Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brus er jo gay, hvit sukker dreper jo bare gainz.

Prøvd med helmelk/melk da, men bruker heller vann fordi jeg får plass til mer pulver i det.

En halvliter brus inneholder 280 kalorier, mens tilsvarende innhold med helmelk inneholder 310 kalorier.

Har dere tips til hvordan man unngår å gjøre pulveret klumpete?

Lenke til kommentar

Har ikke trent markløft på 5 år og har nylig introdusert benk og knebøy igjen, de to sistnevnte går enn så lenge greit.

Men hva skal man si? Man finner erstatninger for det meste og per dags dato er jeg bare glad at jeg trener smertefritt. Kan dere tenke dere hva det gjør når en ortopedisk kirurg sier til deg noen måneder før du trodde at du skulle konkurrere i benkpress-NM; "Du kan aldri trene styrke igjen" ?

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke trent markløft på 5 år og har nylig introdusert benk og knebøy igjen, de to sistnevnte går enn så lenge greit.

Men hva skal man si? Man finner erstatninger for det meste og per dags dato er jeg bare glad at jeg trener smertefritt. Kan dere tenke dere hva det gjør når en ortopedisk kirurg sier til deg noen måneder før du trodde at du skulle konkurrere i benkpress-NM; "Du kan aldri trene styrke igjen" ?

Det må være en sinnsykt kjip følelse... Hva slags skade er det du har/har hatt?

Lenke til kommentar

Leger sier mye rart.

Har ikke trent på 1,5 uke nå, og sist gang trente jeg SL 5x5.

Hvordan tror dere at formen er hvis jeg skal trene i morgen? Skal jeg gå ned 2,5 kg fra sist økt eller fortsette der jeg seg slapp?

Ingen kan vite hvordan formen din er i morgen. 1,5 uke er ikke særlig mye. Fortsett der du slapp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du følte at det gikk greit sist gang, så fortsetter du der du slapp. Hvis det var tungt og du ikke var langt unna hva du maksimalt klarer, så ville jeg tatt av 5-10 kg på baseøvelsene og jobbet meg opp igjen derfra. Når jeg tar pause på over en uke, så merker jeg det når jeg begynner igjen, men styrken kommer kjapt tilbake. Bare vær tålmodig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faen til mas, da. 52-53kg, 22år og ca. 170.

I'll fuck you up good.

Kjør Tour de France og bli første nordmann som vinner gul trøye. Eller polkadott trøya.

Med den kroppsvekta der kan man hamle opp med de beste klatrerne

Lenke til kommentar

Ikke siker dette er riktig tråd i å spørre, men..

Jeg tenkte kjøpe bokse sekk. Kjøper en del på ebay og fant dette der. (Er egentlig fra tyskland, så helt greit med frakt dit, men ok om det er frakt til norge å)

http://www.ebay.de/i...=item564ae7ee21

Og

http://www.ebay.de/i...=item589d1a6e7c

Er det noe å si om dette?! Ser dette bra ut eller har dere forslag til noe annet eller en anen side som jeg heller burde kjøpe på?!

Hei, beklager at du blir oversett i krangle - og matgainztråden. Den ene saken du har funnet er boksesekk + hansker, og den andre er kun hansker. Tar jeg feil, eller ender du opp med å betale for ett sett hansker du ikke bruker? :p

Lenke til kommentar

Akse: At leger sier noe rart får stå for din regning. Når du har møte med den ortopediske kirurgen som sammen med to andre skal gå inn i skulderen så er det dumhet å ikke ta med rådene. Satt på spissen: Du har fått utført en bypassoperasjon av hjertet og kardiologen råder deg til å muligens kutte ned på røyken, men nei da; "leger sier så mye rart" gjør dem ikke?

Zarfax: Det viste seg at jeg er født med en "anatomisk defekt" i skulderpartiet. I anatomien er det beskrevet at skulderen er et "feil-konstruert" ledd, dette vil jeg tro stammer fra når vi var aper og løpte på alle fire. Det er egentlig fascinerende å se hvor sterkt men samtidig hvor utsatt skulder-partiet er og hvor leppene er plassert for at vi skal kunne ha denne bevegeligheten.

Ved skulderluksasjon så vil "kuleleddet" (glenosphere) luksere framover. Ved mitt tilfelle så hadde jeg bakover skulderluksasjon hvor hele skapula ettervert ble løst. Bindevevet rundt hele skulderen ble etterhvert betent da andre muskler måtte kompensere for dette. Dette skjer statistisk 5% av tilfellene. Alt i alt var dette de jævligste 6-12 månedene i mitt liv hvorav de første 4 første var stort sett armen i fatle størsteparten av tiden. Gikk også ned utrolig mye i vekt. Jeg kjente smerter når jeg startet med mark og fattet ikke hvorfor det føltes feil å ta det, jeg sleit med teknikken og alle skulle "lære meg dette" Så viste det seg at det var skulderen som var årsaken.

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En halvliter brus inneholder 280 kalorier, mens tilsvarende innhold med helmelk inneholder 310 kalorier.

Brus inneholder rundt 9gram sukker per desiliter

Helmelk inneholder ruffly 3 gram protein, fett og sukker, det sier litt om forskjellen i næringsinnhold.

Eneste tipset jeg har er å bruke vann, da får du plass til mer pulver, også kan man heller nyte helmelken sin alene.

Lenke til kommentar

Rist godt..? Hvis du har et pulver som er kronisk klumpete i melk uansett hvor mye du rister, er det bare å finne seg et annet merke whey neste gang du er ute og handler :)

Lenke til kommentar

Ikke alle...

JA var Prolaps, fikk smertestillende og undersøkelse og røntgen hos legen. Jeg er disponert for prolaps og har hatt det en rekke ganger iløpet av livet.

Har tatt røntgenbilder også, noen særlig høye mennesker får prolaps flere ganger i livet og jeg er en av dem.

Regelmessig trening har hjulpet meg mye, og jeg har lært at overbelastning eller øvelser som markløft ikke er smart.

Jeg vet best selv, og legen vet også bedre. Ikke alle som er disponert for markløft og lignende.

Ikke at jeg gidder dette igjen, men prolaps ser man ikke med røntgen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kjenner halvveis følelsen/har vært inne på tankegangen. Aldri fått høre noen si det til meg, men man bekymrer seg fort når man blir skadet. I alle fall gjør jeg det. Gjorde. Har god tro på optimisme, faktisk. Det å kunne trene smertefritt er virkelig en gode man setter pris på hvis man har vært skadet. :)

Lenke til kommentar

tips til ting å lage med kyllingiflet?

1. Bank filetene flate med en sånn kjøtthammer eller legg dem mellom to fjøler og bruk noe tungt.

2. Pensle dem med pesto.

3. Dryss fetaost over og legg en linje soltørkede tomater inni.

4. Rull dem sammen rundt osten og tomatene.

5. Snurr hyssing rundt slik at de ikke åpner seg.

6. Midt i ovnen på sånn 150-180 i 30 minutter. Spis med, tja, brokkoli og ris eller risotto og asparges. Vel bekomme.

• Liker 3
Lenke til kommentar

1. Bank filetene flate med en sånn kjøtthammer eller legg dem mellom to fjøler og bruk noe tungt.

2. Pensle dem med pesto.

3. Dryss fetaost over og legg en linje soltørkede tomater inni.

4. Rull dem sammen rundt osten og tomatene.

5. Snurr hyssing rundt slik at de ikke åpner seg.

6. Midt i ovnen på sånn 150-180 i 30 minutter. Spis med, tja, brokkoli og ris eller risotto og asparges. Vel bekomme.

Det skal jeg spise hardt i morgen. Med risotto. Bra tips, bro!

Lenke til kommentar

Ikke treningsprat

Synes Wolfkiller er så latterlig hårsår og glad i kverulering (Virker jo sånn siden han virkelig går inn for det uansett hvor han er i forumet.) at jeg bare blokker han før som sist, blir sliten av å lese innleggene hans.

Som snytt ut av nesa av Rhino.

http://www.youtube.com/watch?v=2xzlXYeCTKM

Forstår ikke hva som foregår med kroppen for tiden, siden jeg begynte som smått å trene igjen etter antibiotikakur føler meg generelt slapp samtidig som treningsøktene varierer noe grasalt.

Lett knebøy føles lett den ene dagen, neste treningsøkt perser jeg i benk med iallefall enda en rep inne selv med dårlig spenn og neste dagen failer jeg grasalt i 1rm mark.

Blei hviledag så får vi se hvordan militærpressen går imorra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...