Need44speed Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Google "tuna mercury". Det er ikke bare veganpropaganda, det er noe man faktisk bør tenke på, særlig om man skal spise så mye som folk snakker om. er det stor nok mengde til at jeg kan ta skade av det, eller er det bare unger tar skade av det? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Kvikksølv er et av de farligste stoffene som finnes. Enkeltsaker er ikke dødsrelevant, men har sett flere forumtråde a la "spiste en boks tunfisk om dagen, og nå har jeg kvikksølvforgiftning". Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Så det var mye snakk om hvordan type tunfisk også. Kvikksølv er et av de farligste stoffene som finnes. Enkeltsaker er ikke dødsrelevant, men har sett flere forumtråde a la "spiste en boks tunfisk om dagen, og nå har jeg kvikksølvforgiftning". Søkte litt rundt på interweben, fant lignende saker som gjalt 3-5 bokser dagen i flere år og lignende. Er jo forskjell fra noen ganger i uka og flere ganger dagen, er jo folk som har blitt syk av 600g+ laks daglig over lang tid også, det betyr jo ikke automatisk at man aldri kan kose seg med en laksefilet. Endret 3. april 2013 av Primer4 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 vet kvikksølv er farlig mente litt sånn med mengden og sånt, Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) For min del så har dette gjort underverker på vekta, spiser somregel 2 skikkelige måltid iløpet av dagen med ren mat (fisk, poteter, havregryn, ris/kylling etc.) dette utgør ca. 1500-2000kcal Så teknikken min for å holde meg i overskudd er å drikke 2liter helmelk samt. ett par mellommåltider med ostesmørbrød/omelett/frossenpizza etc. Jeg gidder ikke telle kalorier men vet at jeg ligger mellom 3500-4000 daglig og Resultatet er at jeg går opp noen hundre gram i uka. Burde ihvertfall få i meg mer kalorier og fett, som du nevner. Har aldri opplevd å miste menstruasjonen, ihvertfall. Blir alltid sulten igjen etter en time. Har alltid spist to skikkelige måltid iløpet av dagen, noen ganger tre. Om det er noe restemat, blir det som regel kveldsmat. I tillegg til mange mellommåltider. Fisk, poteter, havregryn, ris/kylling etc. har hatt et slikt kosthold sålenge jeg kan huske. Noe annet enn frossenpizza, jeg kan spise? Taco, regnes vel med? Er ikke spesielt glad i frossenpizza. Melk er ikke noe problem å drikke, går ned mye av det. Blir mye mer ostesmørbrød framover. Og istedenfor å koke poteten, så blir det steking. Endret 3. april 2013 av Cakenommy 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Det som er greit med tunfisk, er at man ikke klarer å spise så mye som er farlig uten å bli lei, så kroppen regulerer det selv. 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hva eter dere som har det hektisk til frokost og til lunsj? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 enten to brødskiver med hardkokt egg og kaviar, eller egg beiken og bønner helmelk medoboy pulver og vann kanskje en banan i tillegg Lenke til kommentar
Coa Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Havregryn med vann, eplejuice eller melk og en shake. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 40g protein og en neve nøtter. Da drikker jeg den på 10 sekunder og i en jafs, ikke sånn sutting. Dårlig tid finnes vel ikke? Sto vel bare opp forsent? 1 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hva eter dere som har det hektisk til frokost og til lunsj? Kesam m/ kanel eller fun light + banan. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Hva eter dere som har det hektisk til frokost og til lunsj? Står opp tidligere enn jeg må, men hvis jeg har dårlig tid tar jeg (i likhet med War) en liten proteinshake og et par never nøtter og 100g havregryn med melk. Det går ned på et par minutter. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Havregryn med vann :sick: - Bare skummet melk er kvalmt.. men VANN og havregryn? Frokost: Havregryn, h-melk, to egg, og tran. Endret 3. april 2013 av joakimz 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Bør man spise frokost hvis man vil legge på seg? Vil ikke frokost starte forbrenningen? Når på dagen veier dere dere, og hvor ofte gjør dere det for å måle progresjon? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) :sick: - Bare skummet melk er kvalmt.. men VANN og havregryn? Sånn er livet når man er fattig. Gjelder bare å spise uten å smake på maten, man vender seg fort til det. Endret 3. april 2013 av Coa Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Bør man spise frokost hvis man vil legge på seg? Vil ikke frokost starte forbrenningen? Når på dagen veier dere dere, og hvor ofte gjør dere det for å måle progresjon? Hvis du vil legge på deg bør du spise (mye). Punktum. Dersom jeg veier meg, så gjøres det klokka 0630 etter et toalettbesøk. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Bør man spise frokost hvis man vil legge på seg? Vil ikke frokost starte forbrenningen? Når på dagen veier dere dere, og hvor ofte gjør dere det for å måle progresjon? No no no no... Stopper forbrenningen dør vi. Den fortsetter hele natten, og utover dagen u-avhenge av om man spiser frokost eller ikke. Det er bare en MYTE. Men for opp i vekt handler det om og øke kcal.. så da burde du jo spise frokost ( men ikke nødvendig. ) Veier meg på morgenen, etter og ha miget. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 etter og ha miget. ? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 ? Etter og ha besøkt do da. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Okei, dette høres kanskje dumt ut, men... La oss si at det finnes en magisk kur eller matrett som inneholder 10000 kcal pr 100 gram, og jeg spiser 100 gram av den tingen, vil jeg gå opp i vekt hvis jeg bare spiser den tingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå