Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Restitusjon er for pussies.

 

Smertene i kneet er tilbake... det kjennes ut som et "trykk" eller en nerve i klem bak venstre kneskål når jeg belaster kneet (røyser meg, ned på huk, o.l.), men aldri ellers. Jeg kan helt fint sitte, ligge, stå, gå, you name it, uten problemer.

 

Smertene kommer av at jeg bøyer kneet, men det er ikke selve bevegelsen heller. Jeg kjenner ingenting dersom jeg bøyer kneet ved å bruke hendene eller noe sånt, kun når jeg bruker musklene i nevnte forpulte kne. Det gir meg heller ikke noe særlig problemer siden jeg kun trenger å forskyve en øøørliten del av vekten over på høyrebenet når jeg røyser meg.

 

 

FORBANNA HELVETES FORPULTE KNEFAENSKAP! HVORFOR SKAL JEG PLAGES NOE SÅ INN I DET GRØNNJÆVLIGSTE! SATAN HELLER, HAN GAMMELERIK KAN TA MEG!

 

Lenke til kommentar

Noen av dere som kjenner dere igjen fra 5:13 til 5:22 ? I know i do...

Jepp! Prøver oss litt frem med dette på gymmet for tiden. :) Mindre pause. Rett opp og ned. Bedre "groove", og det er lettere å presse ut reppene man skal ha.

 

Kalles teknikkskiver og er ganske praktisk når man skal lære seg olympiske løft.

Dette.

Grunnen til at de er så tjukke er for at de skal tåle å bli sluppet i bakken.

 

Smertene i kneet er tilbake... det kjennes ut som et "trykk" eller en nerve i klem bak venstre kneskål når jeg belaster kneet (røyser meg, ned på huk, o.l.), men aldri ellers. Jeg kan helt fint sitte, ligge, stå, gå, you name it, uten problemer.

Pass på at musklene rundt kneet er tilstrekkelig myke. Spesielt ankler og legg blir fort stive for dere løpegutter.

Lenke til kommentar

Jepp! Prøver oss litt frem med dette på gymmet for tiden. :) Mindre pause. Rett opp og ned. Bedre "groove", og det er lettere å presse ut reppene man skal ha.

Man føler at man ikke har oksygen igjen i kroppen, og når den så kommer tilbake så er det hormonsekresjon på gang så sterk at man kunne løfta hele gymmen føles det som :D

 

Er kaffe så negativt når en trener da? Føler dette bare gir meg mer krefter under trening :D

Neida, les litt nøyere :p

Han er bare glad i snop, kaffe og boller til kaffen utenom all aktiviteten.

Lenke til kommentar

Er kaffe så negativt når en trener da? Føler dette bare gir meg mer krefter under trening :D

 

Synes kaffe er grusomt før trening. Er jo så vanndrivene og laxerende at jeg ender opp med en dopause mellom hvert sett.

 

 

Edit: Oh, litt annet dere snakket om. Utsagnet mitt står enda ^^

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Enhver person over 15 med to fungerende sett med armer og bein skal kunne ta markløft og knebøy.

 

Men jeg husker hvor lenge du skulle kverulere om dette forrige gangen du tok det opp så jeg tror det er best om vi bare lar denne diskusjonen dø ut nå med en gang.

 

Jeg har nå fått påbevist spondylose så kutter også ut markløften etter litt googling. Skal ta en skikkelig prat med kiro først, men ser nok ut til at marken ryker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Way ahead of you. Dette forumet er blitt veldig behagelig etter at jeg fant den funksjonen.

 

Har noen av dere opplevd å ha en "skade" som ikke gjorde vondt under treningen eller noen annen fysisk aktivitet, men som likevel føltes... feil? Jeg vurderer å bare rocke på med det lille kneproblemet mitt og se om det blir verre. Bedre blir det i hvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Restitusjon er for pussies.

 

Smertene i kneet er tilbake... det kjennes ut som et "trykk" eller en nerve i klem bak venstre kneskål når jeg belaster kneet (røyser meg, ned på huk, o.l.), men aldri ellers. Jeg kan helt fint sitte, ligge, stå, gå, you name it, uten problemer.

Bruker du knestøtte? Jeg er helt avhengig av det for å kunne ta knebøy. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...