Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Heller ikke jeg før vi hadde det foredraget, sjokket var stort når vi analyserte kjøttet føre/etter og når vi stekte bacon så tapte bacon omtrendt en tredjedel av fettet sitt og da kan man plutselig ikke følge (kcal per 100) på pakken og må da trekke en tredjedel av dette. Var moro å se på aminosyre-strukturen samt fettsyre-strukturen i mikroskop og så hvordan dette endret seg.

 

Moar butter indeed - men folk flest pleier å bruke "fett-saften" som elter ut ved siden som tilbehør og det er jo ikke det minste rart, smaker jo fortreffelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med mine rundt 68-70 kilo er at jeg eier ikke muskler, har litt som dingler rundt lårene og rumpa og litt på magen. Jeg er ikke ute etter å gå ned i vekt, kun minske fettet enkelte steder.

 

Men takk for tips og triks :)

 

Du må få opp muskelmassen din du. 68kg på 190 er INGENTING. Du må spise mye mer og begynne å løfte.

Lenke til kommentar

Du må få opp muskelmassen din du. 68kg på 190 er INGENTING. Du må spise mye mer og begynne å løfte.

 

Spise mer? Føler jeg spiser mer en nok. Å begynne å løfte burde ikke være så vanskelig. Bruker manualer 3-4 ganger uken og sykler til og fra skole (3 km hvor halvparten er middels tunge opp og ned bakker).

 

Hvilke typer løfte-øvelser bør jeg ta? Begynne på treningssenter?

 

Jeg er mer redd jeg spiser mer enn jeg forbruker.

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Spise mer? Føler jeg spiser mer en nok. Å begynne å løfte burde ikke være så vanskelig. Bruker manualer 3-4 ganger uken og sykler til og fra skole (3 km hvor halvparten er middels tunge opp og ned bakker).

 

Hvilke typer løfte-øvelser bør jeg ta? Begynne på treningssenter?

 

Jeg er mer redd jeg spiser mer enn jeg forbruker.

 

Hvis du vil legge på deg muskler, du spise mer energi enn du bruker. Og nei, du spiser ikke nok. Fokuser på baseøvelser, da hovedsakelig markløft, knebøy og benkpress.

Lenke til kommentar

Hvis du vil legge på deg muskler, du spise mer energi enn du bruker. Og nei, du spiser ikke nok. Fokuser på baseøvelser, da hovedsakelig markløft, knebøy og benkpress.

 

Å spise mer energi en man bruker blir jo til fett? Eller er jeg på jordet? Angående øvelser vil jeg unngå øvelser som er tungt for kneet, det blir bedre og vil ikke riske å ødelegge det igjen.

Lenke til kommentar

Det er snakk om 200kcal mer en man bruker, og la noe blir fett da kroppen ikke er 100% effektiv.

Det er derfor man kjører en deff en gang i året.

 

Men uten det går man ikke opp i vekt.

 

Alternativet er slow-gains med lite overskudd, men da bruker du 5 år på noe du kunne brukt 1 på.

Lenke til kommentar

Å spise mer energi en man bruker blir jo til fett? Eller er jeg på jordet? Angående øvelser vil jeg unngå øvelser som er tungt for kneet, det blir bedre og vil ikke riske å ødelegge det igjen.

 

Hvis du har skadet kneet, finnes det andre øvelser du kan gjøre, men knebøy er best hvis du har muligheten. Rådfør deg med en fysioterapeut.

Lenke til kommentar

er ca 177 høy, 70 kg sist jeg veiet meg (vet ikke hvor korrekt det var) trener 3 ganger i uka

brukte tines frokostkalkulator til å regne ut omtrent hvor mye jeg får i meg i løpet av en dag

fikk ikke skrevet inn middagen da, for det gikk ikke an der. men jeg fikk skrevet for de andre måltidene

Energi 2356 kcal

Protein 100 g

Fett 100 g

Karbohydrater 240 g

 

er det kool beans?

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...