Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

En ting jeg ikke har skjønt med kaseinet. Skal det tas i tillegg til proteinet etter trening eller skal proteinet droppes? Og hvor mye kasein skal til?

På forhånd takk :)

6770064[/snapback]

Kasein er protein.

6770200[/snapback]

I tillegg viser en annen nylig studie at "trege" proteiner som kasein er bedre enn "raske" protein som whey også rett etter trening.

At kasein er protein har det vel aldri vært noen tvil om, men hvor mye kasein er fornuftig etter trening?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At kasein er protein har det vel aldri vært noen tvil om, men hvor mye kasein er fornuftig etter trening?

6770550[/snapback]

Det spørs jo litt på hva du spiser ellers før/etter trening, men en vanlig shake er da vel ikke så dumt? Det spørs jo også på om du har kasein/myse separert og bruker de til forskjellig formål, eller om du fokuserer helt og holdent på kasein.

Lenke til kommentar

Hvis jeg sykler 6 dager i uka, og har fotballtrening 3 ganger i uka, blir det for mye hvis jeg sykler i 4 timer de dagene jeg ikke har trening og i 1,5 time de dagene jeg har trening, blir dette for mye trening?

- Fotballtreninga varer i 1,5 time

Den dagen jeg ikke trener er det fotballkamp.

Jeg er 15 år..

Lenke til kommentar

per kilo du har på gir manualer (så vidt jeg vet) alltid best restulater. Tenker du på smith maskin eller vanlig benk-stang? Har selv trent militærpress med smith noe, men nå bruker jeg bare manualer (er ikke smith der jeg trener nå). Men en variasjon vil jeg tro er det beste, hvor man bruker manualer mest.

Lenke til kommentar

Jeg har også tenkt som deg, men jeg har fått inntrykk av at militærpress alltid blir tatt med stang (løs). Hvertfall på de illustrasjonsbildene som jeg har sett. Det er derfor jeg lurer på om det er noe spesielt med denne øvelsen som gjør at man får bedre utbytte med stang enn med manualer.

Lenke til kommentar
Jeg har også tenkt som deg, men jeg har fått inntrykk av at militærpress alltid blir tatt med stang (løs). Hvertfall på de illustrasjonsbildene som jeg har sett. Det er derfor jeg lurer på om det er noe spesielt med denne øvelsen som gjør at man får bedre utbytte med stang enn med manualer.

6774891[/snapback]

Stang = mere vekt = større microtrauma på likt antall reps ;)

Men det viktigste er å variere øvelsene, og alltid kjøre med progresjon.

Lenke til kommentar

Hm, noe rart er på gang.

Jeg maksa 80kg i benk rundt oktober ifjor, så ble jeg skadet og kunne ikke trene før for ca 1 måned siden. Så igår tenkte jeg jeg skulle prøve å makse igjen for å se hvordan jeg ligger ann (første gang jeg trener benk siden oktober altså), og da tok jeg 95kg :S

Lenke til kommentar

Hvis jeg sykler 6 dager i uka, og har fotballtrening 3 ganger i uka, blir det for mye hvis jeg sykler i 4 timer de dagene jeg ikke har trening og i 1,5 time de dagene jeg har trening, blir dette for mye trening? Hadde vært fint og fått noen kommentarer på dette..

- Fotballtreninga varer i 1,5 time

Den dagen jeg ikke trener er det fotballkamp.

Jeg er 15 år..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...