Ballus Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Jada, jeg får god tid til både skole venner og sykling:) Jeg er hjemmer før halv 3 og sykler til klokka er halv 5 og spiser middag. tar en økt på 1,5 time etter det før jeg går ut med venner. Eller så tar jeg en økt fra klokka 18.00 til 22.00 og er sosial mellom 14.30 og 16.30(dager uten fotballtrening) Dagene med fotballtrening så tar jeg en økt på 2 timer når jeg kommer hjem, fotballtreninga begynner 19.30 så jeg har mellom 17.00 og 19.00 til rådighet når det gjelder sosialliv. Lekser gjøres Som regel på kvelden, avhengig av hvor mye det er, kan hende at jeg kutter en del trening p.g.a. at det er en prøve neste dag e.l. På lørdagene så er det fri-dag og på søndagen er det en økt på 4-6 timer. Jeg setter skole fremfor trening, så hvis det er prøver, tentamen, muntlig o.l så blir det litt forandring her og der. Edit: og innimellom så får jeg litt tid til å sitte på dataen Endret 2. september 2006 av Tee_C Lenke til kommentar
andesam Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Stumblet og kom over denne videoen. jeg vil kunne sånn! link Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Helvete så bra andesam! Jeg ble også imponert av videoen Lars postet i en annen tråd: http://video.google.com/videoplay?docid=7459719695379251274 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Hm, jeg har nå tatt til tankene at jeg skal begynne med trening hver dag. Altså ikke treningsstudio, men øvelser hjemme i stua. For jeg ser ut som en spiker og har tenkt til å trene opp mage-, brystmusklene samt biceps. Jeg lurer på hvilke øvelser burde jeg ta (i tilfelle pushups og situps ikke er alle som er bra, og hva jeg skal gjøre for å strekke ut etter jeg er ferdig), og håper jeg får hjelp av dere altvitere. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Hm, jeg har nå tatt til tankene at jeg skal begynne med trening hver dag. Altså ikke treningsstudio, men øvelser hjemme i stua. For jeg ser ut som en spiker og har tenkt til å trene opp mage-, brystmusklene samt biceps. Jeg lurer på hvilke øvelser burde jeg ta (i tilfelle pushups og situps ikke er alle som er bra, og hva jeg skal gjøre for å strekke ut etter jeg er ferdig), og håper jeg får hjelp av dere altvitere. 6796351[/snapback] Om problemet ditt er at du ser ut som en spiker, så bør du ikke ha fokus på biceps. Bryst, rygg, mage, bein, nakke osv bør bære hovedfokus, så vil armene naturlig vokse ettersom de blir belastet i mange av øvelsene du tar for de nevnte gruppene. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Hm, jeg har nå tatt til tankene at jeg skal begynne med trening hver dag. Altså ikke treningsstudio, men øvelser hjemme i stua. For jeg ser ut som en spiker og har tenkt til å trene opp mage-, brystmusklene samt biceps. Jeg lurer på hvilke øvelser burde jeg ta (i tilfelle pushups og situps ikke er alle som er bra, og hva jeg skal gjøre for å strekke ut etter jeg er ferdig), og håper jeg får hjelp av dere altvitere. 6796351[/snapback] Om problemet ditt er at du ser ut som en spiker, så bør du ikke ha fokus på biceps. Bryst, rygg, mage, bein, nakke osv bør bære hovedfokus, så vil armene naturlig vokse ettersom de blir belastet i mange av øvelsene du tar for de nevnte gruppene. 6796366[/snapback] Greit. Hvilke øvelser anbefaler du? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Jeg er over hodet ingen ekspert, men jeg vet hvertfall såpass som at basisøvelsene bør være med: Benkpress, knebøy og markløft. Dette krever dog at du drar på et treningssenter, med mindre du har utstyr hjemme i stua =/ Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Hvis du vil at det skal se ut som du har større armer trener du heller triceps enn biceps Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Hva er den beste måten å trene triceps på?? Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 En fin måte å trene triceps på er å: Finn en kant, f.eks sengekanten. Så setter du henda på kanten, med strake bein fra senga. Så løfter du deg sakte opp og ned med arma. Ta 10 +\- opp og ned. Da skal du etter hvert kjenne det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Hva er den beste måten å trene triceps på?? 6796769[/snapback] Forklaring på øvelser for Triceps Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Er det smartest og ta, repitisjoner da eller, hvis man vil ha store armer?? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Smartest å ta repitisjoner? Hvis jeg forstår deg rett, så nei, det er best å bruke et lowrep program om du vil øke volumet til musklene. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Styrke - Få repetisjoner (1-4) Volum - middels antall repetisjoner (8-12) Utholdenhet - Høyt antall repetisjoner (14 ->) Ca, det er ingen fasit. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Er det noen som har et "program" for å få større armer?? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 3. september 2006 Rapporter Del Skrevet 3. september 2006 Er det noen som har et "program" for å få større armer?? 6797281[/snapback] Trene progresivt med øvelser du føler røsker og tar. Kanskje ikke svaret du var ute etter men er dette som er det viktigste, folk er ulike (teknikk, kroppsbygning etc.) og dermed er det litt ulikt hva som er effektivt hos hvem. Treningsforum.no har et greit 9 ukers treningsprogram for armer,alternativ vil jeg anbefale ExRx (som er en ypperlig treningsbank - nyttig om du ikke har peiling på øvelser). Personlig er jeg stor fan av isolasjons-curl på biceps og super-sets, og moderøvelsen( dips), på triceps. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 4. september 2006 Rapporter Del Skrevet 4. september 2006 Er det noen som har et "program" for å få større armer?? 6797281[/snapback] Skal du ikke trene resten av kroppen? Jeg anbefaler deg på det sterkeste og ikke bare trene armer, da du kan pådra deg skader i skuldre. Særlig ved trening av biceps, hvis du ikke trener skuldre\ bakside rygg kan du på dra deg problem ved at bicepsenen spretter inn og ut i skulderen din. Da vill du opplave en knekking i skulderen ved f. eks rotasjon av armer. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. september 2006 Rapporter Del Skrevet 4. september 2006 http://www.iform.no/pub/art.php?id=20 Program for å få store armer... Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 4. september 2006 Rapporter Del Skrevet 4. september 2006 Er det noen som har et "program" for å få større armer?? 6797281[/snapback] Skal du ikke trene resten av kroppen? Jeg anbefaler deg på det sterkeste og ikke bare trene armer, da du kan pådra deg skader i skuldre. Særlig ved trening av biceps, hvis du ikke trener skuldre\ bakside rygg kan du på dra deg problem ved at bicepsenen spretter inn og ut i skulderen din. Da vill du opplave en knekking i skulderen ved f. eks rotasjon av armer. 6799537[/snapback] Jeg sykler 2-5 timer til dagen, det får vel holde.. + at jeg tar situps Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 4. september 2006 Rapporter Del Skrevet 4. september 2006 Det holder dessverre ikke, nei. Som jeg skrev, skal du trene armer må du trene skuldre i tillegg, skal du trene skuldre må du trene rygg. Og fokusere på 4 muskler av kroppen som består av over 400 er veldig dumt. En typisk skade som mange som trener på helsestudio pådrar seg er at de trener bare bryst og armer. Dette medfører at de får etter hvert store problemer med rygg og skuldre. Samt veldig dårlig kroppsholdning som kan medføre problemer senere i livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå