være smellfeit over 100kg og vi tar dere i bøy.

snip

Er ikke det hun sier ganske sant?, ikke for å skryte men jeg doser på med bedre gainz enn samtlige på gymmet selv om jeg har vært uten whey i flere måneder nå.

 

(Bruker kanskje kreatin, ZMA, omega3, multivitaminer, c-vitamin og d-vitamin daglig som kanskje også går under "kosttilskudd" men ser lite grunn til å bruke whey/gainer om man ikke sliter med å få i seg nok mat for å holde vekta)

 

Edit:

Helmelk og toastet kneip med nugatti eller eggerøre samt. stekte ostesmørbrød går det dog på grensen til latterlig mye av, og mener jeg får minst like mye utav dette som whey.

 

Selv om jeg blir å kjøpe ett par dunker med whey den dag jeg skal begynne å vurdere å gå ned(!!!???lolwut) i vekt

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser så digg ut å bøye med 15cm ROM. Doof, er det like digg som det ser ut?

Vel... Jeg har mindre muskelmasse enn deg i beina (vil jeg nå tro?) så forholdet blir det samme anyhow.

Jeg prøvde på 5sett med 100kg x 10 reps uten stopp på topp og med stopp i bunnen heller. JEEEEEEEEEESUS det var VONDT. Ref innlegget mitt om heisen vi har innstallert på gymmen :mrgreen:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er også ikke smart å ta pauser når man er "nede" i en øvelse, right? Altså når stanga er nede ved brystet ved benkpress, når hoften er under kneet ved knebøy etc.?

Gjorde det senest i dag i frontbøy. Det er veldig greit for å bli sterk i bunn, samt ekstra magetrening.

 

Så sykt jelly, tok 10*120 med relativt lik teknikk bare med belte og smalere grep (tror jeg hadde hatt to til inne men hadde ikke sikring eller spotter å safet liksågreit)

Irriterer meg hvordan han går kontrollert flere skritt tilbake før han legger vekta tilbake og puster litt smålettet ut, mens jeg nesten bare lente meg framover for så og legge meg rett ned, helt ødelagt.

Forstår ikke hvorfor ikke foreldrene mine ikke tvang meg til å trene flere timer daglig på vektløfting i en alder av 3 år etterfulgt av 14 år med nazitrening og ett år med trøkking sånn at jeg også kanskje også kunne gjort det der da jeg var 17.

Han luringen der er jo lagd for bøy, da. Korte lårben og lang overkropp. ATG for han er jo ca parallell. :p

Men ja. Skulle ønske jeg startet med vektløfting mye tidligere. Kanskje til og med før jeg begynte å få dårlig holdning og ubalanser i kroppen.

 

Vel... Jeg har mindre muskelmasse enn deg i beina (vil jeg nå tro?) så forholdet blir det samme anyhow.

Jeg prøvde på 5sett med 100kg x 10 reps uten stopp på topp og med stopp i bunnen heller. JEEEEEEEEEESUS det var VONDT. Ref innlegget mitt om heisen vi har innstallert på gymmen :mrgreen:

Respekt!

Lenke til kommentar

Er ikke Doof men dog bygd ganske likt han i videoen med lang rygg, korte bein og 177 på sokkelesten, Når det er sagt vil jeg likevel ha meg frabedt mobbing fra dere stankelbeiner vedrørende ROM på bøy. Dere slipper å være smellfeit over 100kg og vi tar dere i bøy.

Er ikke det hun sier ganske sant?, ikke for å skryte men jeg doser på med bedre gainz enn samtlige på gymmet selv om jeg har vært uten whey i flere måneder nå.

 

(Bruker kanskje kreatin, ZMA, omega3, multivitaminer, c-vitamin og d-vitamin daglig som kanskje også går under "kosttilskudd" men ser lite grunn til å bruke whey/gainer om man ikke sliter med å få i seg nok mat for å holde vekta)

 

Selv om jeg blir å kjøpe ett par dunker med whey den dag jeg skal begynne å vurdere å gå ned(!!!???lolwut) i vekt

 

Hun sier jo at hun kun tar ekstra prottis for å ikke gå ned i vekt. Det er da ikke så mye kcal i proteinpulver, og det er da strengt tatt unødvendig når man har ting som h-melk, nøtter osv. Så idiotisk at hun bruker det som unnskyldning for å ta det ;)

 

Vel... Jeg har mindre muskelmasse enn deg i beina (vil jeg nå tro?) så forholdet blir det samme anyhow.

Jeg prøvde på 5sett med 100kg x 10 reps uten stopp på topp og med stopp i bunnen heller. JEEEEEEEEEESUS det var VONDT. Ref innlegget mitt om heisen vi har innstallert på gymmen :mrgreen:

 

Mindre ROM trumfer muskelmasse da, om ikke forskjellen i kilo på to personer er ekstremt mye (noe den forsåvidt er på oss to, men det var ikke poenget :p ). Ser jo bare på han fyren i filmen der at han ble satt på denne jord med knebøy som hovedoppgave i livet.

 

Men sterk bøy på deg! Etter at jeg startet å deffe har jeg mistet all kinds of power i bena mine :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, har 10*120, 9*125, 5*140 som RM i bøy, vil 200 muligens kanskje være fysisk mulig iløpet av 2013? :p

 

Edit:

Takk for det

Bøyen holder seg men det er med et nødskrik. Jeg savner helmelka mi

Pffh, trodde ikke bodybuildere brydde seg om hvor mye de løfter på? :p

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Det er også ikke smart å ta pauser når man er "nede" i en øvelse, right? Altså når stanga er nede ved brystet ved benkpress, når hoften er under kneet ved knebøy etc.?

 

Du kan sikkert gjøre det, men det blir bare jævla mye tyngre å få stanga opp igjen, så da forsvinner kanskje poenget med pausen. Når det gjelder markløft, så skal du ta deg noen sekunder til å trekke pusten og spenne deg opp for et nytt løft. Jeg vet at du sikkert ser mange som bare spretter stanga i gulvet og gjør hele settet i en kontinuerlig bevegelse med dårlig teknikk, men det er altså lite optimalt.

 

http://www.nettavise...icle3620210.ece

 

"– He he, nei det er proteinpulver. Som sagt, det er bare dyrt piss dersom man baserer sitt inntak av mat rundt pulver. De fleste som bruker det trenger overhodet ikke kosttilskudd. Og mange begynner med proteinpulver og kreatin før de begynner å trene. Da blir det bare teit. Jeg bruker det litt selv, men det er først og fremst på grunn av at jeg trener enormt mye og jeg vil unngå å gå for mye ned i vekt."

 

Lol.

 

Jeg leste ikke hele artikkelen, men jeg stusser litt på at det står at hun løfter 112 kg i benkpress under bildet. Det ser da ikke ut som mer enn 40 - 50 kg?

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...