Flexo Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 En ting jeg ikke har skjønt med kaseinet. Skal det tas i tillegg til proteinet etter trening eller skal proteinet droppes? Og hvor mye kasein skal til? På forhånd takk 6770064[/snapback] Kasein er protein. 6770200[/snapback] I tillegg viser en annen nylig studie at "trege" proteiner som kasein er bedre enn "raske" protein som whey også rett etter trening. At kasein er protein har det vel aldri vært noen tvil om, men hvor mye kasein er fornuftig etter trening? Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) EDIT: Jeg klarte å overse quoten fra iform.no Endret 30. august 2006 av birdie88 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 At kasein er protein har det vel aldri vært noen tvil om, men hvor mye kasein er fornuftig etter trening? 6770550[/snapback] Det spørs jo litt på hva du spiser ellers før/etter trening, men en vanlig shake er da vel ikke så dumt? Det spørs jo også på om du har kasein/myse separert og bruker de til forskjellig formål, eller om du fokuserer helt og holdent på kasein. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Hvis jeg sykler 6 dager i uka, og har fotballtrening 3 ganger i uka, blir det for mye hvis jeg sykler i 4 timer de dagene jeg ikke har trening og i 1,5 time de dagene jeg har trening, blir dette for mye trening? - Fotballtreninga varer i 1,5 time Den dagen jeg ikke trener er det fotballkamp. Jeg er 15 år.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Du vil kanskje variere treninga litt mer? Men du får jo en sinnsykt god kondis da Jeg hadde nok muligens anbefalt å holde syklinga nede en dag til i uka, så du ikke kjører deg selv alt for hardt, men jeg har ikke noen ekspertise å vise til. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Noen som har en formening om militærpress gir best utbytte med stand eller manualer? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 per kilo du har på gir manualer (så vidt jeg vet) alltid best restulater. Tenker du på smith maskin eller vanlig benk-stang? Har selv trent militærpress med smith noe, men nå bruker jeg bare manualer (er ikke smith der jeg trener nå). Men en variasjon vil jeg tro er det beste, hvor man bruker manualer mest. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 Jeg har også tenkt som deg, men jeg har fått inntrykk av at militærpress alltid blir tatt med stang (løs). Hvertfall på de illustrasjonsbildene som jeg har sett. Det er derfor jeg lurer på om det er noe spesielt med denne øvelsen som gjør at man får bedre utbytte med stang enn med manualer. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 Jeg har også tenkt som deg, men jeg har fått inntrykk av at militærpress alltid blir tatt med stang (løs). Hvertfall på de illustrasjonsbildene som jeg har sett. Det er derfor jeg lurer på om det er noe spesielt med denne øvelsen som gjør at man får bedre utbytte med stang enn med manualer. 6774891[/snapback] Stang = mere vekt = større microtrauma på likt antall reps Men det viktigste er å variere øvelsene, og alltid kjøre med progresjon. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 Spiser nå 4 måltider til dagen, siste er klokken 7 om kvelden med ca 4 timers mellomrom mellom alle måltidene. Er det nok til og holde forbrenningen høy? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 Hm, noe rart er på gang. Jeg maksa 80kg i benk rundt oktober ifjor, så ble jeg skadet og kunne ikke trene før for ca 1 måned siden. Så igår tenkte jeg jeg skulle prøve å makse igjen for å se hvordan jeg ligger ann (første gang jeg trener benk siden oktober altså), og da tok jeg 95kg :S Lenke til kommentar
andesam Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 Hvor gammel er du? Hvis du er mellom 16 og 20 er det ikke så rart. Kroppen bygger seg naturlig opp til det punktet genene sier stopp, og du var kanskje ikke ferdig utvokst. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 Har ikke vokst så veldig mye på den tiden, men... Er 17-18år. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 Du kan jo vokse på andre måter en bare utenpå Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 Hvis jeg sykler 6 dager i uka, og har fotballtrening 3 ganger i uka, blir det for mye hvis jeg sykler i 4 timer de dagene jeg ikke har trening og i 1,5 time de dagene jeg har trening, blir dette for mye trening? Hadde vært fint og fått noen kommentarer på dette.. - Fotballtreninga varer i 1,5 time Den dagen jeg ikke trener er det fotballkamp. Jeg er 15 år.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Det kan fort bli for mye trening for en 15-åring. Det kjipeste som finnes er å bli overtrent. Du må gi deg selv noen fridager i uken. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 javel, Tar vekk et par økter da.. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Har ikke vokst så veldig mye på den tiden, men...Er 17-18år. 6779010[/snapback] selv om man ikke blir fysisk større så kan man bli sterkere. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Klart man kan, trodde bare ikke det skulle skje igjen med slik en virkning som denne gangen. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 javel, Tar vekk et par økter da.. 6782527[/snapback] Men du, med skole og sånt ... Vil det ikke bli litt mye å trene 4 timer til dagen, får du tid til andre ting da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå