Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket rett inneholder mest kalorier pr gram/100 gram?

Jeg spiste en supperett som veide 814g og som inneholdt 1646 kalorier, og jeg synes det er mye.

Olje/rent fett, men det går vel kanskje ikke som matrett. :p

Rundt 200kcal per 100g er jo ikke så mye. Kanskje mye til å være suppe, men ikke mye. Blir nok lett slått av havregryn m/helmelk. Pasta er også ganske rikt på kalorier.

Lenke til kommentar

Hva spiser dere til middag når dere er på slanker'n? For tida spiser jeg for eksempel 400 g kyllingfilet, 100 g ris og 160 g grønnsaker, noe som blir rundt 785 kcal og 95 g proteiner. Det er godt, billig, lettvint å lage og inneholder relativt lite energi og mye proteiner. Men det blir litt kjedelig å spise dette mer enn fire ganger i uka, så hvilke andre middagsretter anbefaler dere som også er godt, billig, lettvint og har lite energi og høyt proteininnhold?

Lenke til kommentar

André Midtby på senteret i dag. Maskin

 

Helt knall fyr også! Veldig positiv type.

 

Prøvde meg også på 42kg hantlers i brystpress i dag. Skviset ut 6 rep. Rimelig fornøyd med tanke på at det er mer enn det jeg greide når jeg var åtte kilo tyngre i jula.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Sommerkropp ja... Det har jeg stresset med de siste tre årene, men har alltid endt opp med å jobbe alle dager det er sol og ha fri de dagene det er regn.

 

Noen andre som har hatt dame/type mens de har totalforandret fysikk og dama/typen ikke har sett forskjell fordi det er små forandringer fra uke til uke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det svaret til meg? Maten jeg etterlyser bør inneholde lite energi og mye proteiner i veien mot sommerkroppen-tjue-tretten, og da er vel ikke pita og pizza helt optimalt?

 

Er virkelig et eller to pitabrød så fryktelig ille? Og viss du lager pizza er det jo bare tacokrydder\piffi, og litt tomatpure og ost i tillegg.

 

Til frokost og kvelds går det mye i 3-4 stekte egg, en halv til en hel stekt god og mager pølse, og av og til litt brønner i tomat. Kun stekt egg blir fort kjedelig, men med bare en liten andel bønner eller pølse, så blir det plutselig veldig mye bedre. Det blir i mitt hode en grei fordeling på protein, kalorier og karbs eller?

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Hva spiser dere til middag når dere er på slanker'n? For tida spiser jeg for eksempel 400 g kyllingfilet, 100 g ris og 160 g grønnsaker, noe som blir rundt 785 kcal og 95 g proteiner. Det er godt, billig, lettvint å lage og inneholder relativt lite energi og mye proteiner. Men det blir litt kjedelig å spise dette mer enn fire ganger i uka, så hvilke andre middagsretter anbefaler dere som også er godt, billig, lettvint og har lite energi og høyt proteininnhold?

- Karbonadedeig eller mager kjøttdeig type svin eller kylling med hakkede tomater(nesten kcal-fritt) og litt pasta.

- Tacolefser med overvekt av kjøtt, mager ost og mager kesam slik at du slipper å spise seks lefser for å bli mett, men heller to. Tacosaus er også nesten fri for kalorier.

- Div. salater med kyllingkjøtt, egg og/eller tunfisk

- Omelett med eggehvitter(kommer helt an på dagen kcal-inntak om du tillater hele egg med plommer)

- All fisk er vel bankers utenom de feteste typene i fort stort volum

- Svin! Indre/ytrefilet til 99,-/kg er digg

 

 

Prøvde meg på psmf et par uker, og det å spise enorme mengder grønnsaker hjalp godt på å holde seg etter planen. Hvis du har behov for noe søtt til dessert: Fun-light gele, er vann, saft og gelatinplater. Får også vaniljesaus nesten uten kalorier.

 

Edit: Siden du er student og karbonadedeig ofte er en luksus for oss: Reduser fettmengden i kjøttdeig.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale et senter i Nydalen i Oslo der det eksisterer noe større hantlers enn 40kg? Trener nesten bare med frivekter, og de fleste sentre jeg finner setter en grense på 40kg fordi de tror det bare er bolefranser som løfter mer enn det.

 

Edit: typ 200-300,- i mnd og ikke altfor trangt er også et pluss.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...