Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble 400g kjøttdeig av svin trollet om til italienske kjøttboller (med fennikelfrø, koriander, hvitløk og masse annet godt) + pasta con cacio e pepe m/100g pasta og sikkert 100g ost, som essensielt er Italias "mac'n'cheese". Er ikke så mye mat egentlig, men mye tatt i betraktning av at jeg går ned i vekt for tiden. :p Må inn i 85kg-klassen igjen!

 

Når man snakker om Italia, så har en italiener stått i på kjøkkenet mitt i kveld. Det er vanskelig å spise sunt når hun fôrer meg med brownies og andre godsaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får merkelig smerte i underarmen når jeg curler (jada curls haehahehe), føles som det er i nærheten av, eller i selve ulna, nærmere albuen enn håndleddet. Mer vondt jo tyngre belastning, og det skjer utelukkende i mongocurls Noen som har den villeste anelse om hva faen som kan være på ferde?

Lenke til kommentar

Hvor raskt vil du forbedre den? Kondis til 1500-meter eller til 10 000-meter? Intervaller (jeg sier "intervaller" siden 4x4 ikke er den eneste typen) er en god øvelse, men alt for mange ser seg blind på den.

Basketball. Det blir en del løping, mye eksplosiv bruk av musklatur osv.

 

Kondisjonen min har blitt en del bedre bare av å spille, men jeg må fortsatt få mye bedre før jeg holder følge med de som har spilt en stund.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler veldig idretter som basket, futsal og 5-a-side. Her får du "naturlige" intervaller som ikke er like rigide som 4x4 og sånt. Mye artigere er det også!

 

Jeg ble aldri kalt inn til sesjon 2 så hvordan den fysiske testen er kan jeg ikke uttale meg om, men dersom det er den tredemølletesten med økende stigning og hastighet hvert minutt så vil det, som nevnt, være en god ide med bakkeintervaller i tillegg til tempoturer på 2-3km.

 

Som jeg sa tidligere, intervaller er gode øvelser, men jeg har møtt flere som tror at det holder med kun det, noe som er helt feil. Du må veksle litt og legge inn noen tempoturer, langturer, fartlek, osv.

Lenke til kommentar

Åpnet et nytt senter her med lokketilbud 199 pr mnd (helt til man melder seg ut), bare 150 meter fra leiligheten min. Meldte meg ut av mitt gamle senter i den tro at det nyåpnede ville ha alt av utstyr og fasiliteter. Vel, åpningen var i går, og der hadde de ett knebøystativ som også fungerer som benk til benkpress (ingen frittstående benkpresstativ), én olympisk stang, én ez-bar, én romaskin, fem tredemøller, fire sykler, to elipsemaskiner, og en haug med maskiner. Maskiner hvor maksvekt er 72 kg. Vektskivene med liten diameter og, ville ikke tatt markløft med de.

 

Spurte om de hadde noen planer for å få inn et knebøyrack/power rack til, men det hadde de ikke med det første, da de mente at det de har holder i massevis foreløpig, og at man like så godt kan ta bøy og benk i smithmaskinen dersom racket er opptatt.

 

Blir walk of shame tilbake til det gamle på mandag, takk og lov for sentre uten bindingstid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får merkelig smerte i underarmen når jeg curler (jada curls haehahehe), føles som det er i nærheten av, eller i selve ulna, nærmere albuen enn håndleddet. Mer vondt jo tyngre belastning, og det skjer utelukkende i mongocurls Noen som har den villeste anelse om hva faen som kan være på ferde?

Curls. Curls er på ferde ...

Manualer eller stang?

Tok forresten 45kg i curl i går. Hva er deres pers i curl? :p

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler veldig idretter som basket, futsal og 5-a-side. Her får du "naturlige" intervaller som ikke er like rigide som 4x4 og sånt. Mye artigere er det også!

 

Jeg ble aldri kalt inn til sesjon 2 så hvordan den fysiske testen er kan jeg ikke uttale meg om, men dersom det er den tredemølletesten med økende stigning og hastighet hvert minutt så vil det, som nevnt, være en god ide med bakkeintervaller i tillegg til tempoturer på 2-3km.

 

Som jeg sa tidligere, intervaller er gode øvelser, men jeg har møtt flere som tror at det holder med kun det, noe som er helt feil. Du må veksle litt og legge inn noen tempoturer, langturer, fartlek, osv.

Hehe, hvor mye får man forbedret kondisen på en uke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...