fox Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Chin ups, hvor bredt må det være? Trente istad og klarte å ta fire chin ups, så kom en og sa at jeg trente "pullups" siden armene står litt for tett. Begge må være i vertikale,inår armene er i 90grader hvis dere skjønner hva jeg mener. Men da er jeg ned til 0-1. Klarer ikke noe særlig når det er så bredt. Er det riktig det han sa til meg? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Uten å starte en shitstorm her, kan noen forklare meg hvorfor Zyzz blir så hatet eller "trollet" om? Kan noen forklare dette uten å bare trolle og kødde, for det er det som har skjedd når jeg har spurt før, hehe. Han var jo ett av de orginale misc-trollene, og den som på egenhånd fikk misc-trollinga kjent utenfor misc, derfor hehe. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Chin ups, hvor bredt må det være? Trente istad og klarte å ta fire chin ups, så kom en og sa at jeg trente "pullups" siden armene står litt for tett. Begge må være i vertikale,inår armene er i 90grader hvis dere skjønner hva jeg mener. Men da er jeg ned til 0-1. Klarer ikke noe særlig når det er så bredt. Er det riktig det han sa til meg? Nei, det er det ikke. Men hvorfor kom han og sa at du trente pullups, som om det var noe galt i det? Hadde du utbasunert til hele gymmen at her skulle det chinnes? 5 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Chin ups, hvor bredt må det være? Trente istad og klarte å ta fire chin ups, så kom en og sa at jeg trente "pullups" siden armene står litt for tett. Begge må være i vertikale,inår armene er i 90grader hvis dere skjønner hva jeg mener. Men da er jeg ned til 0-1. Klarer ikke noe særlig når det er så bredt. Er det riktig det han sa til meg? Bruk det grepet du er sterkest i. Jeg bruker nøytralt grep, og øker styrken og bygger best med det. Lenke til kommentar
fox Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Nei, det er det ikke. Men hvorfor kom han og sa at du trente pullups, som om det var noe galt i det? Hadde du utbasunert til hele gymmen at her skulle det chinnes? Fordi jeg skrek ut i hele rommet om hvilken øvelse jeg gjør hver gang jeg driver med en øvelse Neida, han stod pg ventet på sin tur. Slo småprat med meg, jeg fortalte at jeg drev med chinups. Da mente han at armene er ikke bredte nok og anbefalte meg å trene litt mer bredere. Derfor spør jeg dere Hva er optimalt stilling i chinups? Hvis jeg skal trene med ryggen. Takk Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 "optimal" stilling har jeg hørt om du lar hendene slappe av helt nede så snur du håndflatene mot deg - da vil du ha den "optimale" stillingen til chins. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Fordi jeg skrek ut i hele rommet om hvilken øvelse jeg gjør hver gang jeg driver med en øvelse Neida, han stod pg ventet på sin tur. Slo småprat med meg, jeg fortalte at jeg drev med chinups. Da mente han at armene er ikke bredte nok og anbefalte meg å trene litt mer bredere. Derfor spør jeg dere Hva er optimalt stilling i chinups? Hvis jeg skal trene med ryggen. Takk Greps-bredden avgjør ikke rygg-bredden. Du trener de samme musklene, men pullups gir jo noe større aktivering av rhombiod, chins vil aktivere noe mer at av latissimus dorsi. Jo bredere vil aktivere noe mer av øvre rygg, og smalere setter latissimus dorsi på en større strekk. Men som sagt, bruk det grepet du er sterkest i - så kan du variere i perioder. Men det viktigste er og dra med rygg, og minst mulig armer. Tenk at du skal dra med albuene - få brystet opp og stram magen så få skuldrene på plass med og trekke de NED og BAK. Ikke gå så langt opp at skuldrene vippes forover på toppen, og det at skuldrene kommer opp mot øra. Du kan også prøve og ha tommelen bak, og ikke rundt. Endret 17. april 2013 av joakimz 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Nei, det er det ikke. Men hvorfor kom han og sa at du trente pullups, som om det var noe galt i det? Hadde du utbasunert til hele gymmen at her skulle det chinnes? Folk står sikkert og peker og hvisker til hverandre at "haha, han tar chins istedenfor pull-ups". Men fra spøk til Halvor, så går forskjellen på om man har overhånds- eller underhåndsgrep. Bredden kommer som joakim sier, an på hvilken bredde du er sterkest i. Det vil være den bredden der du kan dra armene mest mulig vertikalt i forhold til kroppen og unngå å presse albuene unødvendig innover eller utover. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 http://www.side2.no/underholdning/article3609721.ece Lol 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Det er jo ikke restaurantenes sin skyld at folk er feite Man har selv ansvaret for å putte ting i sin egen munn. Kan man ikke få salat hos de fleste restauranter i dag? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Altså, det er vel ingen som tar påstandene hans seriøst, men nettjournalistene får jo morosaker å skrive. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 http://styrkecoach.no/sertifisering/ Kjøpte dette før det koster 70K i august. flere? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Den dagen jeg vinner i lotto skal jeg bruke penger på slikt. Eventuelt den dagen den sertifiseringen virkelig betyr noe. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 http://www.side2.no/...icle3609721.ece Lol Ikke bare skylder han på samfunnet for at han ikke kan velge fornuftig mat på butikken selv. Nå skylder han også på samfunnet for at han går på restaurant og spiser for mye der. Hvis han synes at porsjonene er for store, så er det jo ikke verre enn å la være å spise opp alt på fatet. 1 Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 I Japan er det underforstått at tjukkaser og damer får litt mindre porsjon, og de er jo rimelig skinny. 1 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Tenkte å bestille en slik "chin up bar": http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/casall-chin-up-bar-silver For å ha hengende i dørkarmen hjemme (da det ikke er tilgang på treningssenter der). Noen som har kjøpt/brukt en slik og vet noe om kvaliteten? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 http://styrkecoach.no/sertifisering/ Kjøpte dette før det koster 70K i august. flere? Har ikke tid eller råd nå mens det koster 10 000,- Og for 70 000,- synes jeg sandvik priser seg litt vel høyt, for den prisen skulle man tro man kunne fått seg sertifisering fra Joe Defranco eller Mike Tuscherer. Og i mine øyne er ikke Sandvik helt der oppe ennå. (Selv om kanskje er like dyktig som de to nevnte.) Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Tenkte å bestille en slik "chin up bar": http://gymgrossisten...n-up-bar-silver For å ha hengende i dørkarmen hjemme (da det ikke er tilgang på treningssenter der). Noen som har kjøpt/brukt en slik og vet noe om kvaliteten? Vær forsiktig. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Koster nå 60K på SATS og der lærer man 0. Det er nå ikke diplomen i seg selv, men det man lærer som er verdt det. Om man trener 200 ganger i året og i 60 år så er det 12000 treninger hvor man gjør små endringer for å holde seg skadefri osv. Nå har jeg skadet en skulder og trent tungt uten å bry meg som har kostet med like mye penger i fysiorerapi. For å ikke snakke om hvordan det har påvirket treningene i lang tid. Endret 17. april 2013 av War Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Vær forsiktig. Hehe, har sett flere av de der, men har en følelse av at de ikke var festet helt rett. Jeg klarer forøvrig 10-12 chin-ups (ikke flere sett). Er det bra eller dårlig ? Endret 17. april 2013 av Lovegame Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå