Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Noen som kan komme med nyttig kritikk her? (Dere må vri på hodet, og kvaliteten/filming er så som så, mildt sagt.

+

Det strekker/gjør vondt her:

2mmfog2.jpg

når jeg tar benkpress, kun med stang, ikke manualer. Noen som vet hva jeg kan gjøre med det?

Rompa bak først, ikke knær frem først. Prøv å sett deg på en stol uten å flytte knær frem, bare bruke rompa bakover.

Det blir mer sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes folket her om Tine og prisøkningen på cottage cheese, i tillegg til å gjøre boksene mindre; 250g + øking av pris har dem lansert en boks med 420g som koster 35 kr.

Altså; mindre og dyrere og mer og enda dyrere.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Er så lei av å høre det der. Det er flere måter å bøye på:

Det er greit å holde seg skadefri på lang sikt også da.

For mye kne ut først så setter man seg på seg selv.

Prøv for eks å ta luftknebøy med tær inntil en vegg, pang krasjer knæra og går ikke.

Lenke til kommentar

Det er greit å holde seg skadefri på lang sikt også da.

For mye kne ut først så setter man seg på seg selv.

Prøv for eks å ta luftknebøy med tær inntil en vegg, pang krasjer knæra og går ikke.

Ikke noe problem det?

Hvorfor mener du det er med skaderisiko?

Hva synes folket her om Tine og prisøkningen på cottage cheese, i tillegg til å gjøre boksene mindre; 250g + øking av pris har dem lansert en boks med 420g som koster 35 kr.

Eg er djupt såra og vonbroten. :(

Lenke til kommentar

Tipp topp.

Altså, hva kan man mene.. Klart det suger.

Lenke til kommentar

Blir disse boksene mindre enn de andre? Kesam, rømme etc med det nye designet er jo 300 gr. Hva koster boksene nå og hvor? Prisene varierer jo med en femmer fra Kiwi til Meny f.eks.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem det?

Hvorfor mener du det er med skaderisiko?

Det vil være hardere å gå ned til godkjent dybde.

Ikke bare godkjent som i konkurranse , men skadeforebyggende.

Ved å ikke gå langt nok ned vil forside lår bli sterkere og tilslutt dra kne ut av stilling.

Tyngdepunktet flyttes litt forover om man ser på stangens bane nedover.

Det behøver ikke være skadelig, men hæl kan fort komme opp og man må ofte ty til vektløftersko eller planke/skive.

Når man setter knær ut først så blir det mye værre å opprett holde et spenn i baksiden av låret og det påvirker kne og bekken og man mister kraft i løftet.

Alle må ikke løfte 400kg knebøy, men det lønner seg å heller jobbe med problemområder og få ting bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil være hardere å gå ned til godkjent dybde.

Ikke bare godkjent som i konkurranse , men skadeforebyggende.

Ved å ikke gå langt nok ned vil forside lår bli sterkere og tilslutt dra kne ut av stilling.

Tyngdepunktet flyttes litt forover om man ser på stangens bane nedover.

Det behøver ikke være skadelig, men hæl kan fort komme opp og man må ofte ty til vektløftersko eller planke/skive.

Når man setter knær ut først så blir det mye værre å opprett holde et spenn i baksiden av låret og det påvirker kne og bekken og man mister kraft i løftet.

Alle må ikke løfte 400kg knebøy, men det lønner seg å heller jobbe med problemområder og få ting bra.

For å være ærlig skjønner jeg ikke helt argumentasjonen din ...

Det er ikke noe problem å bøye til dybde (under parallell) ved høystang olympisk bøy?

Du kan ikke anta manglende ankelmobilitet for å argumentere for din sak. Ved hamstringsinfleksibilitet vil boksbøy bli langt verre. La oss anta at den tekniske utførelsen er god. Hva er da skaderisikoene?

Man mister ikke kraft, siden utadrotatorene jobber bra sammen med gluteus hele veien. Det gir bra kraft.

Enig i det siste. Uavhengig av bøystilen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen spesiell måte å trene på for å ta push-ups med en hånd?

Klarer fint å kaste meg på 100 push-ups, 4x25, om jeg skal ta maks på en gang klarer jeg 45-50 push-ups i ett sett. Men å ta det med EN hånd, har jeg ikke sjangs til. Klarer ikke en eneste push-up med en hånd.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...