Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hammer curls har jeg hørt skal trene brachialis ganske bra, slik at man får bedre peak på muskelen, men de to øvelsene er vel strengt tatt like gode for å bygge. Pass på du ikke jukser og bruker momentum for å få opp vektene, samt strekke godt og ha mental kontakt med muskelen du trener. Da får du kjenne det.  :)

6901602[/snapback]

Vel når jeg blir sykt sliten i bicepsen av Hantel curl bruker jeg momentum i blant uten å mene det, men føler at jeg har mye mer kontrol med Hammer curl kan ikke juske der akurat :)

Lenke til kommentar
Skal springe fort og langt i morra. Hva bør jeg drikke og ta før/under løpet?

 

 

Jeg har tenkt på energidrikk Powerade. Noe annet?  :)

 

 

Kom med alt mulig av lovlige ting man kan ta.

6930628[/snapback]

Spis noen piller med druesukker, og drikk litt husholdningssaft. Da får du hvertfall litt energi i kroppen som kan hjelpe godt på.

Lenke til kommentar
Kunne du gitt meg noen gode forslag til treige karbohydrater?

6932810[/snapback]

 

http://www.treningsforum.no/article/articl..._glykemiskindex

 

Her er oversikt over mat med forskjelig kjemisk (glykemisk) indeks. Spis deg fra bunnen av listen om du vil ha mat som inneholder "trege" karbohydrater.

 

Og til geir_er_1337. Jeg ville ikke brukt pengene på d-ribose. Kjøp heller noe annet, merket selv liten forskjell med d-ribose sammens med kreatin.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Vad tycks?  :blush:

 

Ligger vel jevnt på 75 kg nå. Men hardt å komme mer opp i vekt her i fra synes jeg. Noen tips til greie kalorier? Sliter med å spise skikkelig om dagene. Det der var forresten etter en feberperiode.

6937611[/snapback]

Enten litt mye flesk på magen, eller litt lite magemuskler, men ellers synes jeg du hadde fin kropp :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvilken vinkel er anbefalt startvinkel når man sitter i maskin og presser ryggen bakover (trener korsryggen) ? Jeg har en maskin som går fra 1 - 5, og når jeg kjører på 3 tar jeg alt de har av vekter der (75 kg, not much). Lurer på om jeg må begynne dypere.

 

Det kan jo hende at jeg gjør noe feil da, for å ta alt de har av vekter i den maskinen mens jeg såvidt benker 40kg er kanskje ikke helt normalt :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hvilken vinkel er anbefalt startvinkel når man sitter i maskin og presser ryggen bakover (trener korsryggen) ? Jeg har en maskin som går fra 1 - 5, og når jeg kjører på 3 tar jeg alt de har av vekter der (75 kg, not much). Lurer på om jeg må begynne dypere.

 

Det kan jo hende at jeg gjør noe feil da, for å ta alt de har av vekter i den maskinen mens jeg såvidt benker 40kg er kanskje ikke helt normalt :p

6946082[/snapback]

Ville ikke anbefalt deg å trene nedre del for hardt uten at du vet at du gjør det 98% riktig, utrolig lett å få komplikasjoner med ryggen. Ville snakket med en eller flere av instruktørene på ditt eventuelle treningssenter, eller tatt kontakt med en spesialist på området.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...