Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strengt tatt er det vel ikkje nødvendigvis berre at dei er feite som er problemet, men at dei faktisk er store. Det vil på mange måtar vere same problem med ein høg og brei (muskuløs) type enn ein som er overvektig, at plassen vil vere liten uansett.

VzJbN.jpg

Lenke til kommentar

Flyselskapene ville drite i om du er overvektig eller muskuløs uansett, da det eneste de tenker på er å dekke kostnadene det tar for å flytte en tyngre person.

Allikevel er det de overvektige som tok offer-rollen med en gang. Måtte jo bare slenge med leppa jeg da

http://www.nettavisen.no/reise/article2808441.ece

Synes dette er en mer fair løsning.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Det er uansett ikke så kult å være en liten jente på 50kg når man blir plassert mellom to folk i 100kg+ -klassen. Ja, for det er det de gjør når tre tjukkaser ikke får plass på samme rad: Ber en av oss små bytte med den midterste tjukkasen og være fastklemt i timesvis. Not very nice at all.

Lenke til kommentar

Du mener at for eksempel en på 1,89 og 108 kg ikke kan ha fettprosent som en veltrent?

En sier at maksvekt ren er litt under høyden, men jeg kan vise godvilje og si 89kg, da uten fett. Dvs, 19kg fett igjen. Det utgjør en fettprosent på 20, altså ikke særlig veltrent i mine øyne. Her er det selvsagt rom for mange feilvariabler - men på generell basis mener jeg fortsatt bmi fungerer på de tydelig overvektige.

Lenke til kommentar

En sier at maksvekt ren er litt under høyden, men jeg kan vise godvilje og si 89kg, da uten fett. Dvs, 19kg fett igjen. Det utgjør en fettprosent på 20, altså ikke særlig veltrent i mine øyne. Her er det selvsagt rom for mange feilvariabler - men på generell basis mener jeg fortsatt bmi fungerer på de tydelig overvektige.

Regnestykket forutsetter jo at personen ikke doper seg. Det finnes mange som doper seg, så umulig er det jo ikke. Helt rent er det nok vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt åpenbart at noen som av hvilken som helst grunn opptar plassen til to flyseter skal betale for begge. Jeg ser igrunn også hvorfor man argumenterer for en billettpris som er relativ til kroppsvekt, men tror/synes det er en bedre løsning å bare bruke gjennomsnittsvekten som bestemmende faktor.

Jeg synes dog den "feite folk kan bare skylde på seg selv"-tankegangen du viser, Thomas, er ganske teit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bullshit

Bjørgulf Hansen er en av landets mest veltrente menn og veier 91 kilo. Ifølge BMI-indeksen er han overvektig.

177 cm høye Bjørgulf Hansen er en av verdens mest veltrente i sin idrett, kroppsbygging. Han ble nummer fire i årets Mr. Universe-konkurranse, fikk samme plassering i VM og en femteplass i EM.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=545438

BMI for en på 177cm/91 kg.

Fyren kan legge på seg 7-8 kg og fortsatt ha en fettprosent tilsvarende en veltrent og BMI da godt over 30.

EDIT: Glemte link til VG-artikkel.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Ut i fra det jeg har lest på nettet nå, øker drivstofforbruket med ca 8% på et 747 når det har passasjerer i forhold til når det er tomt. Det bruker 19 liter drivstoff per 1,6km, og med en drivstoffpris på nesten 18kr per liter blir det garantert noen kroner av det hvis alle passasjerene veier 5-30kg ekstra.

1,6km = 19L drivstoff

1% weight reduction corresponds to around a 0.75% reduction in fuel consumption

396.000kg = vekt på 747

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes dog den "feite folk kan bare skylde på seg selv"-tankegangen du viser, Thomas, er ganske teit.

Hvem skal de skylde på da?

Foreldrene er kanskje en faktor, da det er de som lærer barn hvordan de skal spise, og det er foreldrene som skal lære barn å være i aktivitet. Spiseproblemer er en ting som kan ha opphav i ganske mye annet. Men, man må jo jobbe med seg selv fordet.

Det er til syvende og sist en selv som har ansvaret for å holde seg som man vil være. Det er INGEN andre i verden som kan hjelpe deg med å fortære den maten man velger å putte inn i munnen. INGEN kan gjøre treninga for deg.

Det er jo det samme andre veien. Vet om mange som klager på at de er alt for tynne og sier de spiser som en hest. Problemet er at om man skal opp i vekt, så må man spise mer. Så om man TRUR man spiser mye og ikke går opp, så spiser man ikke nok. Samme med ned i vekt. Man TRUR man trener mye og spiser sunt, men når vekta holder seg er det ikke nok.

Poenget mitt er at det er ikke noe vits i å klage for at det er sånn. Man må gjøre noe med det.

EDIT: Jeg har aldri sagt det er enkelt selv om jeg legger det fram som jeg gjør.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...