Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Å spise mer energi en man bruker blir jo til fett? Eller er jeg på jordet?

Hvis du trener blir (mesteparten av) det til muskler. Det kommer selvsagt an på hvor stort energioverskudd du legger deg på. Ikke tenk på om brødskiver, syltetøy, vossakorv eller speilegg er sunt eller ikke. Tenk over at du skal nå et visst energinivå, proteinnivå og så videre i løpet av dagen. Veldig forenklet kan du spise hva det skal være så lenge du treffer nivåene du skal (kalt makroer). Det skal dog godt gjøres å treffe 1.5 ganger kroppsvekten din av proteiner bare på syltetøy (derav tipset om egg). ;)

Endret av Broseph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja tipper hun trener sånn veldig ofte :roll: Tror aldri det var en pose for kamera.

 

Alle som driver med slikt skal jo ha slike poser, og med 60.000 slike poser så går det vel fortsatt galt ett sted.

 

så en CFèr i går trene knebøy oppå en ball mens stanga skulle løftes over hode på veg ned.

Sirkus og null treningsutbytte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg klarer aldri bestemme meg for om jeg skal bli fit (tynn og markert) eller stor og sterk (småslapp kropp men større og sterkere)..

 

pluss og minus:

 

Fit:

+ser bedre ut i baris

+blir ikke så fort sliten av fysisk aktivitet

+blir en mester i chins

+bedre selvtillit som sommeren

+lettere å pose på bilder

+renere hud

 

-får ofte klager på at jeg er for tynn

-ser skinny ut i klær

-mindre respekt på byen

-løfter betydelig lavere vekter

-føler seg pinglette

-kan ikke kose seg like ofte, i form av junk

 

grov og sterk:

 

+treningen blir mye morsomere

+man blir sterkere enn venner!!

+det ser faktisk ut som en som trener, fyller ut store gensere osv

+mer respekt på byen og blant venner

+føler seg mandig

+kan spise alt man kommer over

 

-føler seg ofte småfeit

-føler seg aldri vel på stranda

-uren hud på grunn av dårligere kosthold

-slitsomt å gå i trapper

-rumpa ser fort alt for stor ut i forhold til resten

-alt for lite synlige veinz

 

 

nå er jeg sånn midt imellom der jeg vil være, men jeg skifter fokus fra dag til dag, noe som fører til at jeg ikke kommer noen vei.. tips!?

 

nå orker jeg ikke skrive mer, sitter med mobilen :p

Endret av Kjetil_90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er så populært med crossfit. Med knebøy, markløft og benkpress så har man vel i store deler det man trenger for å bli sterk. Jeg lurer også på hva som er så all verdens bra med å trene på en bosuball. Jeg så igjennom et treningsprogram fra en 'PT' der kanskje 1/4 av øvelsene gikk for seg på en bosuball eller vanlig ball.

Lenke til kommentar

Etter å ha tenkt lenge over det, har jeg funnet ut at jeg har oppnådd det jeg ville med løping, altså å ta steget opp fra mosjonist til noe "mer". Det gjorde jeg i fjor og har pga. manglende motivasjon ikke trent skikkelig siden jul.

 

Jeg har drvet på med langdistanseløping i 6-7 år og kroppen min bærer preg av det. Jeg minner litt mer om en kenyaner enn noe annet (ladies, please! Ikke alle på en gang!) Jeg er veldig fornøyd med hva jeg ser i speilet, men kunne godt tenkt meg litt større armer, bredere rygg, mer definert ditt og datt. Derfor, mine dager som ordentlig løper er over, nå blir det styrke i tillegg!

 

Summerabz 2013, lizzom!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Etter å ha tenkt lenge over det, har jeg funnet ut at jeg har oppnådd det jeg ville med løping, altså å ta steget opp fra mosjonist til noe "mer". Det gjorde jeg i fjor og har pga. manglende motivasjon ikke trent skikkelig siden jul.

 

Jeg har drvet på med langdistanseløping i 6-7 år og kroppen min bærer preg av det. Jeg minner litt mer om en kenyaner enn noe annet (ladies, please! Ikke alle på en gang!) Jeg er veldig fornøyd med hva jeg ser i speilet, men kunne godt tenkt meg litt større armer, bredere rygg, mer definert ditt og datt. Derfor, mine dager som ordentlig løper er over, nå blir det styrke i tillegg!

 

Summerabz 2013, lizzom!

 

En god avgjørelse.

 

Patrick 2013:

Jemima%2BJelagat.jpg

 

Patrick 2016:

fit-body2.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Disregard aesthetics, acquire powerlifting totals, Kjetil.

 

Jeg har bestemt meg for å satse mer på styrkeløft. Føler meg latterlig mye bedre av å slippe å tenke macros hele tiden. Dessuten er mat digg. Planlegger å gjøre stevnedebut i slutten av 2013 med minst 450 i total i -93.

Lenke til kommentar

Etter å ha tenkt lenge over det, har jeg funnet ut at jeg har oppnådd det jeg ville med løping, altså å ta steget opp fra mosjonist til noe "mer". Det gjorde jeg i fjor og har pga. manglende motivasjon ikke trent skikkelig siden jul.

 

Jeg har drvet på med langdistanseløping i 6-7 år og kroppen min bærer preg av det. Jeg minner litt mer om en kenyaner enn noe annet (ladies, please! Ikke alle på en gang!) Jeg er veldig fornøyd med hva jeg ser i speilet, men kunne godt tenkt meg litt større armer, bredere rygg, mer definert ditt og datt. Derfor, mine dager som ordentlig løper er over, nå blir det styrke i tillegg!

 

Summerabz 2013, lizzom!

 

Kraft?

Lenke til kommentar

Jeg trener styrke (Starting Strength) tre ganger i uken, og har lyst til å slenge på en fjerde dag med litt lett løping og lette kondisjonsøvelser, gjerne basert på kroppsvektøvelser. Noen som har noen tips? Jeg vil at det i så liten grad som mulig skal påvirke styrketreninga, og at det bare skal være et supplement for å få meg i litt bedre form. Bør kunne gjøres både i og utenfor treningssenteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...