wingeer Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Nei, jeg har det bare på venstre side, på høyre side kan jeg ha det, men jeg kjenner i hvert fall ingenting når jeg tar knebøy. Takk for hjelpen.Nå vet jeg kanskje hva som feiler meg, og jeg er litt glad for at det ikke er skjelettet. Jeg tror det hadde vært verre. Jeg får prøve å varme opp skikkelig med de tipsene joakimz ga, samt gå ned i vekt for å gjøre det så riktig som mulig. Hvis det ikke hjelper får jeg oppsøke fysioterapeut. Jeg får prøve å filme, men akkurat nå er det vanskelig med tanke på at jeg trene alene pluss at jeg ikke har noe annet enn en mobiltelefon med kamera. Hvis jeg går ned i vekt, varmer opp, og gjør alt riktig, vil problemet gå vekk av seg selv? Det er bare å spørre noen som trener der samtidig som deg om du kan filme. Det er ganske vanlig og de aller fleste er helt okey med det. Mobilkamera er det jeg filmer med selv, så null stress. Jeg kan ikke love at det vil gå bort av seg selv, det er ganske vanskelig for meg å si. Men som du sier, hvis du dropper vekta litt, varmer opp bedre (følg rådene fra oppvarmingskongen Joakimz her) og får en god teknikk er du nok på riktig vei. Blir det ikke bedre så drar du til fysio som du sier selv. Da fikser det seg nok helt sikkert. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Har lenge hatt smerter helt nede i korsryggen når jeg strekker den nå. Det er akkurat ved overgangen til glutes, og kjennes ut som det er inni ryggen. Ingen bedring etter en ukes deload/pause. Wtf skal jeg gjøre? Strekker det ut regelmessig. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Har lenge hatt smerter helt nede i korsryggen når jeg strekker den nå. Det er akkurat ved overgangen til glutes, og kjennes ut som det er inni ryggen. Ingen bedring etter en ukes deload/pause. Wtf skal jeg gjøre? Strekker det ut regelmessig. Lacrosse-ball + longissimus: + Tøye+rulle TFL (tensor fascia latae), styrke mage; Både sixpacken og sidemusklene, da sidemusklene jobber med å holde bekkenet nøytralt. Legg til glute bridge og aktiveringsøvelser (pull-throughs + RKC-planke 5-10 sek). Lær deg riktig oppspenn. Tren med vekter som gjør at du ikke får vondt, i.e. legg fra deg egoet hjemme. Hvis det fortsetter, dra til en manuellterapeut (kanskje nødvending med billeddiagnostikk), men det er nok sikkert bare muskulært. Hvor ofte tøyer/ruller du? Hvordan tøyer du ryggmusklene? Hvor lenge har du hatt det her? 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Hvordan er holdningen din? Har du innadroterte skuldre? Endring: Tenkte meg ikke om. Beklager dubbelpost. Endret 8. april 2013 av wingeer Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 This just in: Alpro soya sjokomelk 1L er nå billigere enn Tine sjokomelk i de fleste butikker, og er veldig god.. Tror vi på soyafrykten? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 This just in: Alpro soya sjokomelk 1L er nå billigere enn Tine sjokomelk i de fleste butikker, og er veldig god.. Tror vi på soyafrykten? Jeg vet at jeg tror på melkefett. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Det er jo relevant for den diskusjonen som gikk her i DST, soya bruker mye mindre areal og produksjonen lager mye mindre CO2 enn kuprodukter. Syns forøvrig det er interessant at prisene på norskprodusert kumelk har gått forbi soyamelk produsert i Belgia (?) med den logistikken og tollen det medfører, mtp. den diskusjonen vi hadde om effektivitet... Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 This just in: Alpro soya sjokomelk 1L er nå billigere enn Tine sjokomelk i de fleste butikker, og er veldig god.. Tror vi på soyafrykten? Alt med måte. Jeg har drukket denne selv og spist soyaburgere, men har fortsatt ikke utviklet kvinnebryster. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Men Ronny fra Stovner har en fetter som spiste en soyaburger og fikk double D's... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Det er jo relevant for den diskusjonen som gikk her i DST, soya bruker mye mindre areal og produksjonen lager mye mindre CO2 enn kuprodukter. Syns forøvrig det er interessant at prisene på norskprodusert kumelk har gått forbi soyamelk produsert i Belgia (?) med den logistikken og tollen det medfører, mtp. den diskusjonen vi hadde om effektivitet... Det er sant. Og det er veldig rart. Eller er det det? Hvor attraktivt er det å bli melkebonde? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Lacrosse-ball + longissimus: + Tøye+rulle TFL (tensor fascia latae), styrke mage; Både sixpacken og sidemusklene, da sidemusklene jobber med å holde bekkenet nøytralt. Legg til glute bridge og aktiveringsøvelser (pull-throughs + RKC-planke 5-10 sek). Lær deg riktig oppspenn. Tren med vekter som gjør at du ikke får vondt, i.e. legg fra deg egoet hjemme. Hvis det fortsetter, dra til en manuellterapeut (kanskje nødvending med billeddiagnostikk), men det er nok sikkert bare muskulært. Hvor ofte tøyer/ruller du? Hvordan tøyer du ryggmusklene? Hvor lenge har du hatt det her? Jeg får ikke vondt når jeg løfter, det er kun når jeg strekker muskelen. Jeg tøyer daglig, men ruller heller sjelden. Jeg tøyer ryggen ved å rekke mot føttene mens jeg sitter på gulvet/på en stol, eller ved å ligge på rygg og dra lårene mot magen. Endret 8. april 2013 av Akse Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Jeg får ikke vondt når jeg løfter, det er kun når jeg strekker muskelen. Ah, daså. Rulletipset gjelder fortsatt. Merker at jeg har noen punkter rundt der som stråler ned i det området. Endret 8. april 2013 av wingeer Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 er det lite økonomisk å kjøpe selolje på kapsler? altså, hvor mange trenger man om dagen? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 er det lite økonomisk å kjøpe selolje på kapsler? altså, hvor mange trenger man om dagen? Er du allergisk mot å skrive med stor bokstav i begynnelsen av hver setning? 6 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Han er en ung Ole Robert Sunde. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Er du allergisk mot å skrive med stor bokstav i begynnelsen av hver setning? Ja, host host Han er en ung Ole Robert Sunde. hvordan da? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) ole robert sunde er en norsk forfatter med forkjærlighet for små bokstaver og manglende tegnsetting Edit: Men det blir siste avsporing fra min side. Endret 8. april 2013 av Jørgen Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 jeg har også en forkjærlighet for det. liker når folk glemmer å skrive spørsmålstegn på slutten av en setning, det ser komisk ut. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Har lyst på nytt program. Tenker at jeg må ha knebøy minst 2 ganger i uken, en dag 8-12 rep og en annen 4-6 rep. synes programmet virker fint for meg, bare med litt fiksing på noen ting. Men synes 3dager på og 2 dager av virker litt mye, blir ca 5 dager i uken. Noen som har bra opplegg som er 4 dager i uken som baserer seg på styrke og litt bodybuilding prinsipper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå