Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Viste ikke helt hva jeg skulle programmere treningen etter pause også hadde jeg ikke prøvd med på noe 1rm på godt over 6+mnd så tenkte det kunne gå bra. jaja, noen erfaringer rikere når det gjelder 1rm'er.

 

Tror jeg skal begynne å inkorporere noen tunge 1'ere (ikke maks, men likevel 160++) etter toppsettene mine i mark framover for å lære meg å løfte tungt rett og slett. (Føltes som ett litt vel stort sjokk for kroppen å plutselig prøve å løfte 40kg mer enn det jeg noensinne hadde løftet før, selv om jeg mener selve styrken til å gjennomføre løftet var inne.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, beklager at du blir oversett i krangle - og matgainztråden. Den ene saken du har funnet er boksesekk + hansker, og den andre er kun hansker. Tar jeg feil, eller ender du opp med å betale for ett sett hansker du ikke bruker? :p

 

Ja det er riktig. Nå er det jo to forskjellige typer hansker. Jeg liker egentlig bedre de MMA hanskene til fighting når man trener. De andre hadde vært kult å hatt siden det er jo boksing. Kan bare bruke en av hanskene om gangen ja, men bruker nok begge typene.

 

Ser dette ok ut da, eller ville du foreslått noe annet?!

 

:)

Lenke til kommentar

Ja det er riktig. Nå er det jo to forskjellige typer hansker. Jeg liker egentlig bedre de MMA hanskene til fighting når man trener. De andre hadde vært kult å hatt siden det er jo boksing. Kan bare bruke en av hanskene om gangen ja, men bruker nok begge typene.

 

Ser dette ok ut da, eller ville du foreslått noe annet?!

 

:)

 

Jeg syns den så litt lett ut? Har tidligere hørt at man skal ha en sekk som er mellom halve og hele kroppsvekten til bokseren. Det går ut over treningen når sekken flyr alle veier. Og du kommer til å trenge masse duct-tape :)

Lenke til kommentar

Jeg syns den så litt lett ut? Har tidligere hørt at man skal ha en sekk som er mellom halve og hele kroppsvekten til bokseren. Det går ut over treningen når sekken flyr alle veier. Og du kommer til å trenge masse duct-tape :)

 

Okei, sekken veier ca 35kg. Jeg må si jeg ikke er av den tunge typen men er ganske godt trent. Veier alikevel bare 75kg. snart 80.

Har ikke funnet så mange bokse sekker som er mye tyngre, men kan jo se litt om jeg finner noen :)

Ja skal kjøpe meg inn en del da!

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mye som trenger å være sagt i forhold til treningsformen av det øvrige populi. For noen slaskefetter assa!

Går på gata og ser den feite gjedda som ser ut som a ikke har bevegd seg på minst 100 år. Hvordan i allverden kan man la seg selv bli så feit? aahhhh RaaAgGe!!! Skjønner ikke folk at trening er veien, beveg ræva og spis grønt for fasan

/rant

Lenke til kommentar

Tror de aller fleste innehar dette potensialet, det er bare ikke alle som lever dette fullstendig ut.

Var selv på nippet mellom en vallross og en mini spekkhogger, men jeg bare satt foten ned og gjorde noe med det. Med tanke på tiden det tok meg å falle tilbake til et normalt nivå vil jeg si det ikke var et sekund for sent. Problemet er bare disse som sitter og ruger på flesket til det blir ett skikkelig problem. Hva er greia liksom. Ser du ikke at fettet flyter over i hytt og pine? Det er slik jeg føler det. Har absolutt ingenting i mot feite personer, sikkert greie de, de som alle andre,, men jeg synes det taler mot en person uten selvkontroll og det hele lener mot fråtseri. Var kun en liten utblåsning, føler meg litt snytt med all innsats jeg gjør for å bli tynnere og så ser jeg noen som går bortover gata og ikke gir en faen. Kjipt og trist og sikker veldig, veldig dumt. Men det er ikke min kropp selv om det gjør vondt å bare se på det. Det gjør vondt i empati-beinet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du føler deg snytt fordi noen andre ikke har samme forholdet til egen kropp som du har? Makan til egosentrisk piss. La folk leve sine liv som de føler for. Jeg skjønner at folk irriterer seg over Jørgen Foss og co, som går ut i media og uffer seg, klager og insisterer på at samfunnet må fikse livene til tjukke folk, men om du irriterer deg og få "vondt i empati-benet" fordi du ser tjukke folk på gata, ja da er du en egosentrisk, navlebeskuende stakkar.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Etter at jeg så det programmet med Hellstrøm og Foss så tror jeg journalistene som intervjuer ham tar NOE i når de skriver og snur hva han egentlig har sagt i ganske stor grad.

 

Jeg har forøvrig en tjukk kompis som har vært tjukk siden han var liten. Han er aktiv, ute hele dagen og er både sterkere, raskere og mer utholden enn meg. Han er bare glad i snop, kaffe og boller til kaffen utenom all aktiviteten. Ifølge legene er han frisk og sterk som en okse fysisk.

Jeg vet ikke hvilket forhold han har til at han er tjukk, men det later ikke til å bry ham.

 

Så Danek, tenk litt før du ragetaster.

 

Jeg har hatt den holdningen selv, alle som har vært tjukke sjøl er vel de som rager mest på tjukke folk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva synes dere om dette som de tunge dagene på PHAT-programmet?

 

Dag 1 - tung overkropp

Markløft 4x4-6

Roing 3x4-6

Benkpress m/hantler 4x4-6

Militærpress 3x4-6

Dips 3x6-8

Pull-ups 3x6-8

 

Dag 2: tung bein

Knebøy 4x4-6

Strak markløft 4x6-8

Utfall 3x6-8 pr bein

Lårcurls 3x6-8

Stående tåhev 4x6-10

Kjerne

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar

Etter at jeg så det programmet med Hellstrøm og Foss så tror jeg journalistene som intervjuer ham tar NOE i når de skriver og snur hva han egentlig har sagt i ganske stor grad.

 

Jeg har forøvrig en tjukk kompis som har vært tjukk siden han var liten. Han er aktiv, ute hele dagen og er både sterkere, raskere og mer utholden enn meg. Han er bare glad i snop, kaffe og boller til kaffen utenom all aktiviteten. Ifølge legene er han frisk og sterk som en okse fysisk.

Jeg vet ikke hvilket forhold han har til at han er tjukk, men det later ikke til å bry ham.

 

Så Danek, tenk litt før du ragetaster.

 

Jeg har hatt den holdningen selv, alle som har vært tjukke sjøl er vel de som rager mest på tjukke folk?

Er kaffe så negativt når en trener da? Føler dette bare gir meg mer krefter under trening :D

Lenke til kommentar

 

 

Jeg syns den så litt lett ut? Har tidligere hørt at man skal ha en sekk som er mellom halve og hele kroppsvekten til bokseren. Det går ut over treningen når sekken flyr alle veier. Og du kommer til å trenge masse duct-tape :)

 

Dette kan jeg skrive under på. Driver med boksing selv, og det er noe driit om sekken er for lett. Å ha en sekk som bouncer veggimellom bare du ser på den kan være bra for å trene treffsikkerhet, men du får aldri i livet kjørt hardt på en slik sekk. Halvparten av kroppsvekt høres ut som et OK utgangspunkt. Så kan man legge på litt/trekke fra avhengig av styrke og teknikk.

Lenke til kommentar

Jeg så en crossfit-plate for første gang sist helg på crossfitsenteret her. Det var stusselige greier. Like stor som to 20kg plater, men veide kun 5kg.

Kalles teknikkskiver og er ganske praktisk når man skal lære seg olympiske løft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...