Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvordan er det mulig? Bruker jeg mer enn 12.5 kg sklir jeg på gulvet...

 

Spis og bli tyngre :p

Neida, du kan stå inntil et fastmontert stativ, få noen til å holde deg, ta på deg vektløfterbelte og knytt dette fast en plass, eller snu foten som står nærmest stativet. Vær kreativ.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Drikker dere proteinshake hver dag eller kun etter å ha trent? Kroppen bygger jo muskler i hvileperioden? Lurer på om jeg burde drikke shake i hviledagene også!

 

I likhet med AnewZ drikker jeg kun når jeg ikke får i meg nok fra mat en dag, husk på at det er andre næringsstoffer i vanlig mat også, som også er kjekt ø ha. Klart det er det i ppulver også, men jeg ville mye heller spist en kilo biff enn å styrte et par proteinshaker. Smaker bedre også...

Lenke til kommentar

ZMA ja...

 

 

Jeg vet ikke HVA det er med ZMA, men mange netter når jeg tar et par kapsler våkner jeg etter et par timer, vekker fruen og gir henne pinne... :ph34r:

Jeg bruker det bare på treningsdager eller dager hvor det har vært mye fysisk aktivitet.

 

Snik litt ZMA i maten hennes og se hva som skjer.

 

Matrelatert; hva mener dere om steinalderkosthold? Jeg syns det ser mer ut som en kost som har en del mangler og mer som noe hippie-tøv. Forresten, ble ikke steinaldermenneskene bare 30 år eller noe?

Lenke til kommentar

Drikker dere proteinshake hver dag eller kun etter å ha trent? Kroppen bygger jo muskler i hvileperioden? Lurer på om jeg burde drikke shake i hviledagene også!

Kroppen bygger kun muskler mens du drikker proteinshake. Det er derfor det er så viktig å gjøre dette rett etter du har tatt siste settet på trening. Feilen mange gjør er at de drikker proteinshaken alt for fort. Selv pleier jeg blande shaken ut i mest mulig vann å drikke den veldig sakte med sugerør. På den måten får jeg bygget muskler mye lengre enn om jeg bare styrter den innpå slik de fleste gjør. Men husk at når du har begynt å drikke må du ikke ta pauser. Da tror kroppen måltidet er ferdig og avbryter muskeloppbygningsprosessen.

 

Kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23607099

Endret av phax
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kroppen bygger kun muskler mens du drikker proteinshake. Det er derfor det er så viktig å gjøre dette rett etter du har tatt siste settet på trening. Feilen mange gjør er at de drikker proteinshaken alt for fort. Selv pleier jeg blande shaken ut i mest mulig vann å drikke den veldig sakte med sugerør. På den måten får jeg bygget muskler mye lengre enn om jeg bare styrter den innpå slik de fleste gjør. Men husk at når du har begynt å drikke må du ikke ta pauser. Da tror kroppen måltidet er ferdig og avbryter muskeloppbygningsprosessen.

 

Kilde: http://www.ncbi.nlm....pubmed/23607099

i_see_what_you_did_there_by_deadwoodpete83-d4w6of0.jpg

Lenke til kommentar

Jeg syns også det virker rart at du skal ha problemer med svai hvis du tar 100kg i kabelcrunch (med riktig teknikk). Uten å si at du lyver på deg stats :p

Kabelcrunch = kontraksjon av magen => magen blir stivere => mer kyfose [kan =>] mer svai. :p

Det er nok mer sannsynlig at det er feil muskler som jobber. Eller at musklene ikke er sterke i de posisjonene de skal være sterke i? Hm.

Lenke til kommentar

Kanskje hakket for dyrt, rart å tilsette vitD i en "fettfri variant" den er høypasteurisert noe som er genialt i forhold til post-treningen.

Hva har enzymet peroksidase å si for restitusjonen egentlig? Klarte ikke å finne ut ved endel søking...

 

 

Om du har energibehovet så burde det gå bra, som tidligere nevnt er jeg personlig skeptisk til mailard-reaksjonen (ved varmebehandling av proteiner vil disse reagere spontant med sukkerforbindelser og kan skape uheldige molekyler) Det har vært forsket mye på dette, og det har enn så lenge ikke funnet noen negative effekter så jeg har ingen grunnlag for å fraråde dette, men personlig så holder jeg meg unna sjokolademelk og lignende da det er en del hypoteser rundt dette som gjør at jeg personlig er skeptisk, iallefall enn så lenge.

 

For øvrig får brunost, prim etc sine karakteristiske brunfarge av mailard-reaksjoner. :)]

Jeg trodde mailard-prosessen var en god sak jeg. Smaker stort sett digg i alle fall. Hvilke uheldige molekyler er det snakk om?

 

 

 

RKC-plank:

Challenge accepted!

 

Tar du denne i mer enn 30 sekunder, så spenner du ikke hardt nok ;)

Lenke til kommentar

For min del gjør ZMA at det blir vanskeligere å sove... Og ender opp med å være heftig trøtt neste dag, så jeg gir opp ZMA!

 

Jeg har også erfart dette. Er det noe i det, eller er det bare at man tenker for mye på det sånn at man ligger våken? Det hjalp for meg å ta det rett før leggetid.

 

Lenge siden jeg har brukt zma nå, så kanskje jeg skal kjøre igang litt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...