Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke fordi du ikke har drukket nok vann. Karbohydrater binder vann i kroppen som fører til en kortvarig vektøkning. Det er mye som gir utslag på vekta, men det skal mye til å gå opp 5kg med kroppsmasse på kort tid.

Når det gjelder stølhet så er det vanskelig å kontrollere. Jeg blir stort sett bare støl om jeg prøver nye øvelser, tar pauser, eller kjører tyngre enn jeg vanligvis gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier dere å være støle som f'''' etter bentreningen? Den dagen jeg trener ben, er det helt greit, neste dag begynner jeg å kjenne det men den 3. dagen er helt killout for så å roe seg ned. Har nå startet å trene ben de siste 6 ukene (5 ganger) ca. og stølheten stilner ikke. Når jeg trener overkroppen merker jeg nesten ingen stølhet.

Den første uken etter en periode uten trening (grunnet f.eks lengre sykdom) er jeg støl i musklene jeg har trent, ja. Etter noen treninger går det over.

Lenke til kommentar

Eller bare 3x5 med oppvarming.

Er faktisk halvveis på diett + rehabtrening, så det passer jo greit.

For øvrig er badstu helt konge etter trening.

Ja kjører SS selv på deff, oppvarming med 10 rep og så 3 tunge , 5x5 blir for mye og unødvending på kcal-underskudd.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om å trene 5x5 hvor man øker med 2,5kg per set?

Feks:

60kg x5

62,5 x5

65 x5

67,5 x 5

70 x5

Også starter man på 62,5kg neste økt!

I forhold til styrke og framgang vil det nok gjøre liten til ingen forskjell, men det virker upraktisk å bytte/legge til vektskiver mellom hvert eneste sett. Men hvis det gjør treningen morsommere, mer spennende eller liknende, så er det bare å kjøre den variasjonen.

Pleier dere å være støle som f'''' etter bentreningen? Den dagen jeg trener ben, er det helt greit, neste dag begynner jeg å kjenne det men den 3. dagen er helt killout for så å roe seg ned. Har nå startet å trene ben de siste 6 ukene (5 ganger) ca. og stølheten stilner ikke. Når jeg trener overkroppen merker jeg nesten ingen stølhet.

6456702_1.jpg

Lenke til kommentar

Det er jo for de som ikke tåler 5 toppsett, for eks en som har trent helkropp 6 uker og hopper på 5x5.

Det er ofte ikke så mange steg i pyramiden når man førs kommer på treningen.

40-42-44-46-48 blir kanskje 40-40 -50-50-50 eller 40-45-45-45-50

Lenke til kommentar

Har den siste tiden kjent smerter i venstre øvrige lår eller hofte når jeg trener knebøy. Smertene oppstår når jeg egentlig er 99% ferdig med en rep. Altså når jeg går ned med "ass to the grass" og opp igjen så kjenner jeg smertene i venstre hofte. Problemet er nok fordi jeg lener meg automatisk til høyre og på høyre fot når jeg tar knebøy, og at jeg prøver å rette opp feilen ved å vrikke hoften mot venstre slik at jeg går opp rett. Jeg har prøvd halv-knebøy(?)(knebøy når bena er 90 grader) og da gjør det ikke så vondt i hoftene. Har dere tips til hvordan jeg kan unngå disse smertene?

Lenke til kommentar

Har den siste tiden kjent smerter i venstre øvrige lår eller hofte når jeg trener knebøy. Smertene oppstår når jeg egentlig er 99% ferdig med en rep. Altså når jeg går ned med "ass to the grass" og opp igjen så kjenner jeg smertene i venstre hofte. Problemet er nok fordi jeg lener meg automatisk til høyre og på høyre fot når jeg tar knebøy, og at jeg prøver å rette opp feilen ved å vrikke hoften mot venstre slik at jeg går opp rett. Jeg har prøvd halv-knebøy(?)(knebøy når bena er 90 grader) og da gjør det ikke så vondt i hoftene. Har dere tips til hvordan jeg kan unngå disse smertene?

Det kommer på vei opp? Og bare hvis du går dypt? Har du gått ned i vekt for å rette opp ubalansen? Er ikke noe poeng i å trene tungt og skjevt. Hvor i hofta kjenner du det? Høyt oppe? Rundt hoftekammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...