Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tren" og "clen" er steroider. Det er artig siden de likner på "train" og "clean", derav blir "eat clen and tren hard" noe mer enn en feilstavet versjon av "eat clean and train hard". ;)

Han russeren er tungt inne på puns. Og vet å bruke det for det det er verdt siden han er russisk. Morsom fyr egentlig :)
Lenke til kommentar

Jeg er ferdig med betennelsesdempende og skal være bra, men det er fremdeles litt ubehagelig. To lift or not to lift?

Hvor er det du har hatt betennelse? Hvis det er en irritasjon som har kommet av styrketrening er hvertfall det dummeste du kan gjøre å begynne å trene før det føles helt 100% knirkefritt bra, ellers bare kommer hele skiten tilbake.

Lenke til kommentar

Det spørs vel bare på om du er hypp på mer voltaren eller ikke :) Du blir sannsynligvis bedt om å vente det ut uansett.

Ja. Goddammit.

Kan iallefall ta en sjekk av øvelsene for å se hvorfor det ble slik.

Det som skjedde var at jeg fikk vondt i skulderen etter OHP første gangen jeg trente etter at jeg kom tilbake fra ferie (to uker uten trening). Jeg varmet godt opp og tok det pent med vekta, men det skjedde likevel.

Lenke til kommentar

Tenker noen tips, har en søster som er svært overvektig og burde gå ned ca 40-50 kg. Hun kun muligheten å trene mandag-fredag. Tenker å sette hun på ett helkroppsprogram som tar ca 45-60 min å gjennomføre som hun skal gjøre mandag, onsdag og fredag. Når hun er ferdig med styrken skal hun gå på steppemaskin eller mølla i 30-45min i et tempo cardio tempo, fort men ikke så fort at hun ikke skal kunne snakke.

Tips å innspill til noe? tenker at på helkropp programmet skal hun ha 8-15 rep. Kanskje RYP?

Lenke til kommentar

Tenker noen tips, har en søster som er svært overvektig og burde gå ned ca 40-50 kg. Hun kun muligheten å trene mandag-fredag. Tenker å sette hun på ett helkroppsprogram som tar ca 45-60 min å gjennomføre som hun skal gjøre mandag, onsdag og fredag. Når hun er ferdig med styrken skal hun gå på steppemaskin eller mølla i 30-45min i et tempo cardio tempo, fort men ikke så fort at hun ikke skal kunne snakke.

Tips å innspill til noe? tenker at på helkropp programmet skal hun ha 8-15 rep. Kanskje RYP?

Kosthold først, og så trening. Ikke overdriv kardioen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

RYP er fint. Det Akse sa. Kaloriunderskudd og sunt. Det hjelper også masse å inkorporere fysisk aktivitet i dagliglivet (gå eller sykle til skolen, jobb og så videre).

Lenke til kommentar

Mener du virkelig at 35 minutter med gåing i relativt rolig tempo er "overkill"?

Nei, men det er så utrolig mange andre mer morsomme måter å forbrenne kalorier på enn å gå på en tredemølle. Det er verdens kjedeligste ting å gjøre.

Lenke til kommentar

Helt enig, jeg mener fast og bestemt at gåing på tredemølle er tøv. Gå heller ute, det er mer variert terreng og du får frisk luft. Poenget mitt var at kardio ikke akkurat er negativt dersom du vil bli sunnere ;) Hjertet trenger mosjon det også. Noe mer enn bare å løfte vektene litt raskere, altså.

Lenke til kommentar

Helt enig, jeg mener fast og bestemt at gåing på tredemølle er tøv. Gå heller ute, det er mer variert terreng og du får frisk luft. Poenget mitt var at kardio ikke akkurat er negativt dersom du vil bli sunnere ;) Hjertet trenger mosjon det også. Noe mer enn bare å løfte vektene litt raskere, altså.

Helt enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...