Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

1 dl olje kan også potensielt føre til ubehag og en "glinsete" avføring over tid da resyntesen av gallesalter har en viss kapasitet, og om man gjør dette jevnlig kan man risikere å tape noe energi gjennom avføring, potensielt sammen med andre fettløselige vitaminer og mineraler.

 

Da fettsyrer er fryktelig hydrofobe er vi avhengig av gallesalter for å danne miceller, dette er en prosess som gjør fettdråpene mindre og mindre til de til slutt via passiv diffusjon blir fraktet til leveren for videre metabolisering. Dette er en "kompleks" og tidskrevende grunnet fettsyrenes hydrofobe status. For øvrig er dette en av grunnene til at store mengder fett forsinker magesekk-tømming og er da en av hypotesene at et kosthold basert på mye fett vil gjøre deg mett lengre.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De generelle rådene; hvor man tilpasser alle variabler som f.eks størrelse av fettlager, daglige aktivitetsvaner og selvsagt personlige preferanser (ubehag) et sted mellom 200-1000 kalorier per dag.

 

Her står du fritt fram AnewZ til å finne sted som fungerer for deg.

 

Edit: Personen nedover som korrekt påpeker leste jeg ikke helheten skikkelig, men er ikke verre å bruke enkel matte hvor man tar utgangspunkt i den totale kalori-forbruket hver dag så dele det på sitt respektive vekt for å få dette i "kcal per kg". :)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

På deff, hvor mange kcal per kilo bør man ligge på om man vil gå i underkant av 1kilo uken?

De generelle rådene; hvor man tilpasser alle variabler som f.eks størrelse av fettlager, daglige aktivitetsvaner og selvsagt personlige preferanser (ubehag) et sted mellom 200-1000 kalorier per dag.

 

Her står du fritt fram AnewZ til å finne sted som fungerer for deg.

 

Kult, da legger jeg meg på minstekravet på 16 000kcal om dagen (200x80) og ser kiloene rase av da. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja han gjør noen greier hvor han puster ut all lufta i magen, også gjør etter eller annet med sin anus.

Man tømmer magen får luft og fyller lungene for godt oppspenn?

Nei. Det er den delen jeg mener man skal være litt skeptisk til. Jeg ville aldri "sugd" magen inn under baseløft. Men hvis man stikker tomlene inn på begge sidene av magen og hoster, så vil man kjenne at det strammer seg. Denne strammingen er det man ønsker å få til. Så kan man på en måte tenke at man puster inn gjennom navlen. Da vil man få et godt oppspenn.

Lenke til kommentar

Siden man ikke vet energibehov så justerer man til man treffer.

 

Deff er somregel 21-28kcal pr kg fettfrie kroppsvekt.

Vet man at man sitter mye stille, kun går på skolen og trening så kan man kanskje hoppe rett på 21kcal.

Uansett så kjører man det en uke så ser man på vekt/fettklype og justerer kcal opp eller ned med 200kcal.

så gir man det en uke til og justerer igjen.

 

21kcal gir 1 kg ned i uka i fett på meg med min livsstil.

Av det jeg ser rundt meg så ser 80% ut til å passe fint der.

Lenke til kommentar

tekst

Ok. Tror jeg går for fløte i steden da. Men burde jeg ikke da være bekymret med tanke på at jeg allerede drikker minst en liter H-melk daglig? Mettet fett er vel veldig lite gustig på sirkulasjonssystemet, særlig over tid.

 

Forsøkte forresten nettopp å drikke to dl fløte på styrten, kastet opp 5 minutter senere på tapeten. Må gjøre noe med konsumeringsstrategien framover...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Tror jeg går for fløte i steden da. Men burde jeg ikke da være bekymret med tanke på at jeg allerede drikker minst en liter H-melk daglig? Mettet fett er vel veldig lite gustig på sirkulasjonssystemet, særlig over tid.

 

Forsøkte forresten nettopp å drikke to dl fløte på styrten, kastet opp 5 minutter senere på tapeten. Må gjøre noe med konsumeringsstrategien framover...

Hvor var disse bekymringene da du vurderte å styrte olivenolje hver dag, som er rent fett, hvorav 20% elns mettet? :roll:

 

Hvorfor kan du ikke bare spise mat?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvor var disse bekymringene da du vurderte å styrte olivenolje hver dag, som er rent fett, hvorav 20% elns mettet? :roll:

 

Hvorfor kan du ikke bare spise mat?

Nå utgjør vel mettet fett ca 5% per hundre gram i olivenolje, mens mettet fett i fløte er tosifret.

Jeg spiser mat, problemet er at jeg føler det er en heltidsjobb å måtte hele tiden måtte spise og få i meg nok kalorier når jeg i utgangspunktet ikke er sulten og vil benytte tiden på andre ting. Hvis det hadde eksistert en pille med 4000 kcal hadde jeg heller tatt den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...