Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Tøying etter trening må aldri være hard. Lett tøying derimot, kan etter hva jeg har erfart, forbygge treningsverk.

6812712[/snapback]

Har jeg aldri opplevd selv. Har heller aldri kommet over en dokumentert artikkel over at det faktisk hjelper mot/forebygger treningsverk. Det er mye omdiskutert.

 

Er det ikke mikrotrauma man vil ha da? :hmm:

 

Har hørt at man blir veldig stiv i kroppen etter endel styrketrening, om man ikke tøyer. Hvis man vil opprettholde/øke smidighet er vel tøying en god ting?

6813471[/snapback]

Man får trene etter de treningsprinsippene man selv vil. Jeg skal vel ikke uttale meg for mye om "grunnleggende" treningsmetoder. Mikrotrauma vil man jo oppnå, men jeg mener at muskelen er allerede så hardt belastet etter en hard økt, at muskelen bør få slappe av etter trening. Tøying tar jeg på eventuelle hviledager.

 

Skal man øke leddutslagene bør man vel faktisk ha egne treningsøkter med tøying i stedet for å ta 5 minutter etter en styrketrening. Noe som jeg har lest ikke har noen effekt. Dette er sånn man kan diskutere til man blir slik. :wallbash:

6815664[/snapback]

Ingen grunn til og diskutere det, lurer på det og vet at mange her er kunnskapsrike :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleide å løpe før, bare for å få opp kondisen og så hadde jeg tenkt å gå over til sykling etter et par måneders tid, men jeg klarte ikke mer en 2-3 uker for jeg slet med hoftene.. Jeg personlig tror dette skyldes at jeg jogget på hardt underlag, men skoene hadde jo gode dempere...

Så jeg begynte å sykle, fordi det slet ikke på hoftene.

 

Noen som vet hvorfor jeg fikk vondt i hoftene når jeg løp?

Lenke til kommentar

Apropo blodsukker.

 

Etter harde og krevende økter (nå tenker jeg ikke styrketrening) så synker blodsukkeret mye, og man blir slapp. Hva ville dere ha gjort for å få den opp uten noen form for sukker?

 

Jeg vet:

Mat med høy glykemisk indeks etter trening.

 

Andre forslag:

Fungere druer og rosiner? Druer inneholder druesukker som er helt naturlig.

 

Tenkte på dette fenomenet i dag og hvorfor jeg ikke i det hele tatt gjør noe med det. Har jo to treninger uka som er på skolen, og det er da jeg trenger å få det opp.

 

Kan dere noen flere tips?

Lenke til kommentar
Hva forbrenner mest fett?

 

Svømming

Løping/jogging

 

ved omtrent samme aktivitetsnivå.

 

En kammerat som påstod at man forbrenner mer ved løping nemlig. Jeg trodde det var motsatt.

6853276[/snapback]

Akkurat de to aktivitetene jeg driver med hver dag nå.

 

2 dager svømming, 1 jogging, 2 svømming, 1 jogging osv..

 

Vil tro man forbrenner mer ved jogging, uten å kunne si det helt sikkert.. Hvertfall med litt oppoverbakker iløpet av joggeturen.

Lenke til kommentar
Apropo blodsukker.

 

Etter harde og krevende økter (nå tenker jeg ikke styrketrening) så synker blodsukkeret mye, og man blir slapp. Hva ville dere ha gjort for å få den opp uten  noen form for sukker?

 

Jeg vet:

Mat med høy glykemisk indeks etter trening.

 

Andre forslag:

Fungere druer og rosiner? Druer inneholder druesukker som er helt naturlig.

 

Tenkte på dette fenomenet i dag og hvorfor jeg ikke i det hele tatt gjør noe med det. Har jo to treninger uka som er på skolen, og det er da jeg trenger å få det opp.

 

Kan dere noen flere tips?

6851942[/snapback]

 

Bananer er perfekt.

Lenke til kommentar
Når jeg har vært ute og joggd, og ikke egentlig er noe sulten. Er det da vits og spise? Presser altid i meg mat etter vekt trening men blir jo noe annet.

Nei, tror ikke du bør spise noe egentlig. Jogget du i høy tempo eller lavt? Pratetempo? Da har du bare forbrennt fett, og det er vel bare bra det.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting. Når jeg sitter og lener meg litt framover bøyer korsryggen min seg  så mye ut. Den bøyer seg lenger ut enn på det bildet jeg legger ved, det var bare det eneste jeg hadde. Hvorfor gjør den det? Trener jeg for mye mage og for lite rygg eller motsatt?? Eller er det genetisk?

6882299[/snapback]

 

Kan nesten se ut som du har dårlig holdning. Prøvd å sitte mer oppreist?

Lenke til kommentar
Lurer på en ting. Når jeg sitter og lener meg litt framover bøyer korsryggen min seg  så mye ut. Den bøyer seg lenger ut enn på det bildet jeg legger ved, det var bare det eneste jeg hadde. Hvorfor gjør den det? Trener jeg for mye mage og for lite rygg eller motsatt?? Eller er det genetisk?

6882299[/snapback]

 

Kan nesten se ut som du har dårlig holdning. Prøvd å sitte mer oppreist?

6884396[/snapback]

Jepp, men det føles mest naturlig å sitte sånn:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...