Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har jeg sett få av =/

Er en på mitt TS som ikke kan trene brys pga en skade, men ryggen skal han trene :!: .

Hadde knebøy i dag, gikk helt supert helt til jeg kom til aktuell treningsvekt. Gikk da ned og det reiv under lårene, så jeg kommer til og få en heftig gangsper i morgen. Og håper jeg ikke ødela noe. Verker når jeg går jo :(

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Hvordan forebygger jeg gangsperre/treningsverk?

6809236[/snapback]

Tren deg ned etter trening, varm godt opp før trening, og tøy ut de aktuelle områdene? Evt kanskje MyoRepair eller noe funker? Det har jeg liten erfaring med, så jeg vil ikke si noe sikkert.

6809274[/snapback]

Gangsperr over lengre tid, kan være et tegn på at en person får i seg for lite mat, eller at personen er overtrent. Selv med et godt kosthold, tar det flere dager å restituere en muskel.

Uttøying forebygger ikke gangsperr (at det gjør det, er en seiglivet myte), tvert i mot kan det faktisk bidra mer til gangsperr, siden det angstenger musklene.

Lenke til kommentar

Stemmer jo det da. Etter trening (Kardiovaskulær eller trening med vekter) så vil musklene være på sitt svakeste. Da vil hard tøying resultere i ytterlig mikrotrauma i muskulaturen. Eneste tøying hjelper mot er å øke leddutslagene dine, men det krever tålmodighet og ikke bare en 2 minutters utstrekking av hele kroppen.

Tviler sterkt på du finner en artikkel som sier det motsatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...