Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Noen tips til mat man bør ha i huset til enhver tid? Melk, egg, frukt, juice, brød og sånne ting er jo en selvfølge for meg. Men, er det noen som har noe som de ikke kunne klart seg uten? Tenker på mat med rask tilberedningstid som ikke er frossenpizza og nudler.

 

En problemstilling jeg ofte har er at det kanskje er litt seint til at jeg gidder å lage til mye greier, men jeg har ikke lyst på havregryn hver gang. Så hva kan man ha i huset til en hver tid som man kan variere med?

 

Jeg har pleid å lage en tunfisksalat som står i en bolle i kjøleskapet, men vil ikke bli alt for lei av det. Flere eksempler på noe man kan lage på forhånd for å lett lage seg en porsjon de dagene man kanskje ikke har tid, ork eller matlyst til å sette igang med store prosjekter?

Er mye lettere å spise når man har mat lett tilgjengelig synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjennes ut som betennelse i skulderen, gitt :(

Jeg som varmet opp med scapular pushups, YTL-hvadetnåheter og flere oppvarmingssett... Trene lett eller ikke trene?

 

Tren det du kan, og hold deg unna alt som gjør vondt. Bra du har med oppvarmings øvelser - men du kan også prøve og legge til noen rotator-cuff øvelser eller facepulls som styrker opp øvre rygg og rotator.cuffen. (perfekt øvelse for god skulderhelse). Annen viktig faktor er skulderplassering i press og dra øvelser.

 

Har du noen referanser? Skulle likt å ha noe skyts mot et parr venner.

 

Så til dagens spørsmål: Tigerbalsam; funker det?

 

Finnes mange kilder der ute, men orker ikke finne de igjen nå.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Tøying alene er ok, tøying pluss styrking av antagonister er myyyye mer effektivt. Tøy trapezius og pectoralis før trening. Skaff deg en lacrosseball og rull oppmot veggen alle steder det gjør vondt på forsiden av bryst/skulder. Legg stanga uten vekter oppå trapezius og len hodet til motsatt side og gnukk så det løsner. Wall-slides for aktivering/styrking av brystrygg, face-pulls, stangroing og chins er alle gode øvelser for å få litt styrke i rhomboidene+lavere trapezius. Markløft også, for så vidt. Så lenge du er obs på at skuldrene dine er i riktig posisjon under hele løftet. Det gjelder selvfølgelig for de andre øvelsene også.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Gutta på studio ler av meg når jeg tar wallslides for skuldrene og alle de andre øvelsene mine for skuldrene mine. Men skal jeg le av alle de andre når jeg har supergains og perfekt skulderhelse :devil:

 

Noen som "ler" av meg å , men jeg ler mer av de når de snakker om den ene skaden etter den andre gang på gang.

Lenke til kommentar

Kjennes ut som betennelse i skulderen, gitt :(

Jeg som varmet opp med scapular pushups, YTL-hvadetnåheter og flere oppvarmingssett... Trene lett eller ikke trene?

 

Ikke tren noe som du kjenner i skulderen i alle fall. Bedre å ligge unna skuldern i 2 uker enn at det utvikler seg noe verre (kronisk). Ikke gjør feilen som meg. Dytta innpå brexidol og fortsatt i samme tempo :wallbash:

Lenke til kommentar

Tøying alene er ok, tøying pluss styrking av antagonister er myyyye mer effektivt. Tøy trapezius og pectoralis før trening. Skaff deg en lacrosseball og rull oppmot veggen alle steder det gjør vondt på forsiden av bryst/skulder. Legg stanga uten vekter oppå trapezius og len hodet til motsatt side og gnukk så det løsner. Wall-slides for aktivering/styrking av brystrygg, face-pulls, stangroing og chins er alle gode øvelser for å få litt styrke i rhomboidene+lavere trapezius. Markløft også, for så vidt. Så lenge du er obs på at skuldrene dine er i riktig posisjon under hele løftet. Det gjelder selvfølgelig for de andre øvelsene også.

driver og trener ryggen :)

kan poste treningsprogrammet mitt.

 

skal sjekke ut de øvelsene dere nevner, face pulls gjør jeg

 

takker!

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Da går det på bekostning av helsa di, UP THEM CALORIES!

Man har et visst tak på HVOR mye man kan forbrenne hver dag. Du kan ikke tvinge kroppen til å slippe mer fett enn det som tillates av fysiologien din. Legg deg 500kcal under RMR (google it) og du er safe og vil oppleve kjappere og bedre resultater...

Har tatt tipset ditt til meg. Fotballsesongen starter nå, og hvis jeg møter opp til kamp kl 20 på kvelden og kun har fått i meg 1000 Kcals, så går det til helvete. Høres det ut som en god ide å legge meg på 2200-2300 kcal et par uker for å se hvor mye jeg går ned, og justere etter det?

Lenke til kommentar

dag 1:

 

oppvarming

rygghev

situps bosuball

 

hoveddel

knebøy 8-10*3 +2 lettere oppvarmingssett

liggende lårcurl 8-10 * 3

beinpress 10-12 *3

sittende legghev 15-20 *3

skulderpress 8-10 *3

facepull 10 - 12 *3

pushdwonn rettstang 8-10 * 3

 

dag 2:

oppvarming:

planken

hoveddel:

markløft 8-10*3 +2 lettere oppvarmingssett

nedtrekk 8-10 *3

hantelroing 8-10*3

foroverbøyd sidehev 8-10*3

brystpress hantler 8-10*3

skrå flyes hantler 10-12 *3

sittende bicepscurl hantler 8-10 *3

 

tror kanskje jeg gjorde noe galt på markløften for jeg har litt vindt i ryggen nå. Hva er det som er feil når man får vondt i korsryggen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...