AnewZ Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Enig. Kjøpte den en gang, ikke noe å skryte av. Skulle ønske de solgte store kartonger med helmelk. Er så digg med 3,4litere med melk her i England Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Er så digg med 3,4litere med melk her i England Glemmer alltid at du bor i England, kan jeg spørre deg hva er status for melke-produktene der - er mange av dem tilsatt sukker slik som i US? Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Er så digg med 3,4litere med melk her i England Well, fuck you then. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Glemmer alltid at du bor i England, kan jeg spørre deg hva er status for melke-produktene der - er mange av dem tilsatt sukker slik som i US? Sjekka lettmelka nå, og det er 5g sugar per 100ml. I helmelka er det 4,7. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Hoho, 50g sukker pr liter. Er litt det. 4 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Tilsatt eller naturlig? For det er jo 47 gram sukker i hver liter her i norge og... Endret 18. april 2013 av Veritas_ Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Det er derfor melk ikke er en proteinkilde VS proteinpulver ol. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ved forbehold at man får kjøpt melk uten tilsatt sukker, melk som vi har i Norge er en genial kilde til etter trening og ikke bare for innholdet av proteiner alene. 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Belaster man kroppen for mye når man trener både utholdenhetstrening og styrketrening under samme økt? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Belaster man kroppen for mye når man trener både utholdenhetstrening og styrketrening under samme økt? Ikke nødvendigvis, men ta kardiotreningen til slutt, og ikke overdriv det. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ved forbehold at man får kjøpt melk uten tilsatt sukker, melk som vi har i Norge er en genial kilde til etter trening og ikke bare for innholdet av proteiner alene. Så du anbefaler ikke å drikke melk her i UK? Drikker vel en 0,6l dagen bare. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Belaster man kroppen for mye når man trener både utholdenhetstrening og styrketrening under samme økt? Vanskelig og svare på da det er din kropp det er snakk om. Samt vet lite og bakgrunnen din, hvor ofte du gjør det, hvor mye mengde du har osv osv. Bare du som vet om det bli for mye. Uansett ta styrken først. Men optimalt er det ikke. Jeg ville bare hatt styrke, og spis og vent med utholdenhets treninga til senere på dagen, eller kjør det på forskjellige dager. Endret 18. april 2013 av joakimz Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 18. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Husk Hellstrøm og Foss nå snart, da, dere! :-) Endret 18. april 2013 av Diskutant 4 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Vanskelig og svare på da det er din kropp det er snakk om. Samt vet lite og bakgrunnen din, hvor ofte du gjør det, hvor mye mengde du har osv osv. Bare du som vet om det bli for mye. Uansett ta styrken først. Men optimalt er det ikke. Jeg ville bare hatt styrke, og spis og vent med utholdenhets treninga til senere på dagen, eller kjør det på forskjellige dager. Jeg tenkte bare å gjøre det i dag, ikke noe jeg skal gjøre ukentlig. I dag skulle jeg egentlig løpe 4x4 og avslutte med SL 5x5, men så ble jeg anbefalt å droppe styrketreningen, og det gjorde jeg. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Husk Hellstrøm og Foss nå snart, da, dere! :-) TV3 har gratis nett-tv for oss som glemmer fort. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Er vel 3 timmer mellomrom som er best sånn på papiret, den største effekten vil være om du evt spiser tilbake de kcal du forbrenner om målet er gainz. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Belaster man kroppen for mye når man trener både utholdenhetstrening og styrketrening under samme økt? For å nå hypertrofi så er det en del veldig essensielle faktorer man må gjøre rede for for; Man er avhengig å danne metabolitter, påvirke CNS (sentralnervesystemet) og selvsagt påvirkelsen av hormoner. Men tilbake til metabolitter; Hypertrofisk økter skaper en ubalanse i muskelcellene. Styrketrening påvirker immunforsvaret negativt, og den økte muskelveksten er bare en respons på tilpasningen av dette, enkelte fysiologer sier at "trening er usunt, men netto-gevinsten er større enn innsatsen" Grunnen til at man vil ha korte SP (seriepauser) og trening på en viss %RM (tunge økter) er å skape en såpass stor sur PH, ødeleggelse av membraner (mekanisk strekk) og dannelse av metabolitter, slik at avfallstoffene ikke får sjanse til å oksideres av immunapparatet. Alt dette vil føre til en større proteinsyntese etter trening (som for øvrig ikke vil bli positiv før EAA blir tilført da netto nedbrytelse er større enn netto oppbygning . Toppidrettutøverne slik vi ble presentert i undervisningen, brukte Tufte som et eksempel. Han hadde en "nedjogging" økt i en time etter styrketreningen. Dette grunnet da man har sett at nedjogging gjør at disse metabolittene raskere blir oksidert. Om du tøyer derimot kan dette muligens forsterke effekten av styrketreningen Så du anbefaler ikke å drikke melk her i UK? Drikker vel en 0,6l dagen bare. Om du har energibehovet så burde det gå bra, som tidligere nevnt er jeg personlig skeptisk til mailard-reaksjonen (ved varmebehandling av proteiner vil disse reagere spontant med sukkerforbindelser og kan skape uheldige molekyler) Det har vært forsket mye på dette, og det har enn så lenge ikke funnet noen negative effekter så jeg har ingen grunnlag for å fraråde dette, men personlig så holder jeg meg unna sjokolademelk og lignende da det er en del hypoteser rundt dette som gjør at jeg personlig er skeptisk, iallefall enn så lenge. For øvrig får brunost, prim etc sine karakteristiske brunfarge av mailard-reaksjoner. ] Endret 18. april 2013 av Dukien 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 18. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 TV3 har gratis nett-tv for oss som glemmer fort. Oi, det var jeg ikke klar over! Takk! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Husk Hellstrøm og Foss nå snart, da, dere! :-) Jeg har forsterket TV-bordet og montert avstivere og stag slik at det ikke faller sammen. 8 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Husk Hellstrøm og Foss nå snart, da, dere! :-) 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå