Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er virkelig et eller to pitabrød så fryktelig ille? Og viss du lager pizza er det jo bare tacokrydder\piffi, og litt tomatpure og ost i tillegg.

 

Jeg har ingen tall, men jeg forestiller meg at det inneholder en del karbohydrater og har høy energitetthet? Det er sikkert greit å spise av og til for å kose seg, men det blir kanskje ikke en veldig mettende middag ut av det når man prøver å holde kaloriregnskapet under et visst nivå.

 

Spis fisk. Torsk er gull, bare ha litt bacon til. Og masse grønnsaker.

- Karbonadedeig eller mager kjøttdeig type svin eller kylling med hakkede tomater(nesten kcal-fritt) og litt pasta.

- Tacolefser med overvekt av kjøtt, mager ost og mager kesam slik at du slipper å spise seks lefser for å bli mett, men heller to. Tacosaus er også nesten fri for kalorier.

- Div. salater med kyllingkjøtt, egg og/eller tunfisk

- Omelett med eggehvitter(kommer helt an på dagen kcal-inntak om du tillater hele egg med plommer)

- All fisk er vel bankers utenom de feteste typene i fort stort volum

- Svin! Indre/ytrefilet til 99,-/kg er digg

 

 

Prøvde meg på psmf et par uker, og det å spise enorme mengder grønnsaker hjalp godt på å holde seg etter planen. Hvis du har behov for noe søtt til dessert: Fun-light gele, er vann, saft og gelatinplater. Får også vaniljesaus nesten uten kalorier.

 

Edit: Siden du er student og karbonadedeig ofte er en luksus for oss: Reduser fettmengden i kjøttdeig.

 

Takk for tipsene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det svaret til meg? Maten jeg etterlyser bør inneholde lite energi og mye proteiner i veien mot sommerkroppen-tjue-tretten, og da er vel ikke pita og pizza helt optimalt?

Funker fint for meg. Tatt av meg 9kg siden vekttoppen av vinterbulken min nå og er straks i mål. Spiser hjemmelaga pizza til kvelds hvertfall 2-3 ganger i uka. Ellers går det mye i pitabrød, burger, wraps og andre varme ting med ost på. Ligger som regel ~2 gangeren på protein.

 

Syns det er lettere å slanke meg hvis jeg spiser ting jeg faktisk liker. Det er totalen som teller uansett.

Lenke til kommentar

Mulig det Zarac, hvor mye kalorier og karbs vil du ha til middag ca? Jeg blir god og mett av to pitabrød med kjøttdeig, og ender vel på noe rundt 600kalorier. Funker fint for meg, i alle fall på treningsdager.

 

180kcal pr pitabrød, og 33 karbs. Pluss litt av fronten i pitabrødet går vekk. Noe karbs må man vel ha selv på deff? Eller gjør jeg det helt feil ?

 

Angående å kutte ut plomma når man lager omelett, er det virkelig nødvendig for en mosjonist som er på deff? Jeg trodde slikt "avansert" kosthold stort sett gjaldt folk som skal på stevne og er ellers svært seriøse?

 

Klart det blir jo individuelt, men for meg høres det bare så voldsomt ut

Endret av Everket
Lenke til kommentar

:p

kommer ikke til å prøve meg på så mye melk, det blir for mye

 

hvor mye melk drikker du?

 

1-2 liter bare.

 

Før drakk jeg mellom 3-4. Før så drakk jeg mye melk sammen med et kosthold som bestod av mye brød (3-4måltider i døgnet bestod av brød (ca 3/4deler brød om dagen faktisk..)

Noe som førte til en meget stor produksjon av gass..

 

Ikke å anbefale! :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Angående å kutte ut plomma når man lager omelett, er det virkelig nødvendig for en mosjonist som er på deff? Jeg trodde slikt "avansert" kosthold stort sett gjaldt folk som skal på stevne og er ellers svært seriøse?

Det er svært seriøst å BEHOLDE plommen, da det er lite annet enn proteiner i hviten. Husker ikke helt men mener Dukien var inne på at fettsyreprofilen kombinert med aminosyreprofilen i plommen var den mest optimale man vet av foreløpig...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mannen i gata bør ikke være redd for å spise ordinære matvarer med unntak av raffinerte karbohydrater (i store mengder). Spis eggene dine og vis heller måtehold når det kommer til sukker, hvitt mel og alkohol.

In deed!

 

Nå viser det seg jo at flesteparten her inne er mer interessert i data enn å røre på seg så de må passe på kostholdet mer enn noe annet :mrgreen:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mannen i gata bør ikke være redd for å spise ordinære matvarer med unntak av raffinerte karbohydrater (i store mengder). Spis eggene dine og vis heller måtehold når det kommer til sukker, hvitt mel og alkohol.

Enig, igår "feiret" jeg at min førsteutkast for oppgaven min var ferdig, så ble pizza og film hvorav jeg bøttet innpå. Filmen vi så gjorde oss i spontan drikkehumør så etter å ha spist nesten en hel pizza havnet jeg på grisefylla og våknet opp for en time siden til dette i stua : (Alt dette innholdet mest salt, maisirup *grøsse* og sukker. Jeg sitter her og fatter ikke åssen hvordan i alle mans dager alt dette der fikk plass i magen min.

post-235098-0-39129900-1366543830_thumb.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg det? Har sett den diskusjonen tusen ganger før og den hører hjemme i 4chantråden for å være ærlig... :roll:

Du introduserte selv temaet ved å bemerke at du har fått noe reklamedrit i browseren, som du hadde sluppet om du ikke hadde brukt internet failsplorer. Ikke at jeg vil føre denne diskusjonen videre, syns bare det var pussig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...