Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jada, jeg får god tid til både skole venner og sykling:)

Jeg er hjemmer før halv 3 og sykler til klokka er halv 5 og spiser middag. tar en økt på 1,5 time etter det før jeg går ut med venner. Eller så tar jeg en økt fra klokka 18.00 til 22.00 og er sosial mellom 14.30 og 16.30(dager uten fotballtrening)

 

Dagene med fotballtrening så tar jeg en økt på 2 timer når jeg kommer hjem, fotballtreninga begynner 19.30 så jeg har mellom 17.00 og 19.00 til rådighet når det gjelder sosialliv.

 

Lekser gjøres Som regel på kvelden, avhengig av hvor mye det er, kan hende at jeg kutter en del trening p.g.a. at det er en prøve neste dag e.l.

 

På lørdagene så er det fri-dag og på søndagen er det en økt på 4-6 timer.

 

Jeg setter skole fremfor trening, så hvis det er prøver, tentamen, muntlig o.l så blir det litt forandring her og der.

 

Edit: og innimellom så får jeg litt tid til å sitte på dataen :p

Endret av Tee_C
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, jeg har nå tatt til tankene at jeg skal begynne med trening hver dag. Altså ikke treningsstudio, men øvelser hjemme i stua. For jeg ser ut som en spiker og har tenkt til å trene opp mage-, brystmusklene samt biceps. Jeg lurer på hvilke øvelser burde jeg ta (i tilfelle pushups og situps ikke er alle som er bra, og hva jeg skal gjøre for å strekke ut etter jeg er ferdig), og håper jeg får hjelp av dere altvitere.

Lenke til kommentar
Hm, jeg har nå tatt til tankene at jeg skal begynne med trening hver dag. Altså ikke treningsstudio, men øvelser hjemme i stua. For jeg ser ut som en spiker og har tenkt til å trene opp mage-, brystmusklene samt biceps. Jeg lurer på hvilke øvelser burde jeg ta (i tilfelle pushups og situps ikke er alle som er bra, og hva jeg skal gjøre for å strekke ut etter jeg er ferdig), og håper jeg får hjelp av dere altvitere.

6796351[/snapback]

Om problemet ditt er at du ser ut som en spiker, så bør du ikke ha fokus på biceps. Bryst, rygg, mage, bein, nakke osv bør bære hovedfokus, så vil armene naturlig vokse ettersom de blir belastet i mange av øvelsene du tar for de nevnte gruppene.

Lenke til kommentar
Hm, jeg har nå tatt til tankene at jeg skal begynne med trening hver dag. Altså ikke treningsstudio, men øvelser hjemme i stua. For jeg ser ut som en spiker og har tenkt til å trene opp mage-, brystmusklene samt biceps. Jeg lurer på hvilke øvelser burde jeg ta (i tilfelle pushups og situps ikke er alle som er bra, og hva jeg skal gjøre for å strekke ut etter jeg er ferdig), og håper jeg får hjelp av dere altvitere.

6796351[/snapback]

Om problemet ditt er at du ser ut som en spiker, så bør du ikke ha fokus på biceps. Bryst, rygg, mage, bein, nakke osv bør bære hovedfokus, så vil armene naturlig vokse ettersom de blir belastet i mange av øvelsene du tar for de nevnte gruppene.

6796366[/snapback]

Greit. ;) Hvilke øvelser anbefaler du?

Lenke til kommentar
Er det noen som har et "program" for å få større armer??

6797281[/snapback]

Trene progresivt med øvelser du føler røsker og tar.

 

Kanskje ikke svaret du var ute etter men er dette som er det viktigste, folk er ulike (teknikk, kroppsbygning etc.) og dermed er det litt ulikt hva som er effektivt hos hvem.

Treningsforum.no har et greit 9 ukers treningsprogram for armer,alternativ vil jeg anbefale ExRx (som er en ypperlig treningsbank - nyttig om du ikke har peiling på øvelser).

 

Personlig er jeg stor fan av isolasjons-curl på biceps og super-sets, og moderøvelsen( dips), på triceps.

Lenke til kommentar
Er det noen som har et "program" for å få større armer??

6797281[/snapback]

Skal du ikke trene resten av kroppen? Jeg anbefaler deg på det sterkeste og ikke bare trene armer, da du kan pådra deg skader i skuldre. Særlig ved trening av biceps, hvis du ikke trener skuldre\ bakside rygg kan du på dra deg problem ved at bicepsenen spretter inn og ut i skulderen din. Da vill du opplave en knekking i skulderen ved f. eks rotasjon av armer.

Lenke til kommentar
Er det noen som har et "program" for å få større armer??

6797281[/snapback]

Skal du ikke trene resten av kroppen? Jeg anbefaler deg på det sterkeste og ikke bare trene armer, da du kan pådra deg skader i skuldre. Særlig ved trening av biceps, hvis du ikke trener skuldre\ bakside rygg kan du på dra deg problem ved at bicepsenen spretter inn og ut i skulderen din. Da vill du opplave en knekking i skulderen ved f. eks rotasjon av armer.

6799537[/snapback]

Jeg sykler 2-5 timer til dagen, det får vel holde..

+ at jeg tar situps

Lenke til kommentar

Det holder dessverre ikke, nei. Som jeg skrev, skal du trene armer må du trene skuldre i tillegg, skal du trene skuldre må du trene rygg. Og fokusere på 4 muskler av kroppen som består av over 400 er veldig dumt. En typisk skade som mange som trener på helsestudio pådrar seg er at de trener bare bryst og armer. Dette medfører at de får etter hvert store problemer med rygg og skuldre. Samt veldig dårlig kroppsholdning som kan medføre problemer senere i livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...