Akse Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 spør her også, er det vits i å ta hensyn til høy fotbue når man skal kjøpe vektløftersko? Det vil jeg mene ja. Det har jo en del å si for passformen. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 B. Er det noe vits i å kjøpe vektløftersko? Kjører du mye dyp bøy og bevegelser over hodet? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 kjører i hvertfall knebøy hver trening og militærpress annenhver Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Funker det ikke greit å ta knebøy og markløft i sokkelessen eller converse i starten? 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 tar i sokkelessen nå, har bare fått et intrykk av at vektløftersko er lurt å ha Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Nei, egentlig ikke. Det er sløsing dersom du kun kjører low-bar-bøy á Rippetoe, uansett. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Kjøp deg heller et par converse. De er flate og gir bedre stabilitet enn ingen sko. Billigere enn vektløftersko er det også. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg finner i hvert fall bøyen min mye bedre etter at jeg begynte å bruke sko. Kjører med basketballsko nå, de har forholdsvis hard såle, er stabile og god støtte under foten. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 I knebøy og frontbøy er vektløfter-sko en drøm. I markløft eller alle andre øvelser er sokkelesten/ converse best. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Er bøyen god med litt såle så kan det jo være mobilitet man kan jobbe med. Skive under bena eller sko med litt tykkelse på bak er jo som å koste under teppet. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 er converse bedre enn sokkelessen, eller anbefales det fordi det ikke er lov med sokkelessen på noen steder? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 er converse bedre enn sokkelessen, eller anbefales det fordi det ikke er lov med sokkelessen på noen steder? Hvis du tenker på mark er det kjempegreier å kjøre i sokker. Man kommer nærmere gulvet også. Bare se til at knærne dine ikke kollapser innover under løftet. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) okei, takk for svar poster den her også http://www.youtube.com/watch?v=R4vI5g8RRfw hvordan kan teknikken forbedres? Endret 4. mai 2013 av Bork Laser Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Skjorta ut av buksa så blir det bra! Endret 4. mai 2013 av Depressed Dog 3 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) haha tok den neddi på knebøyen fordid buksa gikk nedover og jeg ville ikke blotte meg. men foreal, er det ok? Endret 4. mai 2013 av Bork Laser Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Ser ut som om du starter med å bøye knærne i stedet for å "sette deg ned", vanskelig å se på vinkel, men det er jo litt knevandring - noe som i seg selv ikke trenger å være så farlig. Ser også ut som om du ikke får med deg så mye hofter/rumpe på vei opp samt det ser ut som om du kan gå dypere. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Lær deg å stramme opp rumpe og mage i mark og mil.press. 1 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 okei, takk for svar poster den her også hvordan kan teknikken forbedres? Du må jobbe mer med bedre spenn. 1) I knebøy får du tyngdepunktet litt for langt foran, og du mister mer og mer spenn på vei ned. Få vekta mer bakpå, og start med og sette hofta bak isteden for og få knærne frem. Du mangler også litt på dybden. Stram rumpe-ballene på toppen. Få også albuene under stangen. Og prøve og film fra litt andre vinkler. 2) Militærpress så ikke så fullt galt ut - men stram rumpe og magen (du svaier litt) og få albuene godt under stangen. 3) Du avslutter ikke med stramme ræva, og ryggen må ta over slitet. Skyv hoftene fram og STRAM RÆVA! Ta også litt lengre pauser mellom repsa, og spenn deg bedre opp igjen. klem stanga, knekk stanga (kjenn det strekker litt i lats) stram magen, og få blikket noe lenger ned - løft så i en rett bane opp. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 takk da har jeg en del å jobbe emd skjønner jeg ang. knebøy føles litt som om jeg skal falle bakover om jeg legger tyngdepunktet lenger bak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå