Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Chin ups, hvor bredt må det være?

 

Trente istad og klarte å ta fire chin ups, så kom en og sa at jeg trente "pullups" siden armene står litt for tett. Begge må være i vertikale,inår armene er i 90grader hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

Men da er jeg ned til 0-1. Klarer ikke noe særlig når det er så bredt. Er det riktig det han sa til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å starte en shitstorm her, kan noen forklare meg hvorfor Zyzz blir så hatet eller "trollet" om?

 

Kan noen forklare dette uten å bare trolle og kødde, for det er det som har skjedd når jeg har spurt før, hehe.

Han var jo ett av de orginale misc-trollene, og den som på egenhånd fikk misc-trollinga kjent utenfor misc, derfor hehe. ;)

Lenke til kommentar

Chin ups, hvor bredt må det være?

 

Trente istad og klarte å ta fire chin ups, så kom en og sa at jeg trente "pullups" siden armene står litt for tett. Begge må være i vertikale,inår armene er i 90grader hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

Men da er jeg ned til 0-1. Klarer ikke noe særlig når det er så bredt. Er det riktig det han sa til meg?

Nei, det er det ikke. Men hvorfor kom han og sa at du trente pullups, som om det var noe galt i det? Hadde du utbasunert til hele gymmen at her skulle det chinnes?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Chin ups, hvor bredt må det være?

 

Trente istad og klarte å ta fire chin ups, så kom en og sa at jeg trente "pullups" siden armene står litt for tett. Begge må være i vertikale,inår armene er i 90grader hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

Men da er jeg ned til 0-1. Klarer ikke noe særlig når det er så bredt. Er det riktig det han sa til meg?

 

Bruk det grepet du er sterkest i. Jeg bruker nøytralt grep, og øker styrken og bygger best med det.

Lenke til kommentar

 

Nei, det er det ikke. Men hvorfor kom han og sa at du trente pullups, som om det var noe galt i det? Hadde du utbasunert til hele gymmen at her skulle det chinnes?

 

Fordi jeg skrek ut i hele rommet om hvilken øvelse jeg gjør hver gang jeg driver med en øvelse :p Neida, han stod pg ventet på sin tur. Slo småprat med meg, jeg fortalte at jeg drev med chinups. Da mente han at armene er ikke bredte nok og anbefalte meg å trene litt mer bredere. Derfor spør jeg dere :)

 

Hva er optimalt stilling i chinups? Hvis jeg skal trene med ryggen. Takk :)

Lenke til kommentar

Fordi jeg skrek ut i hele rommet om hvilken øvelse jeg gjør hver gang jeg driver med en øvelse :p Neida, han stod pg ventet på sin tur. Slo småprat med meg, jeg fortalte at jeg drev med chinups. Da mente han at armene er ikke bredte nok og anbefalte meg å trene litt mer bredere. Derfor spør jeg dere :)

 

Hva er optimalt stilling i chinups? Hvis jeg skal trene med ryggen. Takk :)

 

Greps-bredden avgjør ikke rygg-bredden. Du trener de samme musklene, men pullups gir jo noe større aktivering av rhombiod, chins vil aktivere noe mer at av latissimus dorsi. Jo bredere vil aktivere noe mer av øvre rygg, og smalere setter latissimus dorsi på en større strekk. Men som sagt, bruk det grepet du er sterkest i - så kan du variere i perioder. Men det viktigste er og dra med rygg, og minst mulig armer. Tenk at du skal dra med albuene - få brystet opp og stram magen så få skuldrene på plass med og trekke de NED og BAK. Ikke gå så langt opp at skuldrene vippes forover på toppen, og det at skuldrene kommer opp mot øra.

 

Du kan også prøve og ha tommelen bak, og ikke rundt.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Men hvorfor kom han og sa at du trente pullups, som om det var noe galt i det? Hadde du utbasunert til hele gymmen at her skulle det chinnes?

 

Folk står sikkert og peker og hvisker til hverandre at "haha, han tar chins istedenfor pull-ups".

 

Men fra spøk til Halvor, så går forskjellen på om man har overhånds- eller underhåndsgrep. Bredden kommer som joakim sier, an på hvilken bredde du er sterkest i. Det vil være den bredden der du kan dra armene mest mulig vertikalt i forhold til kroppen og unngå å presse albuene unødvendig innover eller utover.

Lenke til kommentar

http://styrkecoach.no/sertifisering/

 

Kjøpte dette før det koster 70K i august.

flere?

Har ikke tid eller råd nå mens det koster 10 000,-

 

Og for 70 000,- synes jeg sandvik priser seg litt vel høyt, for den prisen skulle man tro man kunne fått seg sertifisering fra Joe Defranco eller Mike Tuscherer. Og i mine øyne er ikke Sandvik helt der oppe ennå. (Selv om kanskje er like dyktig som de to nevnte.)

Lenke til kommentar

Koster nå 60K på SATS og der lærer man 0.

 

Det er nå ikke diplomen i seg selv, men det man lærer som er verdt det.

Om man trener 200 ganger i året og i 60 år så er det 12000 treninger hvor man gjør små endringer for å holde seg skadefri osv.

 

Nå har jeg skadet en skulder og trent tungt uten å bry meg som har kostet med like mye penger i fysiorerapi.

For å ikke snakke om hvordan det har påvirket treningene i lang tid.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...