Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Wuss-mode engaged.

 

Slutt å undervurder deg selv! Du kommer garantert til å ha massive gains når du setter igang! Du er vant med å pushe kroppen og der har du en fordel ;)

 

Jeg ville fulgt programmet i 3-4 mnd, for deretter bytte til et hypertrofi-program, eller noe lignende. Husk bare å spis nok! :) Ellers, legg inn øvelser hvis du føler du har mer krefter igjen på slutten av økten, som feks. chins, pull ups, skråbenk, pushups, dips, beinpress, frontbøy osv osv.

Planlegg dette isåfall på forhånd så du ikke tar noe jalla-greier så han ene boleren i hjørnet gjør :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Da blir jeg nok å starte med Starting Strenght og kjøre det i 2-3 måneder før jeg eventuellt legger inn noe mer for rygg eller lignende. Er det nødvendig av meg å gjøre det nå eller blir det bare ungdommelig overmot?

 

 

 

Man/fre:

3x5 Knebøy

3x5 Benkpress

1x5 Markløft

 

Ons:

3x5 Knebøy

3x5 Skulderpress

3x5 Pendlayroing

 

 

 

Får begynne en stund med kun stang til teknikken sitter. Føler meg nærmest litt "redd" da dette er nytt for meg :p Tenker litt på teknikken i knebøy og pendlayroing.

 

 

Wuss-mode engaged.

 

Husk å ta før-bilder, før-kroppsmål og før-vekt osv, da! Da blir det veldig artig å se tilbake om et år fra nå! :D

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Slutt å undervurder deg selv! Du kommer garantert til å ha massive gains når du setter igang! Du er vant med å pushe kroppen og der har du en fordel ;)

 

Jeg ville fulgt programmet i 3-4 mnd, for deretter bytte til et hypertrofi-program, eller noe lignende. Husk bare å spis nok! :) Ellers, legg inn øvelser hvis du føler du har mer krefter igjen på slutten av økten, som feks. chins, pull ups, skråbenk, pushups, dips, beinpress, frontbøy osv osv.

Planlegg dette isåfall på forhånd så du ikke tar noe jalla-greier så han ene boleren i hjørnet gjør :p

 

Ja, skal se litt på det når jeg er kommet igang. Problemet mitt er bare at jeg kun har tilgang på treningssenter i ca. 2 måneder før det blir 2 måneder uten tilgang på andre vekter enn 20kg-manualer. Hadde jeg begynt i morgen kunne jeg brukt disse to månedene godt og bedrevet litt "damage controll" i de to sommermånedene.

 

Eventuelt ta en "Rocky" og ta benk og bøy med vedsekker :p Har "tørrtrent" litt uten noe med knebøyteknikken etter videorr med Rippetoe. Merker jeg spenner knærne littegranne inn.

 

Husk å ta før-bilder, før-kroppsmål og før-vekt osv, da! Da blir det veldig artig å se tilbake om et år fra nå! :D

 

Selvfølgelig, bilder blir nok den største motivasjonen ;)

 

Gjett vekten min og du får en kjeks.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Da blir jeg nok å starte med Starting Strenght og kjøre det i 2-3 måneder før jeg eventuellt legger inn noe mer for rygg eller lignende. Er det nødvendig av meg å gjøre det nå eller blir det bare ungdommelig overmot?

 

 

 

Man/fre:

3x5 Knebøy

3x5 Benkpress

1x5 Markløft

 

Ons:

3x5 Knebøy

3x5 Skulderpress

3x5 Pendlayroing

 

 

 

Får begynne en stund med kun stang til teknikken sitter. Føler meg nærmest litt "redd" da dette er nytt for meg :p Tenker litt på teknikken i knebøy og pendlayroing.

 

Wuss-mode engaged.

SS/SL er kjempebra. Det holder i massevis og du kan sikkert holde på med det i mange måneder. Lurt å starte med stanga og lære teknikk som du sier, men det er viktig å også gønne på når du kan. Jeg dvelte lenge og turte ikke å legge på vekt og angrer. Skjønte ingenting, men da jeg pushet meg til å legge på mer vekt gikk det plutselig opp, gitt. Etter hvert kan du jo også legge til støtteøvelser i høyere rep-range, som de øvelsene corey nevner.

Lenke til kommentar

Hvor mye svakere blir jeg av to uker på småbøs antibiotika? 20-30%? hvor fort kan jeg få dette tilbake??

Ikke stress med det. Et par uker gjør deg ikke automatisk svak med en gang selv om det er lett å tenke i den retningen. Bli frisk og kjør på igjen når du er ferdig med antibiotika. 20-30% var da veldig høyt. Jeg trente nesten ikke benk på 8 mnd og mistet et sted mellom 3-5% av styrken. Da kommer du til å overleve et par uker med antibiotika. ;)

 

Er ikke mark og chins bra for datarygg? Kan ikke se for meg at man skal være på studio to timer pr gang for å fikse det

Så lenge øvelsene ikke utføres med datarygg, så er det bare bra, ja. Chins er helt suverent, i tillegg til at det er grei trening for mage også.

Godt under paralell. Har ikke prøvd med vektløfterskoene ennå, gleder meg!

De er ganske kos. :)

Visste selvfølgelig at Joakimz kjører skikkelig bøy. Har bare fått inntrykket av at mange kjøper seg vektløftingsko bare fordi det er hype. Egentlig ikke noe man trenger med mindre man kjører mye bøy a2g.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en drikkeflaske. Gjør det enklere å ha vann tilgjengelig. Man merker det faktisk på kroppen når man øker vanninntaket med en liter og to per dag.

 

Ja, har gjort det jeg også, men den blir liggende hjemme. Har for lite disiplin på slikt.

Hvordan merker du det?

Uten vann merker jeg iallfall at jeg ikke klarer konsentrere meg, får vondt i hodet, blir trøtt osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...