Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er skikkelig svai i ryggen, hvaslags øvelser hjelper mot det?

markløft?

Wingeer har gått gjennom det et par ganger her og i min tråd. Søk det frem hvis du vil lese mer nøyaktig.

Ifølge han gjør baseøvelser vondt verre fordi man styrker de musklene som gjør svaien verre. Kjør planken, glute bridge, mageøvelser. Tøy og rull(skumrulle) i korsryggområdet og strekk hip flexors.

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at et 100% grovbrød med nøkkelhull har nesten like mye kalorier som et loffbrød? Er ikke brød sunt?

Sunnhet har ingen ting med hvor mye kcal maten inneholder. Brød er jo forresten heller ikke det "sunneste" man kan spise - men mye sunnere en loff. Kommer litt an på hva man har på pålegget også.

PS: Sunt er ganske relativt - og ikke få i seg nok mat/ kcal kan også være usunt - så om all maten man hadde i seg inneholdt lite kcal og var mettende ville det vært mer usunt. Finnes folk som sliter og få i seg nok mat også.

"Nøkkelhullmerkede varer inneholder mindre fett, salt, sukker og mer fiber sammenlignet med matvarer innenfor samme gruppe." Det betyr ikke at det er det sunneste alternativet uansett, f.eks h-melk er sunnere en lett melk, men er fortsatt ikke merket opp.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wingeer har gått gjennom det et par ganger her og i min tråd. Søk det frem hvis du vil lese mer nøyaktig.

Ifølge han gjør baseøvelser vondt verre fordi man styrker de musklene som gjør svaien verre. Kjør planken, glute bridge, mageøvelser. Tøy og rull(skumrulle) i korsryggområdet og strekk hip flexors.

takk

Lenke til kommentar

Kan gjøre vondt verre dersom man ikke har veldig fokus på det eller dyktige folk rundt seg. Ellers er det vel det essensen, ja.

Lenke til kommentar

Hvorfor er h-melk sunnere enn lett melk ?

Jo mindre mat er prosessert jo bedre er det, derfor er melk rett fra kua best. Den nest beste varianten er h-melk så: Ergo ikke bytt ut h-melk med noen lettmelk varianter. Og jo etter og drukket H-melk over en stund smaker skummet og lett melk - VANN. :tease:

Lenke til kommentar

Melkefettet er unikt i sin sammensetning da det inneholder så og si alle de forskjellige fettsyrene hvorav de mettede fettsyrene lauirinsyre, myristinsyre og palmetinsyre. Alle disse tre mettede fettsyrene har den "unike" egenskapen at det øker totalkolesterolet. At totalkolesterolet øker er å forvente da dette er slik transport-mekanismene i kroppen fungerer, og da fastleger samt *kremte* elendige ernæringsfysiologer ser seg blinde på enkeltverdiene total-kolesterol og LDL. Videre ignorerer man TG-verdiene og HDL.

En helt splitter ny meta-analyse og da mener jeg splitter ny (feb2013) gikk igjennom grunnlaget for mettet fettet og risikomarkører, og den som alle andre nyere samle-analyser konkluderer med :

http://www.ncbi.nlm....pubmed/22810464

Man har mest sannsynlig i biokjemiens barneår hvor man antok at mettet fett --> hyperkolesteromi --> harde endepunkter. Det går an å være nøytral slik jeg er, jeg går ikke imot de generelle anbefalingene - men du verden jeg stiller spørsmåltegn til dem, store spørsmåltegn.

Personlige preferanser for meg er H-melk i kaffen og fettfri melk etter trening og enn så lenge syrnete produkter.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...