wingeer Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Er power clean viktig for starting strength programmet? ser vanskelig ut Se ellers innlegget til Joakim. Øvelsen er vanskelig, men det er lett verdt å sette av tiden til å lære seg den. Skal se på Jørgen Foss vs Eyvind Hellstrøm nå. Samtidig som jeg spiser jævlig mye mat. Hihi. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 18. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Skal se på Jørgen Foss vs Eyvind Hellstrøm nå. Samtidig som jeg spiser jævlig mye mat. Hihi. Hva skal du spise? Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Angående fysioterapeuter, det er virkelig verdt å sjekke ut manuelterapeut istedenfor, mange bekjente som har bedre erfaring med det. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) wingeer Nei, slik jeg skrev "muligens" da det er implikasjoner i begge retninger at dette ytterlige kan forsterke mikrotrauma i utsatte fibrer, om dette er tilfelle så går jeg utifra at dette er minimalt. Godt mulig det har kommet mer data i forhold til dette som gir en sterkere indikasjon, da er det i tilfelle bare å belære i vei. Endret 18. april 2013 av Dukien 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Jeg så noe magisk på gymmet idag. Ei kjerring som kjørte kvartbøy med joggesko + vektskiver under hælen! Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Jeg så noe magisk på gymmet idag. Ei kjerring som kjørte kvartbøy med joggesko + vektskiver under hælen! Jeg har sett: Smith-joggesko-kvart-bøy-pussypad-20kg. (OG hun ble sliten.) Jeg måtte pusse øynene med grovt sandpapir etterpå. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Angående fysioterapeuter, det er virkelig verdt å sjekke ut manuelterapeut istedenfor, mange bekjente som har bedre erfaring med det. Enig i dette. Manuellterapeuter er jo egentlig bare "fysioterapeut med opprykk". I tillegg kan de henvise til billeddiagnostikk som ofte kan være en bonus. Derfor jeg ofte anbefaler manuellterapeut fremfor andre. Hva skal du spise? Ble 400g kjøttdeig av svin trollet om til italienske kjøttboller (med fennikelfrø, koriander, hvitløk og masse annet godt) + pasta con cacio e pepe m/100g pasta og sikkert 100g ost, som essensielt er Italias "mac'n'cheese". Er ikke så mye mat egentlig, men mye tatt i betraktning av at jeg går ned i vekt for tiden. Må inn i 85kg-klassen igjen! Endret 18. april 2013 av wingeer Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 18. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Jeg har sluttet å bli overrasket, egentlig... Enig i dette. Manuellterapeuter er jo egentlig bare "fysioterapeut med opprykk". I tillegg kan de henvise til billeddiagnostikk som ofte kan være en bonus. Derfor jeg ofte anbefaler manuellterapeut fremfor andre. Ble 400g kjøttdeig av svin trollet om til italienske kjøttboller (med fennikelfrø, koriander, hvitløk og masse annet godt) + 100g pasta con cacio e pepe som essensielt er Italias "mac'n'cheese". Er ikke så mye mat egentlig, men mye tatt i betraktning av at jeg går ned i vekt for tiden. Må inn i 85kg-klassen igjen! Å, hva veier du? Ikke vondt ment, men på videoene ser du ikke sinnsykt diger ut...? Endret 18. april 2013 av Diskutant Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Digg søster, digge veninner. Foss er jo babemagnet. Du kan jo prøve deg, men vær klar over at Jørgen knekker deg som en kvist hvis du sårer henne. Endret 18. april 2013 av Zarac Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Å, hva veier du? Ikke vondt ment, men på videoene ser du ikke sinnsykt diger ut...? Haha! Jeg er nok ikke så sinnsykt diger heller. lå på rundt 87kg i dag. Tenker jeg skal ned til rundt 82kg. Fornøyd med den vekta, egentlig. Er jo 184cm høy, og har mest masse på lår og rygg. Av erfaring, og med min høyde, vil man ikke være veldig stor på 85kg, med mindre man trener for størrelse. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 For å nå hypertrofi så er det en del veldig essensielle faktorer man må gjøre rede for for; Man er avhengig å danne metabolitter, påvirke CNS (sentralnervesystemet) og selvsagt påvirkelsen av hormoner. Men tilbake til metabolitter; Hypertrofisk økter skaper en ubalanse i muskelcellene. Styrketrening påvirker immunforsvaret negativt, og den økte muskelveksten er bare en respons på tilpasningen av dette, enkelte fysiologer sier at "trening er usunt, men netto-gevinsten er større enn innsatsen" Grunnen til at man vil ha korte SP (seriepauser) og trening på en viss %RM (tunge økter) er å skape en såpass stor sur PH, ødeleggelse av membraner (mekanisk strekk) og dannelse av metabolitter, slik at avfallstoffene ikke får sjanse til å oksideres av immunapparatet. Alt dette vil føre til en større proteinsyntese etter trening (som for øvrig ikke vil bli positiv før EAA blir tilført da netto nedbrytelse er større enn netto oppbygning . Toppidrettutøverne slik vi ble presentert i undervisningen, brukte Tufte som et eksempel. Han hadde en "nedjogging" økt i en time etter styrketreningen. Dette grunnet da man har sett at nedjogging gjør at disse metabolittene raskere blir oksidert. Om du tøyer derimot kan dette muligens forsterke effekten av styrketreningen Hehe, takk for svar, men jeg skjønte ikke mer enn sist avsnitt av det du skrev, er ganske ny i "gamet". Kan du forklare det med mindre faguttrykk? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Jeg har sett: Smith-joggesko-kvart-bøy-pussypad-20kg. (OG hun ble sliten.) Jeg måtte pusse øynene med grovt sandpapir etterpå. Hva er så galt med "pussypads"? Er det skadelig for ryggen eller er det bare veldig teit (Jeg bruker det ikke)? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Det er farlig da tyngdepunktet kommer opp og bak. Ustabilt er det også. Det skal brukes i hofteøvelsene med 300kg på stanga som gnager på de med lav fettprosent. Ikke annet. 3 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Hva er så galt med "pussypads"? Er det skadelig for ryggen eller er det bare veldig teit (Jeg bruker det ikke)? Det er litt teit også mister det effekten når du kommer tungt nok uansett. I tillegg blir det mer ustabilt og vanskeligere å holde balansen/"være ett med stanga". 1 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Hva er så galt med "pussypads"? Er det skadelig for ryggen eller er det bare veldig teit (Jeg bruker det ikke)? Ser teit ut + det War skriver. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 "være ett med stanga". Teach me, sensei. 2 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Enig i dette. Manuellterapeuter er jo egentlig bare "fysioterapeut med opprykk". I tillegg kan de henvise til billeddiagnostikk som ofte kan være en bonus. Derfor jeg ofte anbefaler manuellterapeut fremfor andre. Ble 400g kjøttdeig av svin trollet om til italienske kjøttboller (med fennikelfrø, koriander, hvitløk og masse annet godt) + pasta con cacio e pepe m/100g pasta og sikkert 100g ost, som essensielt er Italias "mac'n'cheese". Er ikke så mye mat egentlig, men mye tatt i betraktning av at jeg går ned i vekt for tiden. Må inn i 85kg-klassen igjen! hva mer brukte du i kjøtbollene? står en pakke 400g svinekjøttdeig til overs i kjøleskapet Endret 18. april 2013 av Bork Laser Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Hva er den beste måten å raskt forbedre kondisjonen på? 4x4 intervaller? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 hva mer brukte du i kjøtbollene? står en pakke 400g svinekjøttdeig til overs i kjøleskapet Brukte et par skiver brød som hadde ligget i vann i et par minutter + skvis ut vannet helt. Fennikelfrø, salvie, basilikum, sort pepper, korianderfrø varmet i en tørr panne (impro på hvor mye av hver), knust sammen med salt. Bland alt sammen i en bolle med et hvitløksfedd og så er du klar til å steke de. Hurra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå