Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

^Hahaha, så man må ta 700+ i de tre store for å være trent? Altså, da snakker vi typ 270 mark, 240 bøy og 190 i benk. Man må trene noen år spesifikt mot styrkeløft for å være i nærheten av sånne tall.

 

Beviser bare det jeg sa, definisjonen av "bra" trent. Jeg mener ikke at man må være styrkeløfter for å være gå under trent.

 

Eksboks: 1RM. Tok egentlig utgangspunkt i meg selv da, og mtp at jeg er 1,92 så blir det litt annerledes. Er man en 1.65-175 så blir jo de tallene der vesentlig lettere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke kv er så relevant i mine øyne, vil man bli sterk så spiser man godt og blir så sterk man kan bli.

 

 

Småtrent:

500ish total

 

Trent:

700+ total

 

Men for å kunne kalles sterk må man ta:

Mark 300+

Benk 200+

Bøy 300+

800+ totalt

 

Utstyrsfritt (Knebind, knevarmere, abluevarmere, wraps og belte skal få gå.)

 

Jeg er enig i det at KV ikke sier alt. Type veie lite og løfte lite, men mye iforhold til kroppsvekt. Men i alle dager for noen mål du setter for hva som er "småtrent" og sterk da :p Man er jo STERK om man har 500 total også - hvis man skal sammenligne seg med resten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i det at KV ikke sier alt. Type veie lite og løfte lite, men mye iforhold til kroppsvekt. Men i alle dager for noen mål du setter for hva som er "småtrent" og sterk da :p Man er jo STERK om man har 500 total også - hvis man skal sammenligne seg med resten.

Er jo litt homo og sammenligne seg selv med folk som ikke trener da ;)

 

Men disse tallene er min subjektive mening, jeg mener at for at man skal bli "sterk" eller "godt trent" så skal man helst ha brukt 10-15 år med en noenlunde dedikert livsstil med korrekt målsatt trening, uten deffing hver 3 måned eller incline preacher cable flies osv.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Benk: 1,5

Bøy: 2

Mark: 2,5

 

Imo. Da er man rimelig trent bra trent. Jeg hadde hvertfall vært fornøyd med det. Andre igjen mener noe annet, er vel ingen "fasit" på hva som er riktig og definisjonen på hva som er "bra" varierer jo også.

Jeg er fittesvak og har de statsa. Hadde jeg satset på å bli virkelig STERK hadde det vært noe slikt.

Benk: 2

Bøy: 2,5

Mark: 3-3,5

 

Men som du sier, det er personlige preferanser...

Lenke til kommentar

Jeg er fittesvak og har de statsa. Hadde jeg satset på å bli virkelig STERK hadde det vært noe slikt.

Benk: 2

Bøy: 2,5

Mark: 3-3,5

 

Men som du sier, det er personlige preferanser...

 

Om du ser i neste avsnitt så nevnte jeg også at det var for meg, og med min høyde. Hadde jeg tatt det jeg skrev så hadde jeg dratt: 250 mark, 200 bøy og 150 benk. Ville påstått at jeg var rimelig bøs om jeg hadde dratt det ;)

Lenke til kommentar

Haha. Når vi er inne på latterlige krav til styrke så vil jeg melde meg på også!

Man er ikke sterk før man har:

300kgx3 olympisk bøy

220kgx5 frontbøy

200kg støt

160kg rykk

 

Alle kan jo tross alt bare spise masse og trene seg sterke!

 

(Nei, jeg er ikke seriøs)

Endret av wingeer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvis en fyr på 30kg - ja, 30 kg, så er jeg imponert om vedkommende tar 2,5KV i mark..

 

75 KG i markløft? Det blir jo uansett ikke imponerende da. Da er det tøffere med en på 100 KG som tar 200 KG f.eks. Men jo høyere kroppsvekta er jo vanskeligere blir det og løfte mer iforhold til kroppsvekt. Men man blir fortsatt sterkere.

Lenke til kommentar

la meg 23.50, sov til 08.50. tok en dobbel dose ZMA før jeg la meg så jeg har hatt en rimelig dyp søvn i natt kjenner jeg. gaaaiiinz

 

Tar vanlig dose, men drømmer som et helvete. Og husker nesten alt.. De gangene treningen går til helvete.. er jeg jævla glad for og våkne igjen :p

Lenke til kommentar

Tar alltid vanlig dose jeg også, 2 kaplser mener jeg det er.

Tok 4 i natt, som et lite eksperiment :tease:

 

Drømte som vanlig alt mulig rart, bare enda et hakk mere realistisk.

Forelsket meg i ei jente i natt, hu var bare helt hærlig! Det var et skikkelig antiklimaks å våkne ved siden av dama.. :closedeyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...