Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stemmer jo det da. Etter trening (Kardiovaskulær eller trening med vekter) så vil musklene være på sitt svakeste. Da vil hard tøying resultere i ytterlig mikrotrauma i muskulaturen.

6811694[/snapback]

Tøying etter trening må aldri være hard. Lett tøying derimot, kan etter hva jeg har erfart, forbygge treningsverk.
Lenke til kommentar
Stemmer jo det da. Etter trening (Kardiovaskulær eller trening med vekter) så vil musklene være på sitt svakeste. Da vil hard tøying resultere i ytterlig mikrotrauma i muskulaturen.

6811694[/snapback]

Er det ikke mikrotrauma man vil ha da? :hmm:

 

Har hørt at man blir veldig stiv i kroppen etter endel styrketrening, om man ikke tøyer. Hvis man vil opprettholde/øke smidighet er vel tøying en god ting?

Lenke til kommentar
Stemmer jo det da. Etter trening (Kardiovaskulær eller trening med vekter) så vil musklene være på sitt svakeste. Da vil hard tøying resultere i ytterlig mikrotrauma i muskulaturen.

6811694[/snapback]

Tøying etter trening må aldri være hard. Lett tøying derimot, kan etter hva jeg har erfart, forbygge treningsverk.

6812712[/snapback]

Flere mener at hard tøying(Stretching) vil være meget positivt, det som da er målet er å få strekt fascia. Doggcrap er en treningsmetode som dette er grunnleggende.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg trener styrke alle dager bortsett fra søndag.. Altså 6 dager i uka, overkropp mandag, underkropp tirsdag osv.. Burde jeg kutte ned litt? Trener ikke veldig hardt, men hadde vondt i skulderen da jeg trente idag. Kan det kanskje være overtrening, eller er det mest sannsynlig at det er en strekk?

Lenke til kommentar
Tøying etter trening må aldri være hard. Lett tøying derimot, kan etter hva jeg har erfart, forbygge treningsverk.

6812712[/snapback]

Har jeg aldri opplevd selv. Har heller aldri kommet over en dokumentert artikkel over at det faktisk hjelper mot/forebygger treningsverk. Det er mye omdiskutert.

 

Er det ikke mikrotrauma man vil ha da? :hmm:

 

Har hørt at man blir veldig stiv i kroppen etter endel styrketrening, om man ikke tøyer. Hvis man vil opprettholde/øke smidighet er vel tøying en god ting?

6813471[/snapback]

Man får trene etter de treningsprinsippene man selv vil. Jeg skal vel ikke uttale meg for mye om "grunnleggende" treningsmetoder. Mikrotrauma vil man jo oppnå, men jeg mener at muskelen er allerede så hardt belastet etter en hard økt, at muskelen bør få slappe av etter trening. Tøying tar jeg på eventuelle hviledager.

 

Skal man øke leddutslagene bør man vel faktisk ha egne treningsøkter med tøying i stedet for å ta 5 minutter etter en styrketrening. Noe som jeg har lest ikke har noen effekt. Dette er sånn man kan diskutere til man blir slik. :wallbash:

Lenke til kommentar
Skal man øke leddutslagene bør man vel faktisk ha egne treningsøkter med tøying i stedet for å ta 5 minutter etter en styrketrening. Noe som jeg har lest ikke har noen effekt. Dette er sånn man kan diskutere til man blir slik.  :wallbash:

6815664[/snapback]

Beveglighets trening er tingen hvis man skal øke leddutslagene.

Lenke til kommentar
Er det "farlig" å trene på spinnsykkel samtidig som du ser på tv, jeg har nemlig hørt at du må være fullt konsentrert når du trener..

 

I så fall: er det bedre og høre på musikk da?

6816857[/snapback]

 

Når det gjelder spinning sykkel kan du nok se på tv smatidig så lenge du tråkker rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...