Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ser helt klart en sammenheng mellom drømmene de nettene etter jeg har knasket zma og de nettene jeg ikke har, pleier egentlig aldri huske drømmer mens inatt for eksempel husker jeg fortsatt helt klart drømmen som gikk ut på at jeg banket opp en haug folk på byen med kun en haug flying spinning back-kicks, måtte i fengsel og var der til jeg våknet.

 

Edit:

Litt tirsdag kveld-moro av typen GIF's: (Noen er litt "stygge" så det er sagt).

øverste der var helt jævlig, tar ofte benk med det grepet selv.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hadde sikkert flyttet seg om noen spurte :)

Såklart, men poenget er i bunn og grunn hvorfor noen reiser på treningssenter for å prate. Senteret var fullt nok som det var - og er ikke så gøy å feks se en gjeng med bros som bruker benker til å sitte på i 40 minutt for å se på chicks.

Lenke til kommentar

er ikke så god i engelsk,s å hva menes med "The spinal erectors and associated lower back ligaments serve to lock the pelvis and spine into a rigid structure – to protect the vertebral column from movement under load and to hold all these joints in their normal anatomical positions when you’re lifting heavy loads – so that the intervertebral discs are not damaged. This area needs to stay arched to stay safe when you’re lifting. And this is why the pelvis must tilt forward at the same angle as the lower back as you lean forward.

 

." (knebøy)

 

edit - fikk ikke lagt inn hele sitatet :)

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på rare ting som skjedde på treningsenteret idag, en superheit jente som for øvrig lett har sjans på meg, fikk alle mannlige asylsøkerne på actic storgata til å stirre. Etterhvert gikk hun til en av dem (en spinkel biceps-curlbroh-afrikaner) og spurte "Unnskyld, er 10kg vektene ledige?" "JAJA" svarte denne unge herrekaren. Før hun rakk å bøye ned sprettrompa sin for å plukke opp vektene utbryter duden " MEN det koster deg 10 kr!" og så påkostet han seg et smil verdig i en colgate-reklame. Jenta lettere forvirret spurte hva han mente og da kom det igjen "Det koster deg 10 kr å ta de vektene ifra meg"

 

Jenta enda mer forvirret tok vektene og gikk mens personen rettet blikket mot meg og sa "Hun skjønte den ikke!"

hvorav jeg svarte "Ikke jeg heller".

 

Er det actic der også? De har vel en rett ved siden av haralds?

Lenke til kommentar

Ja, det er den som bokstavelig talt er "naboen" til Haralds Gym, dvs Storgata. :)

 

Det er for øvrig en eller annen person som strategisk for noen år siden åpnet opp en kosthold & treningsklær-butikk vegg-i-vegg med Haralds Gym. Og hver gang jeg trasker forbi der ser jeg "store gutter" som titter på "store klær" og high-fiver hverandre med latsa i takt med protein-shakene sine.

 

Fyren som startet butikken bommet iallefall ikke med lokaliseringen for å si det mildt.

Lenke til kommentar

er ikke så god i engelsk,s å hva menes med "The spinal erectors and associated lower back ligaments serve to lock the pelvis and spine into a rigid structure – to protect the vertebral column from movement under load and to hold all these joints in their normal anatomical positions when you’re lifting heavy loads – so that the intervertebral discs are not damaged. This area needs to stay arched to stay safe when you’re lifting. And this is why the pelvis must tilt forward at the same angle as the lower back as you lean forward.

 

." (knebøy)

 

edit - fikk ikke lagt inn hele sitatet :)

Kan oversette for deg:

"Ryggstrekkerene og de tilhørende senene i korsryggen jobber sammen for å stive av ryggraden og bekkenet. Dette for å hindre at ryggraden beveger seg under belastning, slik at mellomvirvelskivene ikke skades. Dette området må svaies for å sikres når du løfter. Dette er grunnen til at bekkenet vinkles fremover med lik vinkel som korsryggen når du bøyer deg fremover."

 

Kort sagt uenig. Aldri svai når du løfter, hold ting nøytralt.

 

Hehe, du tolket rett. Skal prøve med 20kg ekstra påRKC neste gang. :)

Prøv 15 først. Pro-tip. Holder å stå i et halvt minutt max.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...