Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Nei, jeg har det bare på venstre side, på høyre side kan jeg ha det, men jeg kjenner i hvert fall ingenting når jeg tar knebøy.

Takk for hjelpen.Nå vet jeg kanskje hva som feiler meg, og jeg er litt glad for at det ikke er skjelettet. Jeg tror det hadde vært verre. Jeg får prøve å varme opp skikkelig med de tipsene joakimz ga, samt gå ned i vekt for å gjøre det så riktig som mulig. Hvis det ikke hjelper får jeg oppsøke fysioterapeut.

Jeg får prøve å filme, men akkurat nå er det vanskelig med tanke på at jeg trene alene pluss at jeg ikke har noe annet enn en mobiltelefon med kamera.

Hvis jeg går ned i vekt, varmer opp, og gjør alt riktig, vil problemet gå vekk av seg selv?

Det er bare å spørre noen som trener der samtidig som deg om du kan filme. Det er ganske vanlig og de aller fleste er helt okey med det. Mobilkamera er det jeg filmer med selv, så null stress.

Jeg kan ikke love at det vil gå bort av seg selv, det er ganske vanskelig for meg å si. Men som du sier, hvis du dropper vekta litt, varmer opp bedre (følg rådene fra oppvarmingskongen Joakimz her) og får en god teknikk er du nok på riktig vei. Blir det ikke bedre så drar du til fysio som du sier selv. Da fikser det seg nok helt sikkert. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lenge hatt smerter helt nede i korsryggen når jeg strekker den nå. Det er akkurat ved overgangen til glutes, og kjennes ut som det er inni ryggen. Ingen bedring etter en ukes deload/pause. Wtf skal jeg gjøre? Strekker det ut regelmessig.

Lenke til kommentar

Har lenge hatt smerter helt nede i korsryggen når jeg strekker den nå. Det er akkurat ved overgangen til glutes, og kjennes ut som det er inni ryggen. Ingen bedring etter en ukes deload/pause. Wtf skal jeg gjøre? Strekker det ut regelmessig.

Lacrosse-ball + longissimus:

Iliocostalis_lum-Longissimus_thora.jpg

+ Tøye+rulle TFL (tensor fascia latae), styrke mage; Både sixpacken og sidemusklene, da sidemusklene jobber med å holde bekkenet nøytralt. Legg til glute bridge og aktiveringsøvelser (pull-throughs + RKC-planke 5-10 sek). Lær deg riktig oppspenn. Tren med vekter som gjør at du ikke får vondt, i.e. legg fra deg egoet hjemme.

Hvis det fortsetter, dra til en manuellterapeut (kanskje nødvending med billeddiagnostikk), men det er nok sikkert bare muskulært. Hvor ofte tøyer/ruller du? Hvordan tøyer du ryggmusklene? Hvor lenge har du hatt det her?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo relevant for den diskusjonen som gikk her i DST, soya bruker mye mindre areal og produksjonen lager mye mindre CO2 enn kuprodukter.

Syns forøvrig det er interessant at prisene på norskprodusert kumelk har gått forbi soyamelk produsert i Belgia (?) med den logistikken og tollen det medfører, mtp. den diskusjonen vi hadde om effektivitet...

Lenke til kommentar

Det er jo relevant for den diskusjonen som gikk her i DST, soya bruker mye mindre areal og produksjonen lager mye mindre CO2 enn kuprodukter.

Syns forøvrig det er interessant at prisene på norskprodusert kumelk har gått forbi soyamelk produsert i Belgia (?) med den logistikken og tollen det medfører, mtp. den diskusjonen vi hadde om effektivitet...

Det er sant.

Og det er veldig rart. Eller er det det? Hvor attraktivt er det å bli melkebonde?

Lenke til kommentar

Lacrosse-ball + longissimus:

+ Tøye+rulle TFL (tensor fascia latae), styrke mage; Både sixpacken og sidemusklene, da sidemusklene jobber med å holde bekkenet nøytralt. Legg til glute bridge og aktiveringsøvelser (pull-throughs + RKC-planke 5-10 sek). Lær deg riktig oppspenn. Tren med vekter som gjør at du ikke får vondt, i.e. legg fra deg egoet hjemme.

Hvis det fortsetter, dra til en manuellterapeut (kanskje nødvending med billeddiagnostikk), men det er nok sikkert bare muskulært. Hvor ofte tøyer/ruller du? Hvordan tøyer du ryggmusklene? Hvor lenge har du hatt det her?

Jeg får ikke vondt når jeg løfter, det er kun når jeg strekker muskelen. Jeg tøyer daglig, men ruller heller sjelden. Jeg tøyer ryggen ved å rekke mot føttene mens jeg sitter på gulvet/på en stol, eller ved å ligge på rygg og dra lårene mot magen.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Har lyst på nytt program. Tenker at jeg må ha knebøy minst 2 ganger i uken, en dag 8-12 rep og en annen 4-6 rep. synes

programmet virker fint for meg, bare med litt fiksing på noen ting. Men synes 3dager på og 2 dager av virker litt mye, blir ca 5 dager i uken. Noen som har bra opplegg som er 4 dager i uken som baserer seg på styrke og litt bodybuilding prinsipper?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...